کد خبر 461188
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم روستایی در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۹۴ معادل ۱۳ درصد است.

به گزارش مشرق، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مرداد ماه سال ۹۴ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، عدد ۲۲۶.۴ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل۰.۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۱.۸ درصد که نسبت به همین مدت در ماه قبل (۱۲.۶درصد) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۹۴ معادل ۱۳ درصد است که نسبت به تورم تیرماه (۱۳.۱درصد ) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم۲۴۹.۱ رسید که نسبت به ماه قبل۰.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۶.۵رسید که نسبت به ماه قبل۰.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل۱۳.۳ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم ۱۲ماهه این گروه۱۰.۹ درصد است. شاخص گروه اصلی خوراکی ها، آشامیدانی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل۱۲.۶ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ماهه منتهی به مرداد ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل۱۰.۵درصد است که نسبت به تورم ۱۲ماه منتهی به تیرماه ۹۴ (۱۰درصد) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در تیرماه ۹۴ به رقم۲۱۱.۱ رسید که یک درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل۱۱.۲ درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه۱۵.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۴ (۱۵.۶درصد) کاهش یافته است.


منبع:مرکز آمار ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس