کد خبر 461077
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

‌مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از نشست عصر امروز هفتم شهریور، شماری از مسئولان استان با دریادار سیاری فرماندهی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این دیدار در ارتباط با سفر پیشین دریادار سیاری به سمنان و قول مساعد ایشان در خصوص ساخت ناوچه پیکان برای نصب در پارک موزه در حال ساخت سمنان انجام می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فریدون پهلوانی از حضور امیرسرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و سردار زارع در این دیدار خبر داد و اظهار کرد:دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در بازدیدی که از پارک موزه دفاع‌مقدس سمنان داشت از بخش‌های مختلف موزه دیدن کرد و با توجه به اینکه دریادار ابراهیم همتی فرمانده شهید ناوچه پیکان در عملیات غرورآفرین مروارید اهل سمنان است، قول مساعد داد که سازه‌ای از این ناوچه در اختیار استان قرار گیرد تا با طراحی بخشی از پارک موزه،در آن نصب شود.

وی با اشاره به اینکه سالروز عملیات مروارید به دستور امام(ره) به نام روز نیروی دریایی نامگذاری شده،خاطرنشان کرد:نصب نمادی از ناوچه پیکان و اختصاص بخشی از موزه دفاع‌مقدس به دفاع دریایی ایران در دوران هشت ساله پایداری ملت ایران، می‌تواند بخشی از رشادت‌های دریادلان نیروی دریایی را نیز به تصویر بکشد.

پهلوانی با اشاره به قرار گرفتن پارک موزه بزرگ دفاع مقدس سمنان بر سر راه پر تردد تهران-مشهد گفت: پارک موزه دفاع مقدس سمنان یکی از بزرگترین پارک موزه‌های دفاع‌مقدس در کشور است که هم‌اکنون بخش‌های زیادی از آن ساخته شده و در حال تکمیل دیگر بخش‌های آن هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت این پارک موزه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، افزود: پارک موزه بزرگ دفاع مقدس سمنان، بزرگترین پارک موزه شرق کشور محسوب می‌شود و راه‌اندازی آن می‌تواند در معرفی گوشه‌ای از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در سال‌های سراسر نور دفاع مقدس موثر باشد.

پهلوانی با بیان اینکه ساخت پارک موزه دفاع مقدس سمنان در سه فاز طراحی شده است، اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا فاز نخست آن در هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پهلوانی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه طراحی بخش دفاع دریایی موزه و ناوچه پیکان در کدام‌یک از فازهای سه‌گانه عملیات اجرایی این پارک تعبیه شده است،گفت: اگر در دیدار امروز، مساعدت‌های لازم صورت گیرد و سازه ناوجه پیکان به سرعت ساخته و در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار گیرد، ما نیز به سرعت زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این بخش را ایجاد می‌کنیم.

امیر دریادار محمد ابراهیم همتی متولد سمنان و فرمانده ناوچه پیکان در عملیات پیروزمندانه"مروارید" در ماه های آغازین جنگ بود.مهم‌ترین عملیاتی که ناخدا همتی، در همان ماه‌های آغازین جنگ توان نظامی و عملیاتی خود را در آن به نمایش گذاشت،همین عملیات بزرگ مروارید بود. عملیاتی که ناوچه پیکان با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی توانست سکوهای نفتی‌البکر و الامیه و چند فروند ناوچه مدرن و اژدرافکن و چندین فروند هلی‌کوپتر و هواپیمای جنگنده عراق را از کار بیندازد.

در ادامه این عملیات، دریادلان کشورمان علاوه بر انهدام بزرگ‌ترین پایانه‌های صدور نفت عراق و با از کار انداختن بیش از 50درصد از توان رزمی نیروی دریایی عراق به آخرین منطقه شمال خلیج فارس یعنی خور‌عبدالله در سواحل و مرز دریایی عراق هجوم برده و بیش از 90 درصد از یگان‌ها و نیروهای پشتیبانی کننده ناوگان دریایی عراق را منهدم کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس