کد خبر 460352
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، گفت: ۴۸ هزار کودک افغانستانی غیر مجاز برای ورود به مدارس کشورمان ثبت‌نام کرده‌اند و در حال بررسی هویت، بهداشت فردی و تعیین سطح آموزشی آنها هستیم.

به گزارش مشرق، خلیل‌الله بابالو قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر اینکه مشکل ثبت نام اتباع افغانستانی غیر مجاز در مدارس مرتفع شده است، اظهار داشت: مدتی پیش بخشنامه ثبت‌نام اتباع غیر مجاز صادر و به مدارس ابلاغ شد.

وی با اشاره به مراحلی که امکان تحصیل اتباع غیر مجاز در مدرسه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: هویت‌یابی، بهداشت فردی و تعیین سطح آموزشی، سه مرحله‌ای است که برای ثبت‌نام اتباع مد نظر قرار می‌گیرد.

بابالو با اشاره به برگزاری جلساتی با کمیته اتباع وزارت کشور در خصوص این دسته از دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این جلسات مقرر شد تا دفاتر کفالت وزارت کشور مسئول هویت‌یابی، مراکز درمانی مسئول بررسی بهداشت فردی و واکسیناسیون اتباع غیر مجاز و وزارت آموزش و پرورش مسئول تعیین سطح آموزشی این افراد باشد.

وی با بیان اینکه در مهلت یک هفته‌ای که برای هویت‌یابی این افراد داده شده بود 48 هزار نفر ثبت‌نام کردند به فارس گفت: در مرحله بعدی تاکنون حدود 45 هزار نفر یعنی حدود 88.3 درصد از مجموع 48 هزار نفر برای دریافت معرفی‌نامه به مراکز بهداشتی و آموزشی مراجعه کرده‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به شیوه ثبت‌نام اتباع غیر مجاز در مدارس اشاره و گفت: آنهایی که دبستانی هستند در مدارس ابتدایی ثبت‌نام موقت می‌شوند تا گواهی بهداشتی خود را از مراکز درمانی به مدرسه ارائه دهند.

وی افزود: آنهایی که در مقطع دبیرستان باید تحصیل کنند، ابتدا به ادارات مناطق آموزش و پرورش مراجعه و در امتحانات جبرانی شهریور ماه با سایر دانش‌آموزان شرکت می‌کنند تا تعیین سطح آموزشی آنها انجام شود و مشخص باشد در چه پایه‌ای باید تحصیل کنند.

بابالو در خصوص هزینه‌های ثبت‌نام اتباع در مدارس کشور، اظهار داشت: هزینه‌های ثبت‌نام اتباع به لحاظ انسانی و اقتصادی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی بین 120 تا 300 هزار تومان، برای دانش‌آموزان متوسطه اول (راهنمایی) بین 144 تا 336 هزار تومان و برای دانش‌آموزان متوسطه دوم (دبیرستان) بین 180 تا 360 هزار تومان هزینه دریافت خواهد شد.

وی افزود: دریافت این هزینه‌های ثبت نام مربوط به تصمیمات شورای آموزش و پرورش هر استان است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل در خصوص مهلت ثبت‌نام این افراد در مدارس، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی اتباع غیر مجاز باید پیش از ورود به مدارس واکسیناسیون شوند، تا 15 مهر مجوز ثبت‌نام برای این افراد تعیین شده است.

به گزارش فارس، مجوز ثبت نام کودکان اتباع غیر مجاز  افغانستانی در مدارس کشورمان صادر شده است و با انجام پروسه‌های تخصصی، این دانش‌آموزان در مدارس ثبت نام و پذیرفته می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس