نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته صرفا مخالف بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران است و با برنامه هسته‌ای غیرنظامی این کشور مخالفتی ندارد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید صرفا مخالف بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران است و با دادن اجازه به ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای غیرنظامی مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»‌، نتانیاهو در نشستی با «ماتئو رنزی» همتای ایتالیایی خود گفت، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به جمهوری اسلامی امکان می‌دهد به زیرساخت‌هایی دست یابد که برای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز غیرضروری هستند.

بر اساس این گزارش، سخنان نتانیاهو در واقع پاسخ به سخنان روز جمعه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکاست که گفته بود منتقدات توافق هسته‌ای ایران در کل مخالف بهره‌مند بودن ایران از هر گونه انرژی هسته‌ای حتی صلح‌آمیز آن هستند.

در همین رابطه بود که نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت:«ماتئو اجازه بده شفاف بیان کنم که اسرائیل مخالف برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران نیست. ما مخالف برنامه هسته‌ای نظامی ایران هستیم. متاسفانه توافق هسته‌ای با ایران به این کشور امکان می‌دهد تا زیرساخت‌‌های هسته‌ای قدرتمند خود را که کاملا برای اهداف هسته‌ای غیرنظامی لازم نیست، حفظ کند و گسترش دهد در حالی که این زیرساخت‌ها صرفا برای تولید سلاح‌های هسته‌ای ضروری هستند».

 

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس