کد خبر 45955
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴

مدير عامل سازمان حمايت از مصرف کننده و توليدکنندگان از اجراي طرح نظارتي و بررسي کيفيت و کميت کالاها خبرداد و گفت : بر اساس شکايت هاي مردمي از گران فروشي خدمات مخابرات وپيگيري هاي اين سازمان هشت ميليارد تومان خسارت مردمي برگردانده شد.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، محمدحسن نکويي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه طرح نظارتي و بررسي کيفيت و کميت کالاها از 10 ارديبهشت آغاز شده است و تا پايان خرداد ادامه دارد، افزود : با 295 هزار بازرسي صورت گرفته 24 هزار پرونده تشکيل شده که 467 مورد آن کم فروشي و تقلب بوده است.

وي گفت : ارزش پرونده هاي تشکيل شده 120 ميليارد ريال بوده است.

نکويي گفت: عمده تخلف ثبت شده در بحث کم فروشي يا کاهش کيفيت شامل سس، رب گوجه فرنگي، دستمال کاغذي، لبنيات، انواع نان و فرش ماشيني بوده است.

وي به تأثير افزايش قيمت هاي جهاني بر برخي اقلام و کالاهاي داخلي اشاره کرد و گفت: محصولات فولادي در جهان 20 تا 25 درصد، مس 60 درصد، روي و سرب 35 درصد، کره 40 درصد، روغن خام حدود 25 تا 30 درصد، محصولات پتروشيمي 10 تا 15 درصد افزايش قيمت داشته است.

نکويي افزود: به همين خاطر در داخل هم قيمت کره 19 درصد، پودر شوينده 10 درصد، مواد شوينده 9 درصد و قيمت روغن 10 تا 13 درصد افزايش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس