کد خبر 461597
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 25 واحد رشد کرد و به کانال 64 هزار و 251 واحدی رسید

به گزارش مشرق، بازار سرمایه را دماسنج اقتصاد نامیده‌اند. از این رو وضعیت بازار سرمایه، ترسیم کننده وضعیت واقعی اقتصاد کشور است. در ماه‌های اخیر بازار سرمایه اوضاع مناسبی ندارد و رکود بر این بازار حاکم است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 25 واحد رشد کرد و به کانال 64 هزار و 251 واحدی رسید

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 401 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 863  میلیارد و 137  میلیون ریال در بیش از 401 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای رانفور، شبهران با روند مثبت و نمادهای شپنا، وبملت، وبصادر، وخار، وتجارت با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد صنایع مس ایران با سیر نزولی و نمادهای بانک صادرات ایران، پارس خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین هستند که همگی با سیر صعودی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 10 واحدی به 25 هزار و 399  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 5 واحدی به 9 هزار و 846 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 5 واحدی به  8 هزار و 417 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند مثبت 105 واحدی به 72 هزار و 396 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 1 واحدی به 45 هزار و 487 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 143  واحدی به 137 هزار و 659 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند پس از توافق هسته‌ای، انتظار فعالان بازار سرمایه و افکار عمومی این بود که بازار سرمایه جزو بخش‌هایی است که اثر مثبت توافق در آن نمود پیدا می‌کند و این بازار با رشد مواجه خواهد شد. اما این انتظار برآورده نشد. در این مدت نیز تحلیل‌های بسیاری در خصوص دلایل این اتفاق ارائه شد. عده‌ای از تحلیل‌گران، عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بورس و افزایش عرضه ( به خصوص از سوی سازمان خصوصی‌سازی ) را مسبب ایجاد رکود در بازار می‌دانند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس