کد خبر 458884
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

وجود گونه با ارزش و در خطر انقراضی چون سیاه گوش (Lynx) که بی رمق و بی حرکت در قفسی نامناسب و غیربهداشتی از سوء تغذیه رنج می‌برد امروز دغدغه هیچیک از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

 به گزارش مشرق، لاله یوسفی، نماینده کارگروه ساماندهی باغ‌های وحش در تبریز با اشاره به شرایط اسفبار نگهداری از حیوانات در باغ وحش باغلار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: تحمل بوی تعفن شدید در این باغ وحش عملا بیش از نیم ساعت غیرممکن بود.

وی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت جسمی نامناسب حیوانات این باغ وحش خصوصا میمون‌ها که از بیماری شدید پوستی رنج می‌بردند، گفت: اکثر حیوانات بی‌حال و بی‌حرکت در گوشه‌ای از قفس افتاده بودند بجز میمون‌ها که در داخل قفس با زنجیری کوتاه به میله‌ها بسته شده بودند و به شدت بی قراری می‌کردند.

این فعال حیات وحش با انتقاد از جایگاه‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی این باغ وحش، وجود گربه خانگی در قفس سیاه گوش را نشانه بارز عدم صلاحیت این باغ وحش در نگهداری از حیوانات دانست و گفت: وجود حیوانات خانگی چون گربه و سگ فانتزی در باغ وحش همواره مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفته اما وجود یک حیوان اهلی در قفس یک حیوان وحشی غیر قابل چشم پوشی است.

وی در پایان گفت: وجود گونه باارزش و در خطر انقراضی چون سیاه گوش (Lynx) که بی رمق و بی حرکت در قفسی نامناسب و غیربهداشتی از سوء تغذیه رنج می‌برد امروز دغدغه هیچیک از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

وضعیت نامناسب 35 باغ وحش مجاز و 40 باغ وحش غیرمجاز در سراسر کشور و عدم وجود نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر آنها هرچند همواره با اعتراضات مردمی و انتقاد رسانه ها مواجه است اما تا کنون نه تنها برنامه ای برای ساماندهی این مجموعه ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه نشده بلکه تعدادشان با و یا بدون مجوز سازمان، همچنان رو به افزایش است.
{$sepehr_album_30173}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    7 0
    از باغ وحش بدم میاد شدیدا . اگه تنها راه دیدن خرس از نزدیک تو همچین موقعیتی هست میخوام نبینم
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    3 0
    همه باغ وحشهای کشور همینطوره
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    باغ وحش ها باید مدرن بشن. کل هزینه مدرن کردن یه باغ وحش شاید به اندازه پول یه ساختمون 4 طبقه هم نشه چون تو باغ وحش های مدرن اصل بر فضای باز و باغ هست نه دیوار و اتاقک و سلول. و بیشتر بازدیدکننده ها محصور میشن اونم تو یه راهروی شیشه ای . فقط زمین بزرگتر میخواد که شهرداری راحت میتونه از محل اراضی فضای سبز در شهرکهای جدید حاشیه شهرها تامین کنه.
  • فرشاد ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    هفته گذشته در سفر به مشهد از باغ وحش اونجا ديدن كردم نه تنها لذت نبردم بماند بسيار ناراحت و متاثر شدم همه حيوانات بدون تحرك و افسرده مخصوصا ميمونها ، خودم ديدم گوشت براي كفتار ها اوردن لب نزدن (گوشت خر )، بوي تعفن كه حال بهم زن بود خلاصه تو نيم ساعت سرو ته بازديدو هم اوردم و زدم بيرون ... مسءولين بفكر باشن
  • تبریزلی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    تبریز؟ باغ وحش؟ مگه داریم؟ مگه میشه. تبریز هیچ مکان رسمی و استانداردی به عنوان باغ وحش ندارد.حالا اگه یکی بیاد با دو سه تا قفس و حیوان باغ وحش درست کنه یه بحث دیگه است.
  • **** IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    باسلام و احترام فراوان... خواهشمندم اجازه فعالیت های بی رحمانه باغ وحش های ایران لغو گردد و حیوانات بیچاره را به محدوده حفاظت شده بفرستید تا هر روز شاهد جنایت های باغ وحش های ایران نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس