کد خبر 459843
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

طراح 25 ساله دست بیونیکی ساخته شده با چاپگر سه بعدی، برنده امسال جایزه جیمز دایسون شد.

دست رباتیکی که جایگزین دست انسان می‌شود
 به گزارش مشرق، دست رباتیک که در پروژه ای به نام Open Bionics طراحی شده، بسیار ارزان و سبک است و با اسکن محل معلولیت، در 2 روز تولید می شود. این اندام مصنوعی بیشترین سازگاری را با بدن کاربر دارد و با یک سوکت سفارشی روی بدن فرد معلول نصب می شود.

طراح این دست بیونیکی که Joel Gibbard نام دارد، امیدوار است محصول خود را برای استفاده عموم در سال جاری وارد بازار کند.

این دست مصنوعی متشکل از یک اسکلت و پوششی است که روی آن کشیده شده است. می توان الگوهای مختلفی مطابق با میل و نیاز کاربر روی این پوشش قرار داد.

قیمت این دست بیونیکی به همراه تمام هزینه های جانبی، حدود 2 هزار پوند برآورد شده؛ در حالی که قیمت محصولات مشابه بین 20 تا 60 هزار پوند است.

این دست بیونیکی با استفاده از یک حسگر که به پوست کاربر متصل شده است، سیگنال های عصبی را دریافت می کند و می تواند مانند دست عادی حرکت و شی خاصی را از زمین بلند کند.
حرکات این دست به اندازه ای قابل کنترل است که می تواند تخم مرغ را بدون شکستن آن حمل کند.

بنیاد جیمز دایسون در انگلیس هر ساله مسابقه ای را برای تشویق مهندسان جوان در سطح بین المللی برگزار می کند. بنیان گذار این جایزه سر جیمز دایسون مخترع معاصر انگلیسی است.

جایزه تعیین شده برای برنده مرحله اول حدود 2 هزار و 220 پوند است. به برنده این مرحله اجازه داده می شود که وارد مرحله بین المللی شود که جایزه آن 28 هزار و 600 پوند است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس