رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم و هیچ‌کس از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند نباید دلخور شود گفت: هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد.

سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم همدان
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم همدان با بیان اینکه همدان شهر شور و نشاط و دلاوری است، اظهار کرد: این شهر از خیابان‎ها و کوچه‌های این شهر، مهر، محبت، صفا و برادری استشمام می‌شود.

وی گفت: استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابان‌های این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همدان مرکز افتخارآفرینی برای ملت ایران است، افزود: همدان شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران است.

وی خاطرنشان کرد: همدان شهر عرفان، فلسفه، مرکز طب و پزشکی، سیاست و شهر دلاوری و ایثار پایگاه هوایی قهرمان است.

روحانی همدان را شهر تیپ زرهی دفاع مقدس، دلاوری‌های سپاه انصارالحسین و بسیج دانست و با بیان اینکه همدان سرزمین عارف بزرگ آیت‌الله مدنی است، بیان کرد: همدان شهر شهید مفتح و شهید قدوسی و شهر علم، عرفان، دانش و ایثار است.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که در هفته همدان به این شهر آمدم، افزود: این روزها روز همدان، روز بوعلی سینا و روز پزشک است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه آشنایی من با همدان از دیرباز است، افزود: نخستین سخنرانی بنده 50 سال پیش در شهر تویسرکان بود و یکی از سخنرانی‌های معروف من در سال 56 در شهر نهاوند این استان ایراد شد.

وی در ادامه با اشاره به هفته دولت خاطرنشان کرد: امروز به حول و قوه الهی پس از دو سال از شروع به کار افتخارآمیز دولت تدبیر و امید که با رأی ارزشمند مردم در سال 92 آغاز شد، گام‌های مهمی برای دستیابی برای اهداف این دولت برداشته شده است.

روحانی با بیان اینکه امروز چهره ایران در دنیا، منطقه، غرب و شرق جهان بیش از گذشته به چهره مردم فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست، مقاوم معرفی شده است، افزود: امروز جهانیان می‌دانند ملت بزرگ و فرهنگ‌دوست و مقاومی در این سرزمین به نام ایرانیان دلاور زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز بعد از تلاش 23 ماه مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی این مرز و بوم به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد بازگشت امنیت واقعی به این کشور هستیم، اضافه کرد: امروز دیگر قطعنامه‌های غلط، ظالمانه و ضد حقوق بشری که از شورای امنیت صادر شده بود لغو شده است.

وی یادآور شد: این افتخار بزرگ از ایستادگی ملت ایران در طول 12 سال، هدایت‌های مقام معظم رهبری و همچنین ایثار و فداکاری دست‌اندرکاران و مذاکره‌کنندگان بوده است.

روحانی با بیان اینکه امروز از حق غنی‌سازی برخوردار شده‌ایم، افزود: غرب متعهد شده ایران را در دستیابی به فناوری‌های بالاتر در زمینه هسته‌ای کمک کند.

وی با بیان اینکه کمتر دولتی در دنیا موفق به لغو قطعنامه‌های ظالمانه بدون اینکه لحظه‌ای اجرا شده باشد، شده است، افزود: حق غنی‌سازی به ایران داده شده و این حق مسلم مردم در تاریخ ثبت شده است.

روحانی با بیان اینکه زنجیره‌های تحریم یکی پس از دیگری گسسته شده است، افزود: در ماه‌های آینده ملت ما شاهد توسعه، حرکت شتابان و پیشرفت واقعی خواهند بود.

وی با بیان اینکه این دولت در زمینه اقتصادی و پایان دادن به رکود و در بهبود شرایط کسب و کار به اهداف خود رسیده است، بیان کرد: ما به مردم قول دادیم که تورم را قدم به قدم کاهش دهیم و آمار نشان می‌دهد که تورم از بالای 40 درصد به 13.8 رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به مردم وعده دادیم که بیمه شوند، اظهار کرد: در یک سال گذشته همه آنهایی که بیمه نبودند و دفترچه نداشتند؛ بیمه شدند به طوری که 10 میلیون بیمه جدید صادر شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و تداوم آن گفت: این مهم در ارتقای ضریب سلامت جامعه اثرگذار بوده است.

روحانی با بیان اینکه به کشاورزان خود افتخار می‌کنیم، افزود: امسال محصول خریداری شده کشور به مرز 8 میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: در زمینه انرژی، صنعت و همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قیمت نفتی که در سال‎‌های گذشته 140 دلار، هر بشکه بود متاسفانه به 40 دلار رسیده است، افزود: با این وجود کشور مدیریت شده است.

وی با اشاره به استقبال هیئت‌های مختلف اقتصادی و سیاسی برای حضور در ایران گفت: در ماه‌های آینده بعد از تحریم شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه دولت مانند دو سال گذشته به عهد خود وفادار بوده و در سال های بعد نیز وفادار خواهد بود، گفت: امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم و هیچ‌کس از عمل به قانون نباید دلخور شود.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد، اظهار کرد: افتخار همه ما این است که به قانون متعهد باشیم و طبق آن خود را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

روحانی ادامه داد: همه نهادهای کشور از دولت گرفته تا شورای نگهبان، مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح همه باهم شاهد انتخابات شکوهمند در ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های سال 94 باید در سال‌های 95 و 96 اجرایی شود، گفت: راه آهن ـ همدان تهران که قطعا می‌تواند زیرساختی برای اقتصاد و هم رفاه مردم همدان باشد با 271 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه با تأمین ریل به صورت همزمان خط راه‌آهن همدان ـ تهران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از کنارگذرهای همدان ـ رزن و همدان ـ اسدآباد با اعتبار 122 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان، نهاوند، رزن، بهار و تویسرکان و تخصص سوختگی بعثت با 121 میلیارد تومان سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد، اظهار کرد: بهره‌برداری از سدهای کلان، سرابی و شنجور و شبکه‌های آبیاری با 45 میلیارد تومان امسال یا سال آینده افتتاح می‎شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای اولویت‌دار استان همدان که 25 درصد جمیعت استان همدان را شامل می‎شود با 40 میلیارد تومان به اتمام می‌‎رسد، گفت: توسعه آبیاری تحت فشار برای 5 هزار و 827 هکتار اراضی کشاورزی استان با 41 میلیارد تومان ظرف امسال و اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، فامنین و بخشی از همدان با مبلغ 38 میلیارد تومان تا دهه فجر سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد تا بحران آب در استان رفع شود.

روحانی گفت: برای اتمام آزادراه ساوه ـ همدان که نیاز به 30 میلیارد تومان داشت تأمین اعتبار صورت گرفته و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی از اتمام خط انتقال فاضلاب رزن، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان با 28 میلیارد تومان خبر داد و افزود: 9 دانشکده در سطح استان با 35 میلیارد تومان تا سال تحصیلی 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات اجرایی شهر جدید حورا با وسعت 1200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر در این سفر آغاز خواهد شد، از توسعه فعالیت فرهنگی بنیاد ابن سینا و تأمین اعتبار هزینه‌های آن خبر داد.

وی گفت: برای طرح‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی 1200 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که بانک‌ها در اختیار قرار می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه 11 پروژه گردشگری این استان با تأمین 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال 95 افتتاح می‌شود، اظهار کرد: 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است که در سال 94 و 95 افتتاح می‎شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    خوب است آقای روحانی گزارشی از وزارت خارجه در بعد از جنگ در رابطه با سفرهای سیاسی و اقتصادی به کشورمان گرفته و مقایسه کند و البته مشخص خواهد شد کدام به عمل رسیدند و کدام نرسیدند
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    عجب
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    نماز هم برگزار شد یا ابینکه رفتن نهار
  • صالحی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    افرین اما باید بیشتر تلاش کنید جناب شیخ روحانی. مملکت به امثال شما نیاز دارد. چشم مردم به جهاد و تلاش شماست و اینده کشور دست شماهاست
  • محسن ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    همه باید به قانون و اوامر رهبری عمل کنند
  • علی حقجو ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خاک تو سرت مشرق که نظرات منو منتشر نمیکنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس