شجریان خودش هم می‌داند که با وجود همه اشتباهاتش و ایستادنش مقابل مردمش، مردم آن‌قدر مهربانند که تلاش می‌کنند تا اشتباهاتش را ببخشند و دوباره او همان شجریان نوا و آستان جانان شود.

گروه فرهنگی مشرق- سال‌های آخر دهه 60 اوج معروفیت محمدرضا شجریان بود. من هم مثل خیلی های دیگر و مخصوصا جوان ها و نوجوانهای آن دوره دوستش داشتم. عکس آنها را که دوست داشتم می خریدم. از امام(ره) و آهنگران گرفته تا علی پروین و شجریان. بقال محله که می‌دانست شجریان را دوست دارم، هر روز برایم یک عکس جدید از او می‌آورد و کاسبی‌اش را می‌کرد. من هم آن‌قدر نوارهایش را گوش می‌دادم که حتی حرف‌های بین کنسرتش را که به آلمانی می‌گفتند حفظم شده بود. در کنسرت سرو چمان، مجری چیزهایی می‌گفت شبیه این که: "لیبه فغاینده. زوبایت دِر اسِ تایل دِنزِرِز کُنسرتِس. بیرماخن آینه. اشتندیگ...."

کاش شجریان

شجریان آن وقت‌ها از دید من هنرمندی بود که هنر اصیل و با شخصیت برایش مهم بود و برای اعتلایش تلاش می‌کرد. مثل محمدرضا لطفی که او هم حاضر نبود به هیچ قیمتی اعتبار و شأن و منزلتش را پایین بیاورد.

آن وقت‌ها اینترنت نبود که عکس‌ها به سرعت پخش شوند و خبر و عکس یکدیگر را  کامل کنند. روی همین حساب وقتی می‌شنیدم که شجریان مثلاً در کنسرت آمریکا فلان خواننده لس‌آنجلسی را دیده و از صدایش تعریف کرده و با او عکس هم گرفته است باورم نمی‌شد. اصلا مگر می‌شد؟ یکی در جایگاه محمدرضا شجریان (جایگاهی که امثال من از او در ذهن‌شان ساخته بودند) باشی و بعد بروی با فلان خواننده مبتذل..؟ امکان ندارد. نمی‌شود.


کاش شجریان

کاست "آسمان عشق" که درآمد تلخ و ناامیدکننده بود. می‌گفتند فلان استاد و نوازنده به شجریان گفته است که باید از این کنسرت و این اثر طبق عرف، حق و حقوق ما را هم پرداخت کنی. شجریان عصبانی شده و گفته تو خیال می‌کنی که هستی؟ فقط یک نوازنده خوبی. مردم به خاطر اسم و عکس من، کار را می‌خرند. اصلا تو نیا. می‌روم از سر خیابان نوازنده می‌آورم..!


کاش شجریان

باز باورم نشد. شنیده بودم که مغرور است و همه را از بالا نگاه می‌کند اما باور کردنش سخت بود.
"چشمه نوش" که درآمد انگار پایان اوج شجریان بود. می‌گفتند آن وقت‌ها لطفی ایران نبوده و شجریان پیش او رفته که بیا با هم کاری اجرا کنیم و دوباره به موسیقی کمک کنیم و ... آنجا صدای شجریان در اوج خستگی بود و لطفی تعمداً ضرباهنگ‌ها را کم کرده بود. انگار داشتند  ها قطعه‌ای شاد را حزن‌انگیز می‌نواختند و می‌خواندند. هر دو آنها در شبی مهتابی پشت به مردم غمگنانه می‌خواندند.


کاش شجریان

شجریان بعد از "چشمه نوش" دیگر شجریان نشد. آهنگ وفا و بقیه کارهایش فقط تکرار بود. (جز دو سه کاری که بعدها با علیزاده داشت.)
بعد از آن انگار شجریانی که می‌خواست همچنان در اوج بماند تحمل پذیرفتن پایان دوران اوج را نداشت. شروع کرد به حرف زدن در باب مخالفت روحانیت با موسیقی و مظلومیت موسیقی و حرف‌های دهان‌پرکنی که پیش‌تر از آنها گریزان بود. هم خودش می‌دانست و هم بقیه که انقلاب، بیشترین سهم را در اوج گرفتن او داشت. می‌دانست که اگر انقلاب نمی‌شد پهنای باند هواپیمای موسیقی‌های کاباره‌ای و مثلاً پاپ‌های مدرن اجازه فرود به جمبوجت موسیقی سنتی نمی‌داد و او را که زمانی نهایتاً در برنامه گلها هر ازگاهی کنار برخی استادان می‌خواند، در خود می‌بلعید. می‌دانست که خیلی‌ها منتظر بودند امام(ره) همه نوع موسیقی را حرام کند اما ایشان  اجازه داد او به بهترین شکل کار کند و حتی در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود او تمام کنسرت‌های داخلی و خارجی‌اش را داشته باشد. یقینا اگر انقلاب نمی‌شد شجریان از برنامه"گلها" به سوی نوای زیبای "بیداد" و "ماهور" و "مرکب خوانی" و "دستان" پرواز نمی‌کرد.
کاش شجریان

در این شرایط انتقادهای شجریان از سوی آنها که شجریان را دوست داشتند و عاشق سینه‌چاک و بی‌منطقش نبودند، جدی گرفته نمی‌شد. درست مثل غر زدن‌هایی بود از سر ناتوانی. اما کاش شجریان همین‌جا می‌ایستاد. کاش تا امروز هم مثل برخی هنرمندان دیگر این مرز و بوم که گاه، از بی‌مهری‌های مسؤولان سرخورده می‌شوند، فقط به همان غر زدن‌ها اکتفا می کرد. کاش کاری نمی‌کرد که عکس‌هایش را بگذارم توی پستو و برای همیشه به تاریخ بسپارمش.

پیش از ماجراهای ۸۸، یک بار پیش یکی از اساتید ادبیات که مرام و اخلاقش  را بسیار دوست داشتم از شجریان تعریف کردم. گفت: صدایش عالی است اما دوستش ندارم... چند سال پیش مراسمی در حوزه هنری بود و او هم از جمله مدعوین و سخنران ها بود. برگزارکنندگان خوش‌سلیقگی به خرج نداده بودند و قرائت قرآن طولانی‌تر از حد معمول شد. همه میهمانان با احترام نشسته بودند و گوش می‌دادند اما تنها شجریان از یک جایی به بعد انگار کلافه شد؛ با عصبانیت بلند شد و رفت!  از آن موقع به بعد، دیگر دوستش ندارم.

کاش شجریان

شاید همین عدم تحمل بود که باعث شد او در ماجراهای ۸۸ به سادگی به سمت ضدانقلاب بغلتد و برود توی بغل بی‌بی‌سی.

چه بر سر شجریانی آمده بود که "ای ایران! سرای امید!" را پیش‌تر از هر هنرمند انقلابی دیگری، تقدیم انقلاب اسلامی کرد.. شجریانی که ربنایش، سوز دل روزه‌داران را تسکین بود و در "به نام پدر" زیباترین قرائت‌های قرآن مجلسی را از او شنیده بودم؟ شجریانی که خودش قاری قرآن بود. خانواده مذهبی داشته و ...

در آن ماجراها، هیچ کس باورش نمی‌شد شجریان آن‌قدر ساده خودش را سوخت ماشینی کند که به بیراهه می‌رفت.

ماجرای شجریان و اشتباهات او را همه می‌دانیم. اینکه با بی‌تدبیری، خودش را چنان غرق در سیاستی کرد که از آن هیچ سررشته‌ای نداشت. اینکه فریب مصاحبه با بی‌بی‌سی و فلان شبکه خائن را خورد و مقابل مردمش ایستاد و هزار چیز دیگر.

کار او چنان بالا گرفت که دوست و همکار دیرینش، استاد محمدرضا لطفی هم به او تاخت و از همصدا شدنش با رسانه‌هایی که خیانت تاریخی آنها به این مملکت ثابت شده است انتقادی تند کرد.

کاش شجریان

اما حالا و بعد از همه این فراز و فرودها و بعد از عدم همراهی مردم با او در کنسرت ترکیه گمان می‌کنم او هم به اشتباهش پی برده باشد. شجریان خودش هم می‌داند که حتی با وجود همه اشتباهاتش و همه ایستادن‌هایش مقابل مردمش، مردم ما آنقدر مهربانند که تلاش می‌کنند تا اشتباهاتش را ببخشند و دوباره او همان شجریان نوا و آستان جانان شود. همان شجریانی که اسطوره موسیقی سنتی است و شنیدن صدایش آرامش می‌دهد. خدا کند تا دیر نشده دوباره به سوی مردمش بازگردد...

محمدرضا پارسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 172
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 81
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    بهروز وثوقی چقدر چقدر پیر شده
  • علی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    مقابل مردمش ایستاده؟ متوجه منظورتون نشدم.
  • صادق ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ندارم دستت از دامن به جز در خاک آن دم هم که بر خاکم روان گردي بگيرد دامنت گردم .... حافظ و سعدي با صداي شجريان يه چيز ديگه هستن.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    میشه بگی از کدوم مردم صحبت میکنی??
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    به مشرق چه مربوطه
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق جان شما به بیماری خود مردم پنداری مبتلا شدی؟!
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    مقابل اکثریتی که به نظام معتقدند فهمیدی
  • امین یوونتوس ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    مردم از این تحلیلهای شبهه کیهانی خسته شدن...شجریان همیشه تاریخ در دل مردم خواهد ماند
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    درود بر استاد شجریان
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    شما حالت خوبه؟اون مردمی که شما می فرمایید کجان؟
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    مشرق بدبخت ساندیسی هروقت خواستی در باره کسی بنویسی بدور از غرض بنویس ، بدبخت کینه ای اگه همه کامنت هایی که مردم واست مینویسن رو منتشر کنی متوجه میشی قضیه چیه افسوس که خر شما برو تره آخه عکس های شخصی یه نفر به تو چه
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    شما حالت خوبه؟اون مردمی که شما می فرمایید کجان؟
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    به جهنم
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    منظور اینه کسی که با دشمنان نظام دوست شه با مردم دشمن شده
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 2
    شجریان دنیا و اخرتو با هم از دست داد
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    حمایت از فتنه وهمنشینی با اصحاب بی بی سی پشت کردن به انقلاب اسلامی ومردمش نیست !
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    دو روزه دنیا ارزش هم پیاله شدن با دشمنان ملت رو نداره جناب شجریان به فکر آخرتت باش
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 1
    چند قسمت از متن رو نپسندیدم مثل خستگی صدا در چشمه نوش و ... اما اگر کسی کتاب راز مانا را خوانده باشد (اواخر دهۀ هفتاد خواندمش) به راحتی زاویه دار بودن شجریان با نظام و حتی با مردم را میفهمد. ایشان خودش را مردمی میداند اما فقط آن مردمی که قبولش دداشته باشند و مثل او فکر کنند. در مجموع متن خوبی بود.
  • صدوق ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    انتظارنداشتیم کسی راکه رمضان باصدای" ربنا"ی او عجین بود در آغوش گوگوش وگلشیفته و..این آدماببینیم..متاسفم
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    مردمی که 98درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند نه اصحاب بی بی سی (فتنه )که می گفتند جمهوری ایرانی !
  • فرهنگی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    عالی بود .از دل ما سخن گفتی
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    یعنی گفت دیگه مردم در ماه رمضان ربنا ی منو گوش ندن .... منم با این حرفش دیگه ازش خوشم نیومد به درد همون دختر زشت من و تو میخوره...منظورم سبازشته بود که همه رو بغل میکنه أه أه
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق تقریبا" منم همینطوری نوشتم چرااا تایید نشدم.مشششششششششششششششرق.!
  • مجتبی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    شجریان نه صفر هست نه یک هر انسان آزاده ای میدونه تو رادیو آمریکا موسیقی اجرا کردن یک اشتباه بزرگه. (البته هر انسان آزاده ای، نه عاشق کدخدا ...)
  • سوته دل ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    هنوز که هنوزه صدای شجریان رو توی گوشی ام دارم و حیفم میاد اون صدای ربنای روحانی وی رو حذف کنم . ولی خدائیش این استاد هم کاری خوبی نکرده و کلا طاقچه بالا گذاشتن واسه مردم و کشور از یه هنرمند که همه معروفیت و محبوبیت(اگه مونده باشه) خودشو مرهون همین آب و خاک و مردمه واقعا بعیده. رفته هاش پشیمونن استاد برگرد برگرد پشیمون میشی آخر...
  • رضا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 2
    شجریان عزیز مردم است در جامعه سیاست زده ما همه چیز با سیاست آلوده شده کمی مهربان باشیم
  • جواد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    آقاي پارساي عزيز و محترم ، ميشه همه مردم را نمايندگي نكني و فقط نظر خود را ابراز داريد. مگر خيانتي كه فتنه گران 88 كردند و بزرگترين خسارات جبران ناپذير داخلي و خارجي را به مملكت زدند به همين سادگي قابل بخشش است. مگر قطر حقير و عربستان متعفن جرات اينهمه جنايت نسبت به محور مقاومت و شيعه را داشتند اگر خائنين 88 كام انقلاب را تلخ نمي كردند؟ شجريان پرچم فتنه در محافل هنر ابتذال لوس آنجلسي ها و...بود.
  • سوسان ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    بنگ وباده آخر شعر فارسی است به خوانندگان هم سرایت کرد
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    شجریان هم اشتباهاتی داشته همانند خیلی از مسئولان که با دزدی و اختلاس کمر مردم و انقلاب را خم کردند . مفاسد و انحصارطلبی آب را به آسیاب دشمن میریزه و به نفع آنهاست . عکس شجریان در مقابل آنها چیزی نیست .
  • شهرام ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    لطفا نظر سنجی در سایت بیطرف در مورد استاد داشته باشید تا مشخص شه کدوم مردم موافق و کدوم مردم مخالفند
  • علیرضا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    پس چی؟! نمی بینی که چطور با معاندین نظام خوش و بش میکنه ، اون هم با بی حجاب ها؟!نکنه خدت رو زدی به اون راه؟! چرا دوست دارید به راحتی آب خوردن دیگران را تطهیر کنید و بی گناه جلوه بدید و تقصیرها رو گردن نظام بیندازید؟! نظام چه ظلمی به آقای شجریان کرده؟این شجریان بوده که خودش رو از نظام جدا کرده!
  • حسین ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    مگه مشرق فحشش داد؟مشرق اشتباهات شجریان رو نوشت ، اون هم مستند! مگه واقعیت نداشته؟کجی خبر مشرق دروغ بوده؟چرا عقده هاتون رو روی سر مشرق خالی می کنید؟یعنی اگه توی ایرنا و خبرگزاری ها و روزنامه های اصلاح طلب علیه کسی چیزی نوشته شد اون کاملاً درسته و غرض ورزی نیست؟!
  • حسن ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    نکنه فقط خودت و امثال خودت رو همه مردم میدونی؟ 9 دی و 22 بهمن بیا تو خیابون ها تا ببینی اون مردمی که ما میگیم کجان؟
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    به تو چه ربطی داره
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ایضا تو
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    شجریان استاد مسلّم آواز استاد خود تخریبی
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    چشم دل باز کن.میبینی
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    یعنی در مقابل مردمش ایستاده!!
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    اما حیف که قدر خودش را نشناخت...
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    از مردمی که در آن روز تاریخی، 9 دی را ساختند...
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم....
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    ساندیس ارزش داره اما وطن فروشی چی؟؟؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ببخشید چند نفر از اون 98 درصد زنده ان!!!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مشکل از فهم حضرتعالیه
  • سید ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    از لغو کنسرتهاش اونم تو این دولت معلومه
  • سید ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    همونهایی هستن که تو 88 از دست فتنه گرا این مملکت رو نجات دادن
  • سید ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    به گل نشستن دل آواز گویا تره نیاز به نظر سنجی نیست شهرام جون
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    متأسفم که افکارتون ، محدود و تعصب ، کورتان کرده . کمی جهانی فکر کنیم بد نیست !!!
  • رامین ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    متاسفم برات مشرق لااقل این همه امام حسین امام حسین میگی ....درس آزادی رو ازش یاد میگرفتی شجریان سوار بر موج اکثریت جامعه س
  • هخا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ای کاش باز رای گیری می شد...
  • یه سرهنگ پیر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اون موقع که خفقان رژیم پهلوی بود خواننده ها جمعه سیاه تو سوراخ بودند استاد شجریان برای مردم خوندند من سرباز بودم با اون اهنگ گریه کردم
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    مگر هر نظر سنجی حقه قران می گه اگر حق را دیدی و همه ان را کتمان کردن تو حق نداری ان را کتمان کنی امام گفت اگر تمام مردمی که امروز می گویند درود بر خمینی فردا بگویند مربرگ خمینی ذره ایی از راه خود باز نخواهم ایستاد اگر ما فهمیدیم حق چیست دیگر مابقی افکار و نظرات هر چه باشد را باید پشت گوش اندازیم فلسفه الله اکبر نماز هم همین است بگو خدا بزرگتر است و مابقی را پشت گوش بی انداز
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    شجریان ادم بی لیاقتی است لطفا اینقدر تحویلش نگیرید
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    منم عاشقشم و الان هم گوش میکنم صداشو ولی فقط عاشق صداشم. خودش رو خراب کرد
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    همون با غیرتایی که 98 درصد بودند و حاضر نبودند ناموسشون تو خیابونا واسه نامحرما لخت و بی حجاب بگردند و به دین و اعمالشون پای بند بودند .
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    درود بر ایشان ولی چه کنیم که خراب کرده و دل چرکی کرده مردم رو
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    یکیش من. من عاشق خودش بودم و صداش. ولی الان فقط عاشق صداشم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    خیلی ها اشتباه کردن از جمله شجریان باید با اونو آبی های ضد انقلاب زاویه داشته باشه حسنش اینه که از بیت المال به جیب نزده
  • ali ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام به نظر من استاد شجریان نباید وارد سیاست می شد و یا با رسانه هائی مثل بی بی سی مصاحبه میکرد. اما دوست عزیز نویسنده و سایر دوستان عزیز توجه داشته باشند در داخل کشور چند تا رسانه توی حوزه موسیقی دارن فعالیت می کنند و یا اینکه چرا تا به حال رسانه ملی از شجریان دعوت نکرد تا اثارش را با اجازه ایشون پخش کنه و یا چرا ایشون رو در صداسیما جایگاهی بهش ندادند. به نظر من عمده ترین علت مصاحبه استاد شجریان با رسانه معاند بی بی سی به این دلیل بود که در داخل کشور کسی نبود که از اساتید بزرگ موسیقی کشور بپرسد و خبر بنویسه. من باز هم استاد شجریان رو یک استاد میدانم. بله سنشون بالا رفته و کیفیت صداشون طبیعتا مثل گذشته نخواهد بود اما نباید ایشون رو به جرم چندتا عکس کلا طرد کنیم و بگیم مردم باهاش نیستند دیگه. کاش به جای این حرفا کاری کنید و فضا را طوری فراهم کنید که استاد شجریان خودشون به قول دوستان برگردند. یک شعری است میگه از دشمنان شکایت برند به دوستان/ چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم. دوست عزیز نویسنده که می فرمایند انقلاب باعث رشد و معروفیت شجریان شده من میخوام بگم اگه اسلام خمینی با این انقلاب نبود هنمچین حرفی رو اصلا ازتون قبول نمیکردم. دوست عزیز نویسنده ببینید من و شما نمیتونیم ایشون رو به جرم عکس گرفتن با چند بازیگر قبل انقلابی محکوم کنیم. اگه من و شما قدر استادمون رو میدونستیم چرا استادمون متمایل به اغیار بشند. یک سوزن به دیگران بزنیم و یک جوال دوز به خودمون. متشکرم. نمیدونم نظرم رو پخش میکنید یا نه. ولی نویسنده همینقدر که متن منو بخونه برام کافیه.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    کدوم جهانی؟ جهانی که به سمت بی دینی و فساد داره میره؟ همجنس بازها و هزاران هزار فساد دیگه داره رخ میده. بریم به اون سمت؟
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سوار بر موج اکثریت جامعه نیست. ایشون فقط صداشون زیباست و دلنشین. قرار نیست واسه مردم، الگوی رفتاری و ... باشه.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سوزن و و جوال دوز و خوب اومدی. ولی نباید این مدلی و تو این شرایط این رفتارها از ایشون که الگویی هستند برای مردم سر میزد.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    عکس های شخصی!!!
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مردم 9دی یادت رفته خوب معلومه اون روز توخونه شاید بودی وبه حمایت از حسین زمان ودرمقابل توهین به امام حسین درلشگرکلنا عباسک یا زینب نبودی
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دمت گرم واقعا کدوم مردم؟؟؟؟
  • حسین ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    چه کاری با استاد کردن که رفت و پناه اورد به دشمن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ها؟
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    شجریان خودکشی کرد باحمایت ازفتنه اگر هم عذرخواهی کند شایییییییییییییید مادران وپدران شهید داده وخودجوانهای پرپرشده وغواصان دست بسته به خاطر فحش دادن به انقلاب ورهبری اون هم شاید ببخشند اما فراموش نمیشه
  • اهوازی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    خوب چاپید.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    همونایی هستن که نرفتن کنسرتش
  • حیدر ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق هر چی خوشت اومد منتشر کردی
  • سیری ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    من اطمینان این نظرات که منتشر میشه کار پرسنل خودتونه.آخه شما چرا تو جامعه نیستین؟ما نمیبینمتون.جمع کن این خیمه شب بازیو .عمرا نشر بدی ولی خودتون بخونید.خودتی...
  • جواد ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    افتخاری بنده خدا یکبار از کاندیدا خودش حمایت کرد همه سبز ها مثل ... باهاش رفتار کرد اما شجریان هر کاری کرد گفتن عزیز هست نشون از افراط اونهاست من شجریان رو دوست ندارم دلیلش هم معلومه بخاطره کارهاش اما ایشون انسانه و قابل احترام
  • erfan ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    چند تا نکته رو باید عرض کنم البته اگر مشرق بنده رو از لیست سیاه حذف کرده باشه اول اینکه چاپ کردن یک مقاله که نظر شخصی هست و این نظر چه درست چه غلط در جهت تخریب شخصیتی مثل استاد شجریان هست کاملا اشتباهه و نشون میده فقط از روی عمد و غرض همچین مطلبی اجازه چاپ گرفته دوما خدمت جناب پارسا باید عرض کنم استاد شجریان در همان زمان انقلاب هم با اکثریت مردم هم سو بودند .اینکه محبوبیت استاد رو به انقلاب ربط بدین و با این حرفا ثابت کنین که اگر انقلاب نمیشد همچین شخصی هم محبوب نمیشد کاملا اشتباهه. در ضمن جناب پارسای عزیز استاد شجریان مدتها کنسرتهاشون رو در خارج از کشور برگزار کردن و دلیلش هم همه میدونن. فراموش نکن که بعد از سالها و بعد از زلزله بم و اعلام کنسرت استاد در تهران چه صف هایی تشکیل شده بود برای خرید بلیط. نکته اخر هم اینکه هنوز استاد با اکثریت مردم همسو هستن و چون این اکثریت از نظر شما وجود خارجی نداره به خودتون اجازه میدین همفکران خودتون رو اکثریت م مخالفان خودتون رو اقلیت بدونین و لی چیزی که ثابت شد این بود در انتخابات ریاست جمهوری برای همه ثابت شد که چه گروهی اکثریت و چه گروهی اقلیت هست.
  • امیر ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دو تا استاد استاد به تحت این آقای استاد بستن بعد جو گرفتشون برای ما نظریات استادانه از خودشون صادرات کردند. از صدا و سیما توقع نداشتیم این کسی که مملکتشو دوست نداره تو بغل دشمنای مملکت میره مثل BBC و امثالهم و قضایای فتنه 88 و... بیاد مریضیشو تو تلوزیون برای این مملکت نشون بده بگه. خب بشه که چی. یا با اون مزدور انگلیس خانم گوگوش. هشدار به صدا و سیما و بعضی چند تا نقطه ها ی به اصطلاح مسوول: مراقب خون شهدا باشیم. آنقدر جانباز قهرمان و فداکار و الگو داریم که باید مورد تقدیر باشن که این فتنه گر جایگاهی ندارند. حواستونو جمع کنید مردم رو .... فرض نکنید مردم شعور دارند فهم دارند و اعتقادات دینی . عاشق اسلام ناب هستند و ولایت فقیه. بترسید از قیامتتان و غضب خدا بترسید از خشم ملت بترسید از آه دل بچه های یتیم شهدا و ... و زنان و مردان و و مستضعفان جامعه . انشاالله ظهور صاحب الزمان عج نزدیک باشد. آن موقع که همه به آن اعتقاد داریم و خوتان می دانید محقق میشود چه جوابی دارید .......... یا علی ....
  • محسن تهران ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    چرا باید استاد آواز ایران از حلقومش صدای استعمار پیر بیرون بیاید ؟ ! ! چرا همراه با امریکا ، اروپا ، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب نوکر امریکا از فتنه امریکائی صهیونیستی سال 88 حمایت کند ؟ ! ! فکر کردند تمام شد و انقلاب رفت ؟
  • امیر ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    آخی ... !!!!!!؟؟؟؟
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • امیر ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    هر گناهی جای خود دارد و قاطی کردن بحث ها پسندیده ی اهل انصاف جامعه نیست. به جیب زدن بیت المال یک گناه و جرم سنگین دنیوی و اخرویه کمک به فتنه و فتنه گری و ضد جامعه اسلامی غلطی کردن هم گناهی است سنگین بلکه بدتر از هر غلطی
  • غریبه ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    درود بر شرف شجریان و تمام کسایی که بعد ازفریب خوردن در قضایای سال 88 به دامن ملت برگشتند. آفرین بر مردم ایران و انقلاب و رهبری و شهدای انقلاب و شجریان
  • امیر ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ببخشید BBC , VOA و..... و مزدوراشون در داخل ایران چیز خوب و خوش مردم بیاد و حقیقیت میگن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    وقتی بالای 70 درصد مردم در انتخابات شرکت میکنند یعنی نظام را قبول دارند.
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دقت کردید نظرات مخالف چقدر بی ادبانه است؟ این جماعت بی ادب و گستاخ توی فضای مجازی بیکار پرسه میزنند...
  • مهماندار هواپیما ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    خدا همه ما را عاقبت بخیر کنه
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    منظورت جهانی است که امریکیی ها مدیریتش می کنند جهانی که فرهنگ ها را از بین برده و همه مثل قالب صابون شدن همه عاشق زندگی امریکایی شدن به انکه بدانند در حسرت چنین زندگی خواهند مانند و فقط در ارزو و خیال و وهم می توانند زندگی امریکایی داشته باشند و بدین طریق استثمار می شوند منظورت همین جهانه دیگه درسته؟
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    کجا صداش زیباست صدا و قیافه هر کسی سلیقه ایست ممکن است من بپسندم و شما نپسندید یا برعکس
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    داداشم گیریم شجریان به نظام انتقاد داشت چرا باید پناه ببرد به سوی اشدا ظالمین خوب می توانست از این کشور برود و در کشوربی طرفی به درو از سیاست و جنجال مابقی عمر سر کند تا نه نزد مردم خود خوار شود و نه اخرت خود را نابود کنند
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دوست عزیز استاد کلهر را می شناسی همین رفتاری که با شجریان شد با کلهر هم شد ما او را در صدا سیما ندیدم اما ایا این استاد وطن خود را فروخت یا به مردمش پشت کرد ایا به جریان استکبار بله گفت گیریم تو استادی و حکومت تو بر صحنه نیاورد ایا باید اخرت خود را خراب کنی پس جای صبر و استقامت کجاست پس جای تولی و تبری کجاست گیریم استاد از حکومت دل خور بود ایا می بایست در جواب این حرکت بر دشمنان تولی داشته باشد ایا این است فهم ما از قران
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    داداشم مگر هر چی تو جامعه بود درسته اتفاقا امریکا برای همین طرز تفکره که با امپراطوری رسانه ایی می خواهد کنترل اذهان مردم را بدست بگیرد تا مردم را با خود همسو کند و هر طور که خواست مردم را استثمار کند و هیچ مخالفی وجود نداشته باشد ایا واقعا نتایج برنامه های امریکا را به چشم نمی بینی حق یک چیز است و خواسته مردم چیز دیگری ممکن است خواسته و ذایقه مردم تحت پروپاگندا امریکایی تغییر کرده باشد ایا باز هم باید از حق بخاطر خواست مردم چشم پوشی کرد خدا که تجلی حق است از همه چیز بزرگ تر است بگو الله اکبر و مابقی را پشت گوش انداز
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    میدونم به خبر ریطی نداره ولی لطفا یه نظر سنجی تو سایتتون بذارین بدین منظور:آیا از عملکرد رئیس جمهور و کابینه دولت یازدهم راضی هستید؟الف)بله - ب)خیر
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    کسی که با کمال بی شرمی در کنار اون زنک فاح... گلشیفته فراهانی عکس یادگاری بگیره لیاقت تف رو هم نداره.
  • طاهر ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    متاسفانه. احمدی نژاد هنرش این بود که بین مسئولان بلند پایه نظام از ابتدای به دوران رسیدنش تا انتهای حیات سیاسی اش که نیازی به نام بردن اسامی انها هم نیست، اختلاف بیندازد. و هنر بی ادبی و بی اعتمادی مردم به مسئولان نظام را نهادینه کند. کمتر کسی است که به شجریان تعلق خاطر نداشته باشد. او باید از سالهای دور بیشتر مورد توجه قرار می گرفت تا اینگونه از صحنه انقلاب و مردم مومن به نظام فراری داده نشود و بازیچه عده ای فرصت طلب از این سو و آن سوی مرزها قرار نگیرد و صد البته صدای جان بخشش، به ماتم مشتاقان حنجره اش بدل گردد. دیر به سراغش رفته اید و یاد او کرده اید!
  • یکی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مطمئن باشید اون مردم الان تو بغل خانم ... عکس یادگاری نمی اندازن
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    این فرد پشت به مملکت و ملتش کرد و با روباه پیر هم نوا و بلند گوی آن و ورشکستگان و دریوزیگان مزدور خارج نشین شد حال آن افرادی که این موضوع را درک نمی کنند بروند مشکل خود را حل کنند
  • ایرانی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    نه عزیزم شما این بیماری توهم زا را دارید
  • ایرانی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    تاریخ نشون داده افرادی که خدایی نباشند خیلی زود از دل ها و ذهن ها میرند و جزو خسران دنیا و آخرت نخواهند داشت افرادی مثل حافظ و مولوی و... که همه فکر و ذکرشان خداوند هست باقی میماند تا پایان تاریخ
  • ایرانی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مردم همین جاند شما چشمت نابیناست همانطور که آیه ی قرآن بهش اشاره کرده
  • ایرانی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سایت بی طرف وجود نداره.اگه مردم عمق تفکرات شجریان را بشناسند مطمئن باش 90 درصد مردم حتی لعنش هم میکنند
  • ایرانی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    جامعه یعنی اقوام شما؟
  • بیژن ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    موسیقی سنتی با موسیقی کاباره ای تفاوت جوهری دارد۰حال چگونه استاد که عمر خود را با موسیقی سنتی گذرانده با برجستگان موسیقی کاباره ای جمع می ایند،جای سوال دارد؟
  • رحمن ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    جناب شجریان از دامان ملت خارج شدی به دامان که رفتی یک تعداد اجنوی پسند انسان دوبار بدنیا نمی آید تا اشتباهاتش را جبران کند شما ملت قرآنی را رها کردی که فضل الهی بود که بشما روی آورد وخودت ظرفش را سرنگون کردی .وای بروزی که از این کارت هم ممنون باشی
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ساندیس وطن بخوری اما استخون انگلیس و آمریکا رو نخوری، خر تویی و همفکرانت
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    کجا به دامن ملت برگشته ؟ کدوم حرکتش این رو نشون می ده؟
  • ناشناس ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اگراکثریت مردم یک کارغلطی رو بپسندند دلیل بردرست بودن آن نیست حقیقت رو باید ازخودش شناخت نه حرف مردم اگرشجریان میره باروسپی هاعکس میگیره وخیلی ازمردم به دلیل صدای قشنگش بازهم رفتاراونو توجیه می کنن درست بودن کارش اثبات نمیشه .
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    یکیش من....
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    بخصوص آخرت رو... به خدا پناه می بریم از عاقبت به شر شدن... این بابا هم مثل کروبی و.... در مقاطعی راه درست رو رفت اما آخر عمری کج شد و عاقبت به خیری رو از دست داد....
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دقیقا موافقم...آفرین که خوب فهمیدی...
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    عینک ته استکانی بزن میبینی... شماها کلا آدمهای کور و کری هستید...
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    شجریان که خوشو ضایع کردو رفت... استاد افتخاری مواظب خودت باش... امثال... ارزش اون رو ندارن که از شما هدیه بگیرن....
  • ناشناس ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    ننگ بر فتنه گر .
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق بحال جیره خورهایی مثل تو دیگه تاسف هم نمیشه خورد. کسایی که به مردم پشت کردند جیره خورهایی مثل تو هستند
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    زنده باد تک استاد فرهنگ و هنر ایران استاد شجریان کبیر. شما لیاقتتون همون زیر زمینیان مرگ بر افراطی
  • علفیان ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    با صدای من بشنوی چیکار می کنی!
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    شجریان از چشم ملت افتاد
  • حسین ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    چیه این یارو رو بزرگش کردین وللش بابا
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    شما هم جزء یک درصدی
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    چجوری فهمیدی برگشت؟
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    الف
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    هم مقاله و هم نظریات مزخرف بودند.نقطه
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    خداوند هر نعمتی به کسی بدهد آخر سر همه را از طرف می گیرد . خوشا بحال کسی که توانایی خود را در راه درست صرف کند آنقدر انسان خوش صدا وجود دارد که شجریان در آن گم است یکی از دوستان من بقدری خوش صدا می باشد که اگر یک چحچه بزند تمام صاحبان صدا دیگر نخواهند خواند
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    صدایی خوب ولی ندایی نازیبا!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    این توجیح ، توجیح کسایی است که به وطن و مملکت و مردمش خیانت کرده و با دشمناش همدست شده. این توجیح فقط به درد ذهن های کسانی میخوره که اشتباهات خودشون رو با توجیحات غلط و از نظر خودشون منطقی پر کردند.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    چه ربطی به انتخابات داره آقای فیلسوف. من خودم کسی بودم که به احمدی نژاد رأی دادم ولی شرایط طوری بود که با اومدن روحانی، به ایشون رأی دادم ولی پشیمون شدم. اگه منظورت از اکثریت همون کسایی هست که تا الان رأی نمیدادند و اوضاع رو رو به آزادی آمریکایی دیدند و اومدند رأی دادند هستش که باید بگم خوابی دادا. مردم عقل دارند و میبینند و میفهمند. شما دوباره اگر رأی گیری بشه متوجه میشی که اصلاح طلب ها و افراد همسو و گروه های همسو با اصلاح طلب ها که شما اکثریت مینامیش، اقلیت هستند. بیدار شو دادا
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    شما الان مخالفی یا موافق؟ اگر موافقی، با این نظرت خودت بی ادب تر از همه هستی. هیچکس مثل تو نظر نداده . کلمات گستاخ و جمع بستن اون توهین به ملت هست.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    یه جور میگی چقد پیر شده انگار سی چهل سالشه :)
  • مرتضیsk ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    ب ) خیــــــــــر
  • سین جیم ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    یک بلبل ممکنه صدای خوبی داشته باشد اما قدرت تحلیلش کم باشد و نشود به نظرات و.....سیاسی و...یک بلبل و ...توجه کرد
  • مرتضیsk ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    تورو خدا واسه همچین فردی از امام حسین مایه نذار که عاشورا درس های دیگری هم دارد که مصداق کامل خیانت و ظلم ایشان به ملّت خود است
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    ما سنمون به بهروز خان قد نمیده ولی فیلماشو دیدم.هنرمند توانایی هست.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس توجیح رو توجیه مینویسن..
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    شجریان استاد مسلم آواز است و استاد وطن فروشی هم هست. لین که می گویند عاقبت به خیر شوید. یعنی با گذر چندین دهه از عمر خود ایرانی بودن خود را می فروشی و با وساطت بعضی ها برمیگردی . خودت بر نگشتی فقط جسمت برگشته است.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    اینها هنوز به ترانه میگن سرود چه فرق سنتی و کاباره ای می فهمن فقط میخان مطرح بشن
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    یک سگم ممکنه واق واق کنه و یکیشم سگ اصحاب کهف بشه
  • علی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    هم سفره ی بهائی ها و ...
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    اسمان برین زمین بیا شجریان استاد همه است
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    مشکل از گیرنده ته
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    هیچی زیادی تحویلش گرفتن فکر کرد واقعا خبریه!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    من مثبت دادم به همش الا جمله آخر
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    کسی که به استادی میرسد کمتر دچار لغزش میشود اگر این آقا استاد است چرا اشتباه به این بزرگی (حمایت از سران فتنه وحمایت از غربیهای ضد انقلاب ). را انجام داد تازه وقتی از ایران رفته بود گفته صدا و سیما حق ندارد آهنگهای منو پخش کند زهی خیال باطل برو برای خارجیها بخونمن از همان موقع هیچ موقع نه صداشو گوش کردم نه یادش کردم بره به جهنم کسی که با آبروی نظامم بازی کند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    شجریان اسناد اوازاست درسیتست ومذهب هرچه باشد ربطی ندارد
  • امیر ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    به نظرم گنده تر از امثال این آقا داریم. من که عارم میاد اسمش را بنویسم چه برسد به اینکه مثل بعضی ها . . . واقعا تأسف خوردم از این آدم های بیکار! دست و پا زدن بی خودی خیلی ها را نجات نمیده و باید تاریخ برای انها قضاوت کند!
  • مهدی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    استاد شجریان فوق العاده است
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    ب:)خیر
  • موسی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا من موندم از اینهایی که مینویسن کدوم مردم هنوز فکر میکنید همه مردم خودتونید؟ بابا این شجریان دیگه یه مرده متحرکه مثل اینکه یادتون رفته همین یارو گفته بود من اگه آروغ بزنم همه به به و چه چه میکنن. جناب شجریان عاقبت به خیر نشدی هم تو هم اونایی که هنوزم سنگتو به سینه میزنن و بدون که قدر صدای خوبتو ندونستی و حیف اون صدا که خدا به تو داد.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    چیه ؟ به شما عشق ماهواره ای ها برخورده ؟ اونوقت شما به چه نوع بیماری دچار شدید ؟
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    کسی که عملگی بی بی سی رو میکنه لیاقتش پوست خربزه است !
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    لکه ننگی را بر پیشانی این بدبخت ببینید ... تاریخ مصرفش برای شبکه های ماهواره تموم شد فرستادنش تا امثال شما احمقها قربون صدقه اش برید
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    خودش میدونه چه گندی زده شما دیگه سعی نکید با دفاعیاتتون گندش رو هم بزنید !
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    خوب راست میگه وقتی رفته نوکر بی بی سی رو کرده و علیه کشورش حرف زده به اندازه پهن گاو ارزش نداره مشرق درباره اش حرف بزنه
  • شهاب ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مردم بی غیرت و وطن فروش از تحلیلهای شبه کیهانی خسته شدن .... مردم بی غیرت منتظر تحلیلهای بی بی سی هستند نه شبه کیهان ... واااای
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    وقتی در آغوش بهائیها بودن برای شجربان ارزش شد
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    لابد از نظر تو مردم همانها هستند که تو سایتها ریختند و عملگی بی بی سی را میکنند
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر خدا بخواد چهره دو روی کسی را نمایان کنه عزت را ازش میگیره !!!
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر بخواهیم جهانی فکر کنیم میشیم افغانستان و عراق
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    کسی که نوکری بهائیهای بی بی سی فارسی را میکنه جائی برای دفاع از خود نذاشته
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    حالا هم نگاه کن تو بغل بی دینها چقدر ذوق زده است براش گریه کن تا آروم بشی
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    استاد با اکثریت مردم همسو هستن یعنی چی ؟ مگر اکثریت مردم عشق وطن فروشی هستند ؟
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    من خودم رای دادم به این دولت ولی الان ....
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    الان برعکس شده کمتر کسی به این حنجره و شخصش تعلق خاطر داره ! اصلا مردم داشت یادشون میرفت آدمی مثل شجریان وجود داره که به ضرب بیگانه خوب برقصه !
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    بک کلمه هم از جیره خورهای بی بی سی بشنوید !!!
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    استاد آواز ایران در آغوش فاحشه ها چکار میکنه ؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    شکی در آن نیست البته استاد وطن فروشی
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    استاد در آغوش فاحشه ها بودن !
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    نمیدونم چرا بعضیها مهر وطن فروشی بر روی پیشونی این مرد را نمی بینند و فقط صدای او را به به و چه چه میکنند ؟حرمله هم استاد تیر اندازی بود پس باید مهارت او را هم تحسین کرد و کاری به کار حرکت ننگین او در تاریخ نداشت
  • سحر ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    همسفره بهائیها شدن لابد برای اون مردم اقلیتی که از خط قرمز وطن فروشی رد شدند و مدال خیانت بر گردن آویختند افتخاره !!!!! غرور انسان بزرگ را به زمین میزنه همانطور که شجریان محکم به زمین خورد و صداش تو تمام کشور پیچید !
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    خدایی من حالم از شخصیتش بهم میخوره ولی صدای دهه شصتش رو دست نداره الان که دیگه نه شخصیت داره نه صدا
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر جهان به سوی ولنگاری بره ما هم باید بریم ؟؟؟
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    لابد جامعه آدمهای شیک و اتو کشید شمال شهر هستند که سالی دوبار ساحل آنتالیا و تورهای ایتالیا و فرانسه هستند و بقیه یا بقالند یا لبو فروش و راننده تاکسی و افراد درجه دو و درجه سه جامعه !
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    هیچ سایت بی طرفی وجود نداره. هر سایتی یه جهتی داره بلخره ، متناسب با اون جهت هم مخاطب داره . گاهی هم مثل حالا طرفدارای یه شخص یا یه جریان میرن تو یه سایتی که شاید خیلی هم قبولش ندارن ، فقط برای طرفداری کردن از چیزی که دوستش دارن!
  • بت شکن ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    اتفاقات اینچنینی بصیرت بخش است. باید یاد بگیریم کسی که قابلیتی دارد را در مسائل دیگر بالا نبریم. شجریان استاد آواز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس