کد خبر 461202
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

سعید فضل اولی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون به شدت از فدراسیون قایقرانی و رئیسش انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، ملی‌پوش قایقرانی ایران پس از اینکه بارها اعلام کرده دیگر در تمرین‌های تیم ملی شرکت نمی‌کند در آستانه مرحله جدید اردوی کایاک از وضعیت فدراسیون به شدت انتقاد کرد و گفت: بعد از بازی‌های آسیایی در کل یک ماه به خانه نرفتم و تمام استراحت‌هایم در حد چند روز بود. در این مدت فقط تمرین کردیم و شب و روزمان اردو بود. تمام فکر و ذکر ما موفقیت و کسب سهمیه المپیک بود. امسال یک اردوی پرتغال رفتیم و پس از آن در کاپ‌های جهانی شرکت کردیم که نتیجه لازم را کسب کردیم. بعد از کاپ جهانی قرار شد به اردوی آلمان برویم که به دلیل یک غفلت این برنامه کنسل شد.

* تصمیم اشتباه باعث این نتایج شد

فضل اولی ادامه داد: ما حریف تمرینی در ایران نداشتیم و با احمدرضا طالبیان تمرین می‌کردیم. هدف ما از اردوی آلمان فقط این بود که بتوانیم با قایقی قوی‌تر تمرین کنیم تا بهتر شویم اما به دلیل اشتباهی که در گرفتن ویزا انجام شده بود این اردو برگزار نشد و بدون برگزاری اردوی خاصی راهی ایتالیا شدیم.

او با اشاره به حضور در ترکیب قایق 4 نفره افزود: در شرایطی که ما این وضعیت را داشتیم اعلام کردند باید با قایق 4 نفره هم تمرین کنیم چرا که می‌خواهند کایاک چهار نفره شانسش برای کسب سهمیه المپیک را امتحان کند. خب این اتفاق از نظر فنی درست نیست. در کایاک چهار نفره به اصطلاح ما "آب سبک‌تر می‌شود". وقتی ما در 4 نفره تمرین می‌کردیم و دوباره به دو نفره می‌رفتیم آب سنگین می‌شد و به مشکل می‌خوردیم. هرچقدر می‌گفتیم این کار درست نیست گوش ندادند.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ادامه داد: با این کار فقط و فقط تمرکز ما را در کایاک دو نفره بر هم زدند چرا که می‌خواستند شانس خود در 4 نفره را امتحان کنند. متاسفانه در این مدت هیچ حمایتی از ما نکردند و در نهایت نیز با این تصمیم اشتباه همه چیز را خراب کردند. در عوض تمام این تصمیم‌های نادرست می‌خواهند ما را گول بزنند و یک هفته مانده به رقابت‌ها به ما غذای منوی درجه یک می‌دهند. مگر ما غذا نخورده‌ایم که این کارها را می‌کنند. آقای امینی فکر می‌کنند ما در این مدت به غذای فدراسیون نیاز داشته‌ایم که این رفتار را با ملی‌پوشان انجام می‌دهند.

* بدترین شرایط اسکان را در ایتالیا داشتیم

فضل اولی با اشاره به جوایز بازی‌های آسیایی اینچئون به ایسنا گفت: بعد از اینکه در اینچئون مدال گرفتم کمیته دلارهای ما را نصف کرد. آقای امینی از ما خواهش کرد انتقادی نکنیم و خودش دلارهای ما را می‌دهد. حتی قرار بود آن تعداد سکه‌هایی که وزارت ورزش به ما نداد را نیز خودش بدهد اما این کار را نکرد. فقط می‌گفت شما انتقادی نکنید. می‌ترسید ما حرفی بزنیم که نکند برایش بد شود.

ملی‌پوش قایقرانی با انتقاد از شرایط اسکان تیم در مسابقه‌های جهانی ایتالیا اظهار کرد: متاسفانه بدترین شرایط اسکان را در ایتالیا داشتیم. به این دلیل که فدراسیون نمی‌خواست پول خرج کند یک تخت کوچک به اتاق‌های دو نفره هتل اضافه کرده بودند و آن اتاق در اختیار 3 ملی‌پوش ایران بود. من در آن تخت‌ها جا نمی‌شدم و در طول مسابقه‌ها روی زمین می‌خوابیدم. ابتدا فدراسیون به ما گفت وضعیت برای همه کشورها اینچنین است اما فهمیدیم آقای امینی برای کم کردن هزینه‌ها این کار را انجام داده است.

* از همه عقب افتادیم

او افزود: با این شرایط توقع دارید باز هم از حریفان جلوتر باشیم. در اینچئون نایب قهرمان بودیم اما در این مسابقه‌ها چین، ازبکستان و قزاقستان از ما پیشی گرفتند. ما در این رقابتها توان مسابقه نداشتیم. پس از مرحله مقدماتی خالی کردیم و دیگر نتوانستیم پارو بزنیم. با سرم به مسابقه می‌رسیدیم. برای همین بود که این نتیجه کسب شد. جالب اینجا بود که کارشناسان قایقرانی ما نمی‌دانستند این مسابقه‌ها سهمیه المپیک ندارد و سهمیه کایاک دو نفره به مسابقه‌های قاره‌ای برگشته است. جالب بود مسئولان بی‌خبر ما به مسئولان ازبکستان تاکید می‌کردند که سهمیه گرفته‌اید و وقتی فهمیدند اشتباه کرده‌اند سریع حرف‌هایشان عوض شد. کلا در قایقرانی حرف خیلی زود عوض می‌شود.

فضل اولی با اشاره به مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: حالا می‌خواهند ما را به مسابقه‌های قهرمانی آسیا ببرند تا سهمیه بگیرند. مگر می‌شود؟ می‌رویم و آنجا هم چهارم می‌شویم. بلایی که بر سر کایاک 4 نفره آمد بر سر ما نیز خواهد آمد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دیگر نباشیم چون ارزش ندارد. وقتی هیچ کاری نمی‌کنند چرا ما خودمان را سبک کنیم.

ملی‌پوش کایاک با بیان این مطلب که آقای امینی خیلی راحت حرفش را تغییر می‌دهد تصریح کرد: پس از مسابقه‌های قهرمانی جهان در فرودگاه به آقای امینی گفتم نیاز به پول دارم تا آن پاداش و سکه‌هایی که قول داده بود را پرداخت کند. به یکباره گفت کدام پول‌ها؟ گفت یادم نیست. من گفتم وضع مالی‌ام خوب نیست که آقای امینی پاسخ داد وضع فنی شما هم خوب نیست و از عملکردتان راضی نیستم. فعلا هم کاری به شما نداریم. خب این رفتارشان با ملی‌پوش است و انگار نه انگار که تصمیم خودشان باعث این نتیجه بد شده است. متاسفانه مردم از ریز ماجرا خبر ندارند و فکر می‌کنند ما تمرین نمی‌کنیم. خبر ندارند وضعیت تمرین‌های ما چطور است؟ چند ماه حقوق نگرفته‌ایم و به همه مقروض هستیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دیگر با این فدراسیون کار نکنیم.

* آقای امینی خودش حرف نمی‌زند اجازه هم نمی‌دهد ورزشکار چیزی بگوید

او افزود: قبل از اعزام تیم به ایتالیا آقای هاشمی از اردو بازدید کرد و آقای امینی هیچ حرفی از وعده و وعید مسئولان نزد و تنها گفت سعید فضل اولی رشته خبرنگاری می‌خواند و مصاحبه کردن را خوب بلد است. به جای اینکه از وضعیت ما حرف بزند ملی‌پوشش را تخریب می‌کند. آیا این رفتار از رییس فدراسیون درست است؟ آنقدر محافظه‌کار است که حتی نمی‌گذارد کسی حرف بزند. جا دارد از آقای مرادی تشکر کنیم که حداقل از مشکلات ما و بدقولی مسئولان حرف زد. نمی‌دانم اگر فدراسیون مشکلی ندارد چرا حقوق‌های ما زیاد نشده و پرداخت هم نشده است؟ او فقط وعده می‌دهد. آقای امینی خودش حرف نمی‌زند اجازه هم نمی‌دهد ورزشکار چیزی بگوید و باید لال باشد.

* رفتن ما از قایقرانی جدی است

ملی‌پوش کایاک در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم او و علی آقامیرزایی برای رفتن از قایقرانی جدی است یا تنها جنبه ترساندن دارد، گفت: تصمیم ما جدی است و با این فدراسیون کار نمی‌کنیم. من تمرین‌هایم را ادامه می‌دهم و حتی شده اسپانسر می‌گیرم و به خارج می‌روم اما دیگر برای این فدراسیون پارو نمی‌زنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت‌ها توجیهی برای نتیجه آن‌ها در ایتالیا نیست گفت: من توضیح‌هایم را دادم و بهتر است درباره نتیجه تیم ملی در مسابقه‌ها از سرمربی تیم هم سوال شود. مسئولان باید پاسخگوی این نتایج باشند. متاسفانه دوستان به هیچ وجه به ما کمک نمی‌کنند. حتی در روز آخر که ما ساعت 10 شب پرواز داشتیم از ساعت 12 ظهر اتاق‌ها را تحویل دادیم و بدون جا ماندیم. این در شرایطی است که آقای دنیامالی به هر ورزشکار 100 یورو کمک هزینه داد. قایقرانی ایران با این وضعیت در مسیر نابودی قرار می‌گیرد و نتایج اخیر هم به طور مشهود این مساله را نشان می‌دهد.

فضل اولی در پایان خطاب به رییس فدراسیون گفت: آن زمان که من برای قایقرانی از دانشگاه اخراج شدم آقای امینی کجا بود که اکنون می‌گوید برای ما هزینه شده‌ است؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس