کد خبر 458955
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

منابع امنیتی عراقی از شروع عملیاتی که صبح امروز با هدف آزاد سازی برخی روستاها در منطقه داقوق در ۴۰ کیلومتری جنوب کرکوک شروع شده است، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه و مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان عراق عملیاتی را برای آزاد سازی روستاهای منطقه داقوق در استان کرکوک از داعش آغاز کرده اند.

این منبع بیان کرد: نیروهای پیشمرگه و مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان عراق صبح امروز عملیاتی را برای آزاد‌سازی روستاهای البونجم، البومحمد،الزرکه و سربشاخ از توابع منطقه داقوق در 40 کیلومتری جنوب کرکوک آغاز کرده اند.همزماان توپخانه نیروهای پیشمرگه مراکز داعش را در روستای البونجم و اطراف آن هدف قرار دادند.

الاسدی: شمار کشته شدگان داعش در بیجی با تلفات آن در سه استان عراق برابری می کند

احمد الاسدی سخنگوی نیروی مردمی عراق اعلام کرد: ماموریت اساسی ما دفاع از کشور است و تامین تظاهرات در راستای مسئولیت‌های ما نیست با این حال ما آمادگی کامل داریم که امنیت همه شهرهای عراق در صورتی که در معرض خطر قرار گیرند را بدون اینکه جبهه‌های جنگ را خالی کنیم، تامین کنیم. تظاهرات کنندگان خواسته‌های مسلم دارند اما نگرانی‌هایی درباره گرایش آن به سمت و سوی دیگر وجود دارد.

وی درباره جبهه بیجی بیان کرد: بیجی شرایط خاص خود را دارد زیرا مرکز امداد رسانی مهم و استراتژیک دشمن محسوب می شود.نیروهای مردمی و دیگر نیروها با تمام توان به دنبال پاکسازی بیجی هستند.نیروهای مردمی سلاح متناسب با همه صحنه های نبرد را دراختیار دارد.

الاسدی تاکید کرد: طی روزهای گذشته خطوط تهاجمی دشمن سد شده است و اجازه نفوذ خودروهای بمب گذاری شده داده نمی شود.شمار کشته شدگان داعش در بیجی معادل همه کشته های آنها در صلاح الدین، دیالی و الرمادی است.

انهدام 60 خودرو بمب گذاری شده طی سه روز

در همین حال فالح الخزعلی از فرماندهان نیروهای مردمی بیان کرد: نیروهای مردمی دستاورهای بزرگی در محور بیجی به دست آورده اند و بیش از 60 خودرو بمب گذاری شده طی سه روز گذشته منهدم شده است. پالایشگاه بیجی به طور کامل آزاد نشده است.

ناتوانی از رویارویی داعش را به شیوه های کثیف کشانده است

در همین کرار الخفاجی از فرماندهان گردان‌های صلح گفت: تروریست‌ها پس از ضربات دردناکی که از سوی نیروهای مردمی و امنیتی متحمل شده اند و از رویارویی در صحنه جنگ عاجز شده اند به انفجار خودروهای بمب گذاری شده در داخل شهرها و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر بشری روی آورده اند.

وی افزود: پیروزی های اخیر نیروهای مردمی و امنیتی، داعش را به اتخاذ و بکارگیری شیوه های کثیف علیه غیرنظامیان کشانده است.عملیات نیروهای مردمی علیه داعش تا پاکسازی کشور از لوث آنها ادامه می یابد.

زندانیانی که از چنگ داعش در موصل گریختند

همزمان منابع وابسته به اتحادیه میهنی کردستان اعلام کردند: به دنبال فرار زندانیان در بند داعش در زندانی در موصل، تکفیری ها مقررات منع آمد و شد در برخی مناطق موصل اعلام کردند. این فراریان از بند داعش از نیروهای ارتش عراق و پیشمرگان هستند.

این منابع افزودند: داعش جستجوی خانه به خانه و اماکن تجاری را به دنبال فراریان در منطقه نزدیک به زندان مذکور به عمل آورده است.

این در حالی است که افراد مسلح ناشناس به یک کارخانه ساخت بمب شیمیایی در منطقه وادی عکاب در غرب موصل حمله کردند و این کارخانه را نابود کردند که به دنبال آن گازهای شیمایی در منطقه متصاعد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس