کد خبر 460512
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

در مقابل جمهوري اسلامي ايران، پس از انقلاب اسلامي متکي بر ايده خودکفايي در امور راهبردي از يک‌سو و فشارها و تحريم‌هاي خارجي از سوي ديگر به اين نتيجه رسيد که راهي ندارد جز اين‌که چرخه توليد برق هسته‌اي و مهم‌ترين بخش آن يعني توليد سوخت را خودش پايه‌ريزي کرده و متکي بر دانش دانشمندان جوان اين حوزه پيش ببرد.

به گزارش مشرق، بسياري از کشورها در جهان هستند که بخش‌هايي از چرخه توليد برق هسته‌اي را دارا بوده اما از بيشتر قسمت‌هاي آن محرومند ضمن اين‌که کشورهاي در حال توسعه‌اي که به دنبال صنعت هسته‌اي رفته‌اند، آنچه اکنون دارند با کمک قدرت‌هاي بزرگ اين صنعت و غول‌هاي هسته‌اي دنيا بوده است. در مقابل جمهوري اسلامي ايران، پس از انقلاب اسلامي متکي بر ايده خودکفايي در امور راهبردي از يک‌سو و فشارها و تحريم‌هاي خارجي از سوي ديگر به اين نتيجه رسيد که راهي ندارد جز اين‌که چرخه توليد برق هسته‌اي و مهم‌ترين بخش آن يعني توليد سوخت را خودش پايه‌ريزي کرده و متکي بر دانش دانشمندان جوان اين حوزه پيش ببرد.

چرخه سوخت هسته​اي+عکس

در ويژه‌نامه «شاهکار ايراني» مهم‌ترين نگاه ما به سوي اين توانمندي عظيم و قابل تقدير است که البته با نگاه سوء دشمنان نظام اسلامي با مخاطراتي نيز روبه‌رو شده بود. ايران عزيز ما امروز مدعي است که جزو معدود کشورهاي داراي چرخه سوخت هسته‌اي قرار گرفته و بر پايه دانش بومي ايراني مي‌تواند از معدن تا مجتمع سوخت و به ويژه فرآيند استراتژيک غني‌سازي را خودش و در خاک خودش تامين کند. گزارش‌هاي ما از معدن ساغند، کيک زرد اردکان، UCF اصفهان، غني‌سازي در فردو و نطنز، توليد قطعات زيرکونيومي و ساخت قرص و مجتمع سوخت بيانگر اين واقعيت ارزشمند و دوست‌داشتني است که «ما توانستيم» اين چرخه را اجرايي کرده و صفر تا صد آن را در اين مرز و بوم عملياتي سازيم.


 البته فراموش نکنيم که اين مهم جز با توکل به قدرت لايزال الهي و تلاش دانشمندان و همت مسئولان کشورمان در کنار حمايت​هاي ملت فهيم و مقاوم ايران ميسر نبود.

منبع:خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس