کد خبر 463409
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره کاهش جمعیت استان در ۵ ماهه نخست سال ۹۳, گفت: خوشبختانه جمعیت مازندران در مدت مشابه امسال روند افزایشی دارد.

به گزارش مشرق، علی رجبی، اظهار داشت: فرمایشات رهبری به عنوان فصل الخطاب ما بوده که باید همه مردم و مسئولان در اجرای فرمایشات معظم له گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری افزایش جمعیت کشور نشانه اقتدار ملی است که این مهم باید مد نظر خانواده‌ها و مسئولان باشد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با تاکید بر افزایش نرخ باروری در جامعه, افزود: افزایش نرخ باروری موجب ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت  می‌شود.

رجبی بیان داشت: می‌توانیم با آموزش‌های بهنگام و مشاوره‌های مختلف در راستای ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد گام‌های موثری برداریم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران  گفت: میانگین سن در کشور 29 سال و در مازندران 32 سال بوده که باید برای کاهش این سن، میزان ولادت‌ها را در کشور در استان افزایش دهیم.

رجبی افزود: درست است که در پیشبرد امور باید از تفکر پیشکسوت و افراد مسن کمک گرفت اما انرژِی، خلاقیت و نبوغ فکری متعلق به جوان است و جامعه ای پویا بوده که نسل جوان آن بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه پشتوانه یک کشور جوانان  آن جامعه هستند, افزود: خوشبختانه دولت اقدامات موثر و خوبی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام داده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: در سال 93 رشد جمعیت نسبت به مدت مشابه سال 92 ؛ یک درصد افزایش داشت, اما خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد جمعیت استان رشد داشته است.

رجبی افزود: اگر از هم اکنون فکری برای افزایش ولادت و جمعیت نشود, دشمن می‌تواند به راحتی برای نسل آینده برنامه‌ریزی کند.

وی بیان داشت: مازندران از لحاظ آمار جمعیتی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و در رده هشتم قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: در کشور 71 درصد جمعیت شهری و 29 درصد جمعیت روستایی دارد, در مازندران 57 درصد شهری و 43 درصد روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: از لحاط تعداد خانوار نیز در کشور به ازای هر خانوار 3.5 تعداد خانوارها بوده و در مازندران 3.3 نفر است.

رجبی گفت: خوشبختانه مازندران در بحث ولادت نسبت به سال گذشته 2.2 درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس