کد خبر 461659
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و سازمان سیا به دولتمردان این کشور پیشنهاد داده است که برای مبارزه با داعش در سوریه به همکاری با جبهه النصره روی بیاورند.

به گزارش مشرق، دیلی‌بیست نوشت: دیوید پترائوس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و سازمان سیا در سخنانی گفت که برای به شکست کشاندن داعش در سوریه باید از گروه‌های رقیب آن شامل شاخه القاعده در سوریه استفاده کرد.

وی گفت که اعضای شاخه القاعده در سوریه به طرز شگفت‌انگیزی در راستای قدرت آمریکا عمل می‌کنند.

به گفته چهار منبع، پترائوس که فرمانده سابق نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان بوده است به صورت مستقیم مقامات ایالات متحده را تشویق کرده است تا گزینه به کارگیری اعضای میانه‌روی جبهه النصره - شاخه القاعده در سوریه - را برای مبارزه با داعش در سوریه در نظر بگیرند.

ایده مرکزی این پیشنهاد ناشی از تجارب پترائوس در عراق طی سال 2007 میلادی است، زمانی که ایالات متحده به عنوان بخشی از راهبرد کلان خود برای شکست دادن شورشهای تکفیری‌ها، شبه‌نظامیان اهل سنت را به توقف مبارزه در کنار القاعده و همکاری با ارتش آمریکا تشویق کرد.

این تاکتیک دستکم به طور موقت کارا بود. اما بعدها این داعش بود که از دل القاعده بیرون آمد و به یک دشمن خونی القاعده تبدیل شد. هم‌اکنون نیز پترائوس در اندیشه عملکرد گذشته است و از راهبرد پشتیبانی از مقامات ارشد و میانی جبهه النصره حمایت می‌کند،‌ خاصه آن‌هایی که به طور کامل با دیدگاه و ایدئولوژی القاعده شریک نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس