رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران توانست در چالش مذاکرات هسته‌ای به لطف الهی و با اتکاء به حمایت ملت جلو رفته و طرف مقابل را تسلیم کند، گفت: نفس تیم مذاکره‌کننده با نفس ملت ایران گرم بود و اگر اقتدار ملی نبود طرف مقابل برای ما تره هم خرد نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی معاون و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در چهارمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی جابربن حیان و اولین جشنواره دانش‌آموزان مولف دوره ابتدایی در اردوگاه باهنر تهران گفت: اساس زندگی پیدا کردن راه است ولی پیمودن آن آسان می‌باشد.

وی افزود: علم یکی از عناصر قدرت برای رسیدن به باور است که البته خیلی سخت می‌باشد وی اکنون به باور رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای من چشمگیر بوده گفت: از اینکه راه را پیدا کردید بسیار خوشحالم اما باید بدانید که اساس زندگی پیدا کردن راه است ولی پیمودن آن آسان می‌باشد.

صالحی با بیان اینکه باید بدانیم آینده را به چه عناصری گره بزنیم، افزود: اینکه بدانیم آینده ملت را چه ارکانی می‌سازد بسیار موضوع سختی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: علم یکی از عناصر قدرت است و انجام اقداماتی برای رسیدن به این باور خیلی سخت است در حالیکه باید بدانیم هم‌ اکنون به این باور رسیده‌ایم.

صالحی با بیان اینکه خداوند در قرآن اشارات فراوانی به تدبر،‌ تفکر و تعقل داشته است،‌ خاطرنشان کرد: خداوند انسان را به مواردی دعوت می‌کند تا بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم تا مبادا راه را اشتباهی طی کنیم. لذا همه ما باید به صراط مستقیم فکر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: وقتی کلمه الله در پرچم جمهوری اسلامی آورده شده این پرچم بسیار مقدس و پرمعناست در حالیکه در زمان رژیم پهلوی چنین عباراتی به هیچ وجه وجود نداشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: هم‌اکنون در وسط پرچم ایران کلمه مقدس الله‌اکبر مزین شده و این موضوع افتخاری برای اسلام است ضمن اینکه معنای این کار آن است که هیچ قدرتی در برابر خداوند وجود ندارد.

وی افزود: معنای دیگر وجود کلمه الله‌اکبر در وسط پرچم ایران این است که این سرزمین بزرگ دیگر غلام حلقه به گوش هیچ کشوری نیست چرا که استقلال خود را یافته‌ و آزادانه تصمیم می‌گیرد زیرا از بندگی دیگران خارج و تنها به بندگی خداوند درآمده‌ایم.

صالحی با اشاره به معنای جمهوری اسلامی در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت: در زبان عربی واژه جمهوری به معنای مردم و مردم سالاری تعبیر شده است. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز با جمله‌ای زیبا جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری دینی توصیف کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران برخوردار از استقلال، آزادی شدند و شالوده حکمرانی این کشور نیز مردم‌سالاری دینی شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تاریخ مکتوب پرافتخار و وزین بیش از سه هزار ساله ایران اظهار داشت: در طول این زمان طولانی فرازها و فرودهای فراوانی داشته‌ایم.

وی گفت: این ملت به لطف ویژگی‌های خاص خود توانسته از امتحان تاریخ سربلند بیرون بیایند و همچنان به عنوان یک ملت بزرگ در دنیا عرض اندام کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: ملت‌های دیگر دنیا زمانی به اوج شکوه رسیدند در حالیکه هم‌اکنون دیگر نامی از آنها در عرصه بین‌الملل وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هزاران سال این کشور ایران بوده و ایران خواهد بود و ضمن اینکه قطعاً بار دیگر دنیا مجد، شکوه و عظمت ایران را با پیام انسان‌سازش خواهد دید.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران 36 سال پیش با فریاد الله‌اکبر پیروز و به دنیا اعلام کرد می‌توان به جامعه بشری و به فلسفه زندگی نوع دیگری نگاه کرد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ایرانیان به دنیا ثابت کردند که می‌توان طور دیگری به بشریت، مدیریت و جامعه نگاه دیگری داشت.

صالحی افزود: استکبار صدها سال است که روش مدیریت و اداره فعلی جهان را به همه دنیا تحمیل کرده است در حالیکه ایران این روش را بر هم زده و اعلام می‌کند می‌توان به گونه‌ای دیگری به دنیا و زندگی نگاه کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هم‌اکنون وارد یک چالش سنگین سیاسی با دنیا شده‌ایم ولی نباید نگران باشیم، گفت: می‌توانیم با تمسک به ایمان، برتر این میدان بزرگ باشیم ضمن اینکه این دنیا باید محلی برای خروج از بردگی باشد.

وی تصریح کرد: هنوز راه طولانی در پیش داریم ولی باید این را بدانیم که راه خود را یافته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قدرت‌های بزرگ از ابتدای انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی و فشارهای اقتصادی به دنبال خم کردن کمر ایران اسلامی بودند در حالیکه به هیچ وجه توفیقی نیافتند. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که ملت ایران تسلیم‌پذیر نیست.

صالحی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از همه مسئولان آموزش کشور خواسته‌اند آموزش تفکر محور در کشور مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌ها به این سمت باشد.

وی افزود: سوال صحیح، مبدأ حل خیلی از مسائل است که این موضوع می‌تواند خیلی از مجهولات را معلوم کند لذا باید اعلام کرد پرسیدن سوال صحیح، فن دقیقی است که باید آن را گسترش داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: با دیدن نمایشگاه امروز نسبت به آینده مملکت و پدیده‌های فعال آن مطمئن شدم.

وی با اشاره به تحصیلی بیش از چهار میلیون دانشجو در ایران، گفت: این میزان دانشجو ماحصل 36 سال تلاش مسئولان جمهوری اسلامی  که البته یک چشم بر هم زدن است و زمانی برای پیشرفت به حساب نمی‌آید.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم علمای برجسته و دانشمندان فرهیخته به جهان عرضه کنیم باید اقیانوسی را برای آموزش آنان فراهم و عدالت اجتماعی را در تمامی ابعاد ایجاد و تلاش کنیم هر کسی که ناتوان، ولی با استعداد است امکان دسترسی به آموزش را داشته باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که نخبگان بالقوه ما در کشورمان شناسایی تا مبادا کسی محروم از آموزش شود.

وی با اشاره به در حال اتمام بودن سوخت راکتور اراک در سال 88 و اعلام این موضوع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: محمد البرادعی مدیرکل آژانس در منزل خود به من اعلام کرد آمریکا و روسیه با شرایطی این سوخت را در اختیار ایران قرار خواهند داد و نامه مکتوبی از سوی آنان به من داد که در آن چندین شرط که حاکمیت ملی ایران را زیر سوال می‌برد وجود داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در بازگشت به ایران در دیدار با احمدی‌نژاد گزارش دیدار با البرادعی را به وی اعلام کردم و به وی گفتم اگر تمامی امکانات را در اختیار قرار دهید می‌توانیم با تجربه مختصر خود شروع به ساخت اورانیوم با غنای 20 درصد کنیم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: فرایند غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد روندی بود که برای اولین بار در ایران صورت می‌گرفت ضمن اینکه بسیار خطرناک بود اما شهید شهریاری این خطر و ریسک را پذیرفت و با تلاش‌های شبانه‌روزی وی ایران توانست کمتر از دو سال به اورانیوم با غنای 20 درصد دست پیدا کند در حالیکه روسیه و آمریکا به صراحت به ما اعلام کرده بودند که کمتر از 2.5 سال مواد را در اختیار ایران قرار نخواهند داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های غربی پس از این موضوع جو سنگینی را علیه ایران ایجاد و اعلام کردند جمهوری اسلامی در زمینه تولید اورانیوم با غنای 20 درصد بلوف می‌زند اما من در پاسخ به آنها اعلام کردم گزارشات آژانس در آینده این موضوع را به خوبی روشن خواهد کرد.

صالحی با اشاره به اقدام تروریستی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا در به شهادت رساندن شهید شهریاری، گفت: فقدان شهید شهریاری در عرصه انرژی اتمی برای کشورمان بسیار سنگین بود چرا که وی امید کشور ما در این عرصه، استثنا و یک قهرمان به حساب می‌آمد و من نگران این بودم که پس از شهریاری چه کنم در حالیکه در مرکز غنی‌سازی اصفهان به من گفتند شما نگران نباشید زیرا شهید شهریاری همزمان با تلاش‌هایش در عرصه تولید اورانیوم 20 درصد توانسته بیش از صد نفر را در این عرصه آموزش دهد.

صالحی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در ماه‌های اخیر گفت: جمهوری اسلامی توانست در چالش سنگین مذاکرات هسته‌ای با ابعاد مختلف فنی،‌ حقوقی و سیاسی به لطف الهی و با اتکاء به حمایت ملت ایران جلو رفته و طرف مقابل را تسلیم کند.

وی تأکید کرد‌: نفس تیم مذاکره‌کننده در حین مذاکرات با نفس ملت ایران گرم بود و اگر اقتدار ملی و وحدت ملی نبود طرف مقابل برای ما تره هم خرد نمی‌کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نتیجه مذاکرات هسته‌ای باعث شده جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در سکوی پرتاب قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی بدانند که آینده بسیار باشکوهی در انتظار آنان است و یقین بدانند که به لطف الهی اگر برجام به سرانجام نهایی برسد و پیش برود از سال دیگر شاهد حرکت شتابان کشورمان در همه عرصه‌ها خواهیم بود به شرطی که همدلی و همزبانی و همچنین مقدم‌ دانستن منافع ملی بر منافع شخصی و جناحی وجود داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس