کد خبر 461129
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

رسانه‌های وابسته به عربستان از تلاش ریاض برای اشغال صنعا و حمله به پایتخت یمن از 3 محور خبر دادند.

طرح «ریاض» برای اشغال «صنعا» از 3 محور

به گزارش مشرق، روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن در گزارشی نوشت که نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن، حلقه محاصره یمن را در چارچوب طرح موسوم به «آزادسازی صنعا» تنگ‌تر کرده‌اند و قصد دارند از سه محور و جبهه یعنی استان‌های «مأرب» و «الجوف»، جنوب صنعا و استان «صعده» این طرح را عملی کنند.

گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد نیروهای ائتلاف سعودی، از طریق مرز وارد برخی مناطق استان صعده از جمله منطقه «البقع» و مناطق تحت کنترل قبائل «وائلة» شده‌اند.

سرتیپ ستاد «احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف و مشاور وزیر دفاع عربستان، 2 روز پیش اعلام کرده بود که نیروهای ائتلاف اکنون وارد اراضی یمنی شده‌اند.

ار سوی دیگری، گفته می‌شود که درگیری‌های شدید در تپه‌های روستای «نهم» واقع در حد فاصل میان صنعا و استان مأرب در جریان است و هدف عربستان از این مقابله ، سیطره بر راه‌های منتهی به صنعا و در نهایت اشغال این استان است.

 ائتلاف سعودی ادعا می‌کند که نیروهای ائتلاف در واکنش به تداوم حملات موشکی و زمینی نیروهای یمنی به استان‌های جنوبی عربستان، به طور جزئی وارد خاک یمن شده‌اند.

از سوی دیگر برخی منابع نظامی اعلام می‌کنند که میزان زیادی تجیهزات نظامی عربستان به دست نیروهای طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در منطقه «بیحان» مشرف بر استان «مأرب» در شرق یمن رسیده است.

بر اساس این گزارش، خودروهای زرهی نیز از منطقه مرزی «وادیه» در استان حضرموت به سوی مأرب روانه شده‌اند تا برای عملیات بزرگی علیه صنعا آماده شوند.

گفته می‌شود که ریاض همچنین، 8 بالگرد آپاچی در میدان‌های نفتی «السفیر» مستقر کرده تا انصارالله را به طور کامل از مأرب خارج کند. پیشروی این نیروها به سوی صنعا، طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس