کد خبر 461553
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» به نویسندگی محمدصادق کوشکی به سفارش موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه توسط انتشارات خیزش نو منتشر شد.

در این کتاب کاریکاتورهایی وجود دارد که توسط مازیار بیژنی کشیده و جذابیت خاصی به آن داده است. در بخش معرفی این کتاب آمده است :

تاریخ مستطاب آمریکا

 تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن قدر جدی که حتی بخش هاو قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست، چون آمریکایی‌ها برخلاف ظاهرشان بیش از حد مجاز جدی‌اند!

به هر حال در صفحات آینده خواهید دید که ما چگونه از پس این مهم برآمده‌ایم! آن هم در حالتی که تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز  دیگر در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری باز می‌گردد:«دموکراسی»، «حقوق بشر» و «آزادی»! اصولا هیچ چیز در آمریکا نیست که به این امور مربوط نباشد. چجوری اش را باید بخوانی! قسمتی از این کتاب در مورد خود آمریکایی ها و تاریخشان است. قسمت دیگر در خصوص آمریکا و ماست و بخشی هم به آمریکا و دیگران ( غیر از ما) اختصاص یافته .
هدف این کتاب آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است. به همین دلیل هرچه در این کتاب می خوانید مستند است یعنی منابع و اسنادش موجود است و هیچ مطلبی بدون سند نیامده اما راست و دروغش گردن ما نیست و گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آنها در ادامه هر مطلب آمده. آنهایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آنهایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    کتاب خوبی اه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس