کد خبر 46249
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

روز گذشته روزنامه نيويورک تايمز خبري را در ارتباط با حضور شرکت خصوصي امنيتي بلک واتر در امارات منتشر کرد که صرف نظر از ماهيت خبري آن حکايت از شيطنت جديد آمريکا در نزديکي مرزهاي ايران و روياهاي يک شيخ نشين کوچک براي بزرگ شدن داشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مهمترين خبر روز گذشته روزنامه نيوريک تايمز اين بود که کشور امارات با همکاري شرکت بدنام بلک واتر در حال راه اندازي يک ارتش مخفي است و نيروهاي اين ارتش از مردوران کلمبيايي، آفريقاي جنوبي و چند کشور ديگر تشکيل شده اند.

بر اساس اين گزارش، "اريک پرينس" ميلياردر و سرمايه دار بزرگ آمريکايي و موسس شرکت "بلک واتر ورلدوايد"، يک ارتش سري صحرايي در امارات راه اندازي کرده تا ضمن مقابله با شورش هاي داخلي در اين کشور ، بنيه دفاعي امارات را نيز در مقابل ايران آماده کند!

به نوشته رسانه هاي غربي امير امارات هزينه 529 ميليون دلاري اين ارتش سري را تامين کرده است.

براساس اعلام مسولان آمريکايي و اسناد مربوطه، پرينس سال گذشته در کشور امارات ساکن شد و اين در حالي است که کسب و کار او طبق قوانين امارات در اين کشور غيرقانوني محسوب مي شود.
وي به توصيه شيخ "محمد بن زايد آل نهيان" مامور تشکيل اين ارتش سري شده است.
محمد بن زايد کيست؟
شاهزاده شيخ محمد بن زايد آل نهيان وليعهد امارات و امير ابوظبي بوده و از شاهزادگان طرفدار غرب است. وي فارغ التحصيل آکادمي نظامي "سندهورتس" انگليس است و روابط نزديکي با مقامات نظامي آمريکايي دارد.

محمد بن زايد در ديدار با باراک اوباما
 

بر اساس شواهد و مدارک اين شيخ اماراتي داراي روحيات ضد ايراني است. وي معاونت فرماندهاي ارتش امارات را نيز بر عهده دارد.
اهداف حضور بلک واتر در امارات
همانگونه که در ابتداي مطلب اشاره شد يکي از اهداف ادعايي تشکيل اين ارتش در امارات مقابله با ايران اعلا شده است. اهداف ديگر نيروهاي بلک واتر در امارات عبارتند از هنگام بروز شورش هاي داخلي با خشونت به سرکوب بپردازد زيرا اين شيوه در بحرين تمرين شده است.
طبق اسناد موجود، وظيفه تعريف شده اين نيرو ،هدايت و اجراي عمليات ويژه در داخل و خارج امارات، حفاظت از خطوط نفتي و برجها و آسمانخراشهاي اين کشور در مقابل حملات تروريستي و پيشگيري و مقابله با انقلابهاي و خيزشهاي مردمي در داخل است.

نيويورک تايمز تصريح کرده است: در صورتي که قيامي نظير آنچه که در جهان عرب جريان دارد در امارات هم پا گيرد، اين نيرو بلافاصله وارد عمل خواهد شد.

اردوگاه آموزشي اين نيرو در يک پايگاه صحرايي امارات به نام "شهر نظامي زايد" مستقر است . اين پايگاه سري پشت ديوارهاي بتوني که با سيم خاردارهاي محکم محصور شده پنهان شده است.

 

برخي از نيروهاي بلک واتر در منطقه

پرونده سياه بلک واتر

امارات در حالي با بلک واتر وارد معامله شده که اين شرکت امنيتي پرونده اي سياه در عراق و افغانستان داشته و حتي شايعاتي نيز درباره فعاليت مخفيانه آن در پاکستان نيز به گوش مي رسد.

از سوي ديگراين شرکت که به تازگي تحت عنوان Xe فعاليت مي کند اقدام به راه اندازي يک سرويس اطلاعاتي در آمريکا کرده است.

اين شرکت به دليل اقدامات مجرمانه خود در عراق و افغانستان از اين کشورها اخراج شد اما هم اکنون که ارتش آمريکا در حال خروج از عراق است، واشنگتن نيروهاي اين شرکت را تحت عناوين مختلف وارد بغداد مي کند تا حضور خود در اين کشور عربي را حفظ کند.

روياهاي امارات براي بزرگ شدن

در بخش از اين مطلب آمده بود که در صورت وقع تحرکاتي همچون قيامهاي مردمي در امارات، نيروهاي بلک واتر به کمک نيروهاي امنيتي اين امير نشين مي آيند.

با توجه به حضور امارات در شوراي همکاري خليج فارس و اقدام اين شورا در اعزام نيرو به بحرين براي سرکوب مردم اين کشور بعيد نيست که آمريکا با اين ترفند در پي سرکوب قيامهاي مردمي درکشورهاي همپيمان خود باشد و با توجه به وجود پايگاه بلک واتر در امارات و هزينه چند ميليون دلاري اين کشور براي تشکيل ارتش سري، کشورهاي عربي در صورت مواجه شدن با خطر از امارات خواهند خواست تا با کمک آنها برود و همين موضوع مي تواند وزن امارات را در منطقه افزايش دهد.

 

"شيخ زايد بن سلطان آل نهيان" امير امارات

اما نکته اي که نبايد از آن غافل ماند اين است که امارات در سالهاي اخير اقدامات ضد ايراني زيادي را انجام داده که بارزترين آن اظهارت گستاخانه مقامات اين کشور در مورد خليج فارس است و اکنون با حضور نظاميان بازنشسته آمريکايي در سواحل خليج فارس که عمده آنها از تفنگداران دريايي هستند امکان انجام عمليات هاي جاسوسي در خليج فارس افزايش يافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس