کد خبر 459535
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸

در هفته گذشته تاثیرات تقویت یوآن چین، ارقام اقتصادی متناقض از اقتصاد آمریکا، ضعف اقتصاد جهانی در پی ارقام اقتصادی ضعیف از سراسر دنیا بخصوص چین، در کنار نزول بازار سهام، به افزایش بهای فلز زرد رنگ منجر شد.

به گزارش مشرق، نتایج بررسی بانک مرکزی از بازار جهانی طلا در هفته منتهی به 23 اوت 2015-اول شهریور 94 نشان میدهد که در این هفته تاثیرات تقویت یوآن چین، ارقام اقتصادی متناقض از اقتصاد آمریکا، ضعف اقتصاد جهانی در پی ارقام اقتصادی ضعیف از سراسر دنیا بخصوص چین، در کنار نزول بازار سهام، به افزایش بهای فلز زرد رنگ منجر شد.

برهمین اساس، نوسانات هفته گذشته قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1158.31-1116.40 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 2.08 درصد افزایش یافت.

هفته ماقبل بهای طلا بیشترین افزایش هفتگی 3 ماه گذشته را به ثبت رساند. ارقام ضعیف اشتغال در آمریکا و نگرانی‌های مستمر پیرامون تضعیف یوآن از سوی بانک مرکزی چین، به صعود بهای طلا منجر شد.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند که اقدام بانک مرکزی چین در تضعیف یوآن خواهد توانست تصمیم فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره آمریکا را به تأخیر بیاندازد. در ادامه، روز دوشنبه، روند صعودی بهای طلا ادامه یافت و فلز زرد رنگ 0.2 درصد افزایش ارزش داشت.

در این روز معامله‌گران برای جهت گیری قطعی پیرامون روند آتی بهای طلا در انتظار صورت‌جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه بودند تا بتوانند در مورد زمان افزایش نرخ بهتر تخمین محتمل‌تری ارائه دهند.

روز سه شنبه، ارقام فراتر از انتظار بخش مسکن در آمریکا توانست بار دیگر با تقویت احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو و به دنبال آن تقویت دلار، به افت بهای طلا منجر شود. البته این افت بهای طلا موقتی بود و در روز چهارشنبه، بار دیگر بهای طلا روند صعودی به خود دید. سرانجام صورت‌جلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو منتشر شد و مشخص گردید که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر از پیش‌بینی‌های پیشین بازار بعیدتر است، لذا دلار با افت ارزش روبرو گردید و در پی آن بهای طلا صعود کرد. با درنظرگرفتن ارقام تورم در آمریکا و ارقام ضعیف از اقتصاد جهانی، گزینه افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقریباً منتفی شد.

روز پنجشنبه، روند صعودی طلا بازهم ادامه یافت و بهای فلز زرد رنگ به بیشترین سطح پنج هفته اخیر رسید، تأثیر صورت‌جلسه فدرال رزرو و مشخص شدن این مورد که این بانک هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارد، به افزایش بهای طلا منجر شد.

روز جمعه، بهای طلا باز هم افزایش یافت و به بیشترین سطح 6 هفته گذشته رسید. به علاوه، بزرگترین افزایش هفتگی از اواسط ژانویه تاکنون را به ثبت رساند. بازار سهام در این هفته بدترین عملکرد یک سال گذشته را تجربه کرد. شاخص دلار نیز به کمترین سطح دو ماه اخیر رسید، ارقام بخش کارخانه‌ای در چین، نگرانی‌ها پیرامون ضعف اقتصاد جهانی را افزایش داد و معامله‌گران را به سوی دارایی‌های امن همچون طلا سوق داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس