کد خبر 460268
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

منابع امنیتی عراق روز شنبه از کشته شدن 5 مرزبان این کشور در گذرگاه مرزی طربیل با اردن بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری عراقی مدی پرس، یک منبع نظامی در عملیات انبار اعلام کرد که یک بمب کناره جاده ای با هدف قرار دادن مرزبانی عراق در نزدیکی گذرگاه مرزی طربیل با اردن در غرب استان الانبار منفجر شد که در اثر آن 5 افسر عراق با درجه های مختلف نظامی کشته شدند.
این منبع افزود: جسد قربانیان این حادثه از طریق گذرگاه طریبل به امان پایتخت اردن انتقال داده شد تا با هواپیما به بغداد منتقل شود.


**هلاکت 18 داعشی در دیاله

به گزارش پایگاه خبری مصر الیوم، منابع امنیتی عراق از هلاکت 18 داعشی در درگیری با نیروهای عراقی در شرق استان دیاله خبر دادند.
بر اساس این گزارش، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و پلیس صبح امروز با تروریست های داعش در روستاهای «الجزیره» و «الخیلانیه» در شمال المقدادیه به شدت درگیر شدند که در پی آن 18 تروریست داعش از جمله دو سرکرده آنها به هلاکت رسید.
به گفته منابع عراقی، 13 عنصر امنیتی نیز در این درگیری ها کشته و یک سرباز عراقی زخمی شد.
نیروهای امنیتی در تلاش برای بازپس گیری کنترل این روستاها از داعشی ها هستند که از مناطق کوه های حمرین وارد این منطقه شدند.


** تخریب مخفیگاه تروریست ها در رمادی و هلاکت شماری از آنها

پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از منابع امنیتی از هلاکت چهار عنصر تروریستی داعش و تخریب مخفیگاه آنان در شرق شهر رمادی خبر داد.
بر اساس این گزارش، سرتیپ شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع این کشور موفق شدند طی عملیاتی علیه تروریست ها در منطقه «حصیبه» واقع در 7 کیلومتری شرق الرمادی، یک خودروی متعلق به تروریست ها را هدف قرار دهند و چهار تروریست را به هلاکت برسانند.
وی همچنین افزود: نیروهای امنیتی موفق شدند یک مخفیگاه تروریست ها را پس از رصد کردن، با چندین موشک هدف قرار دهند و تخریب کنند.
داعش از خرداد ماه سال 93 به دنبال یورشی مشکوک که حاکی از خیانت برخی جریان ها در عراق و نیز کشورهای منطقه بود، استان نینوا به مرکزیت موصل را به طور کامل و بخش هایی از 5 استان عراق را به تصرف خود درآورد که طی یک سال گذشته جنایات زیادی را از جمله کشتار جمعی و قتل و تجاوز علیه غیر نظامیان مرتکب شده و نزدیک به 2 میلیون شهروند عراقی را از خانه های خود آواره کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس