وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت سهمی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: امسال از درآمدهای وزارت نفت 33 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت خواهیم کرد و سال گذشته روزانه 100 میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت کردیم.

به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز در دومین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران در محل این وزارتخانه حاضر شده و به عملکرد دو ساله وزارت نفت پرداخت.

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت سهمی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: امسال از درآمدهای وزارت نفت 33 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت خواهیم کرد و سال گذشته روزانه 100 میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت کردیم.

زنگنه با بیان اینکه با قدرت به بازار جهانی نفت برمی‌گردیم، گفت: این موارد به منزله شوک به بازار نیست.

وزیر نفت تاکید کرد: اگر صادرات نفت ایران دو برابر و قیمت نفت نصف شود، ما ضرر نمی‌کنیم اما کشورهایی که روزانه 8 تا 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنند و قبلاً فضا را برای خروج ایران از بازار در دست گرفته بودند تصمیم خود را پس گرفتند و اکنون باید سهم ایران از بازار جهانی نفت را آماده کنند.

بر اساس این گزارش زنگنه همچنین با اشاره به انتقادات اخیر مبنی بر دیپلماسی ضعیف وزارت نفت، گفت: برخی‌ها از من انتقاد می‌کنند که چرا دیپلماسی وزارت نفت، ضعیف است که در پاسخ باید گفت شما این موضوع را قبول می‌کنید که هر وقت من وزیر نفت می‌شوم، قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند،،بورس‌های معتبر جهانی سقوط می‌کند و همچنین بدهی آمریکا افزایش پیدا می‌کند.

وزیر نفت ادامه داد: اگر این را قبول کردید شرایط بهبود اقتصاد جهانی را هم باید به من نسبت بدهید، بنابراین قطعاً من آدم مهمی خواهم بود، زیرا تأثیر بسیاری در رکود و یا بهبود اقتصاد جهانی دارم.

وزیر نفت ادامه داد: ما باید به اندازه خودمان یعنی به اندازه یک میلیون بشکه نفت صحبت کنیم و انتظار نداشته باشیم قدرت چانه‌زنی ما بیش از این باشد.

زنگنه با اشاره به آخرین وضعیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه درحال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ناچاریم که با صرف هزینه‌ای که البته خرج آن زیاد نیست و زیر یک میلیارد دلار است، این پالایشگاه را تمام کنیم. زیرا قطعاً احداث این پالایشگاه برای ایران اقتصادی خواهد بود

وی با اشاره به مذاکره هندی‌ها با وزارت نفت گفت: آنها درخواست بازگشت به میدان فرزاد بی را به ما داده‌اند و ما نیز مذاکرات فنی را با آنها شروع کرده‌‌ایم، اما مذاکرات حقوقی قطعاً بعد از مذاکرات فنی شروع خواهد شد و زمان‌بر است.

وزیر نفت گفت: هندی‌ها درخواستی مبنی بر بازگشت به خط لوله صلح را به ما ارائه نکرده‌اند،  زیرا آنها نمی‌خواهند گازشان را از مسیر پاکستان دریافت کنند.

زنگنه با اشاره به اینکه کارت گازوئیل حفظ شده است و این حفظ کارت می‌تواند منجر به قاچاق سوخت شود، خاطرنشان کرد: از سال آینده سهمیه سوخت گازوئیل خودروها براساس پیمایش واریز خواهد شد و این کار مانع از افزایش قاچاق گازوئیل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سوخت شناورها، گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده قیمت سوخت شناورها به فوب خلیج فارس مجاسبه می‌شود تا از این طریق نیز جلوی افزایش قاچاق را بگیریم.

وزیر نفت در ادامه نشست خبری با اشاره به درآمدهای نفتی در سال جاری گفت: در حال حاضر شرایط ما برای کسب درآمدهای پیش‌بینی شده نفت مطلوب است زیر در 4 ماه اول سال قیمت نفت مطابق با بودجه بود بنابراین احتمالاً درآمدهای نفتی امسال محقق می‌شود و اگر تحریم‌ها هم برداشته شود پول‌های ققل‌شده هم بازمی‌گردد و از این بابت ما جای نگرانی نداریم.

زنکنه همچنین در این نشست از مذاکرات جدی برای صادرات گاز میدان سلمان که سالهاست به دلیل قرارداد مشهور کرسنت مورد مناقشه است خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    نفتشونه حقشونه!!!!!!!!!!!!
  • لبو فروش ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    از اموال کی پرداخت می کنید ؟ از امال شخصی پرداخت می کنید؟ یا از جیب و بیت المال همین مردم پرداخت می کنید ؟!! از همان بیت المالی که بسیاری از مدیران . . هزار میلیاردی شدند ازش ! همان بیت المالی که برخی حقوق کلان می گیرند ازش و جیک کسی در نمیاد؟!!
  • اکبر ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    بیژن جون همچی یه جوری صحبت می کنی که آدم فکر می کنه از جیب مبارک میدی؟
  • طوبی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بیژن زنگنه جواب کارگران قراردادی چاههای نفت رو رو بده . حقوق آنها چه میشود ..آنها برای شرکت نفت زحمت میکشند اما پولشو رو نمی گیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس