کد خبر 462522
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه تاکید کرد: اتحادیه اروپا احتمالا طی هفته‌های آینده اقدام نظامی را علیه قاچاقچیان مهاجران در دریای مدیترانه آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تصریح کرد: اتحادیه اروپا طی هفته های آینده عملیاتی را برای توقیف و نابودی قایق هایی که قاچاقچیان از آنها برای انتقال غیر قانونی مهاجران در دریای مدیترانه استفاده می کنند، انجام خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اتحادیه اروپا در ابتدا ماموریت جمع آوری اطلاعات از فعالیت های قاچاقچیان مهاجران را در ماه جولای انجام داده است. موگرینی در نشست وزرای دفاع اروپا در لوکزامبورگ گفت: این عملیات به همه اهداف خود دست یافته است. من در این نشست به وزرای دفاع پیشنهاد دادم تا در خصوص مرحله دوم این عملیات مذاکره کنند. مرحله دوم توقیف و نابودی قایق ها خواهد بود.

موگرینی تاکید کرد: من اجماع کلی را در خصوص آغاز مرحله دوم این عملیات مشاهده می کنم. قرار است این مساله در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که روزهای جمعه و شنبه در لوکزامبورگ برگزار می شود، مورد مذاکره قرار گیرد.

بر اساس اعلام آژانس کنترل مرزی اروپا در 7 ماه نخست امسال بیش از 340 هزار مهاجر غیر قانونی از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده اند.

صدها هزار مهاجر خارجی که اکثر آنها از مناطق جنگ زده خاورمیانه به خصوص سوریه، لیبی و شمال آفریقا هستند، از طریق ترکیه یا دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده اند.سازمان بین المللی مهاجرت برآورد کرده است که بیش از 2500 نفر از مهاجران خارجی که قصد عبور از دریای مدیترانه را داشته اند، کشته شده اند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس