جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ایران نزدیک به ۴۰ سال است که یک‌تنه در مقابل جبهه کفر ایستاده است.

به گزارش مشرق، سردار عبدالله عراقی در مراسم معرفی فرمانده تیپ ۵۷ لرستان، گفت: امنیتی که در کشور ایران وجود دارد محصول کارآمدی نیروهای نظامی است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های امنیت هر کشور، بیان کرد:برای امنیت ملی هر کشوری ۵ شاخصه تعریف‌شده است که یکی از آنها وجود نیروهای مسلح کارآمد است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: بزرگ‌ترین ماموریت هر دولت و کشوری این است که زیرساخت‌های توسعه را فراهم کند و معنی توسعه این است که رشد و شکوفایی و سطح فرهنگ و رفاه عمومی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های توسعه ادامه داد: یکی دیگر از شاخصه‌های توسعه نیروی انسانی است و امروز ارزش نیروی انسانی کارآمد، از نفت، معادن و طلا نیز بیشتر است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به ارزش نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون کشوری مثل ژاپن هیچ منبعی ندارد اما انسان‌هایی تربیت‌کرده که ارزششان از هر منبعی بیشتر است. به‌طور نمونه فروش ماشین تویوتا در سال گذشته بیشتر از هر ماشین دیگری در دنیا بوده و این در حالی است که هیچ معدن و یا ماده اولیه‌ای در این کشور وجود ندارد.

وی توسعه بهداشت عمومی را یکی دیگر از شاخصه‌های توسعه برشمرد و تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی بهداشت عمومی است و اسلام هم در این زمینه تأکیدات فراوانی دارد. از جمله اینکه حضرت علی (ع) در ۱۴۰۰ سال قبل در مورد بهداشت و نظافت و انضباط حدیث دارند و هم‌اکنون نیز بهداشت عمومی به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا نام‌گذاری شده است.

عراقی اضافه کرد: زیرساخت بندر‌ها، بزرگراه‌ها، مخابرات، ترابری‌های عمومی، عمران از دیگر موارد امنیت است و اگر جایی امنیت نباشد دیگر شاخصه‌ها ناکارآمد است و تا این زیرساخت نباشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

وی در مورد توجه به نیروهای نظامی در ایران تصریح کرد: ایران نزدیک به ۴۰ سال است که یک‌تنه در مقابل جبهه کفر ایستاده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به امنیت موجود در کشور ایران خاطرنشان کرد: به برکت حضور سپاه پاسداران در بسیاری از مرز‌ها هم‌اکنون امنیت پایدار در کشور حکم‌فرما است، شهید سردار شوشتری توانست با اعتماد به مردم منطقه امنیت پایدار را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد شکوفا یکی دیگر از شاخص‌های امنیت ملی است و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تکیه‌دارند در واقع تکیه‌ بر داخل و ظرفیت‌های کشور است. اشتغال هم‌اکنون بزرگ‌ترین دغدغه هر خانواده‌ای است و باید تلاش کنیم که اقتصاد را تقویت و موضوع بیکاری را حل کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان راه‌های جایگزین نفت در اقتصاد یادآور شد: مالیات، عوارض و دارایی از جمله راهکارهایی است که با آن می‌توان وابستگی نفت را در بودجه کم کرد.

وی در مورد فرماندهان تیپ ۵۷ افزود: سردار حاجی نوری یکی از رزمندگان برجسته سپاه لرستان بوده که به‌واقع ما در کل بدنه سپاه، مانند ایشان کمتر کسی را داریم و سپاه لرستان با برکت چنین اشخاصی شکل‌ گرفته است و دیگر فرماندهان این نیرو ادامه‌دهنده راه او هستند.

عراقی اظهار کرد: تیپ ۵۷ ابوالفضل (ع) زحمات زیادی در مناطق غربی کشور به‌ویژه در منطقه شمال غرب کشیده است و امنیت را در منطقه به وجود آورده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس