کد خبر 45700
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴

با اجراي فاز دوم قانون هدفمندکردن يارانه‌ها در بخش نان و افزايش قيمت اين کالا، نانوايي‌ها براي جذب مشتري و حفظ مشتريان قديمي خود، نان را بدون هزينه حمل با درخواست تلفني مشتريان، درب منزل آنها تحويل مي‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، اين روزها با اجراي فاز دوم اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها و افزايش قيمت نان با مصوبه ستاد هدفمندي يارانه‌ها، مردم باز هم بايد يک پله بالاتر از گذشته، نسبت به بهينه‌سازي مصارف خود به ويژه در نان، اهتمام ورزند، به همين دليل شايد افزايش چشمگير قيمت نان نسبت به قبل از اجراي قانون، توانست مردم را اندکي در مصارف خود صرفه‌جو کند، اما در نهايت آمارها نشانگر اين بود که تنها مصارف گندم، آرد و نان ?? درصد مورد صرفه‌جويي واقع شود.

اين درحالي است که در فاز دوم اجراي قانون، به دليل افزايش يک پله ديگر در قيمت که در برخي از شهرها حتي تا ?? درصد افزايش قيمت نسبت به مرحله اول اجراي قانون در بخش گندم، آرد و نان را رقم زده است، مردم باز هم در خريد و مصارف خود دقت‌نظر بيشتري به خرج مي‌دهند.

در عين حال، به نظر مي‌رسد همين امر سبب شده است که نانوايان نيز اگر مي‌خواهند مشتريان خود را همچون گذشته داشته باشند و از گردونه رقابت فروش نان حذف نشوند، مجبور شوند تا به سمت بهينه‌سازي پخت و کيفيت آن حرکت کنند. اما اين تنها شرط بقاي آنها در گردونه رقابت نانواياني که با بکاربستن تکنولوژي‌هاي روز و دقت در فرآيند پخت همچنان در عرصه رقابت ماندگار هستند، نيست؛ بلکه آنها بايد نظر مشتري را بيش از رقباي خود جلب کنند.

در اين ميان، در مرحله اول اجراي قانون نانوايان به ترفندهاي مختلفي براي فروش نان خود متوسل شدند که در کنار کيفيت، بتوانند رضايت مشتري را نيز جلب کنند.

به عنوان مثال برخي نانوايان با پوشيدن لباس متحدالشکل و آرايش ظاهري مغازه‌هاي خود، تلاش کردند تا محيطي مناسب را براي خريداران و مشتريان خود فراهم کنند، برخي ديگر نيز مغازه نانوايي را مجهز به صندلي کردند تا اگر فردي توانايي ايستادن در صف را ندارد، چندان اذيت نشود. برخي ديگر نيز با روي باز پذيراي مشتريان بودند و تلاش مي‌کردند تا آنها را راضي از مغازه‌هاي خود بيرون بفرستند.

اما در مرحله دوم اجراي قانون که قيمت نان نيز افزايش يافته است، برخي از نانوايان دست به ترفندهاي جديدي براي فروش نان خود زده‌اند، به نحوي که با اشتغالزايي، چندين نفر را به عنوان پيک موتوري استخدام کرده‌اند تا سفارشات تلفني مردم را به دست آنها برساند.

 

اين شيوه فروش در حال رونق گرفتن در مناطق مختلف تهران است و به دليل اينکه خريد نان از سوي مردم با دقت نظر بيشتري انجام مي‌گيرد، توانسته جايگاه خوبي را ميان مردم باز کند، چراکه آنها ترجيح مي‌دهند اکنون که قيمت حامل‌هاي سوخت بالا رفته، براي خريد نان از خانه خارج نشوند و بنزين صرف نکنند که يک عدد نان بخرند.

در مقابل، خريدهاي مردم نيز به سمت خريدهاي هفتگي تغيير يافته است، به نحوي که يک فرد بارها و بارها براي خريد يک کالا به خارج از خانه مراجعت نکند و يا اگر هم در طول هفته به کالايي نياز دارد، از طريق يک تماس تلفني آن را درب منزل خود دريافت کند.

به هرحال، اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها در بخش نان، توانسته تغيير در شيوه خريد و فروش نان را به دنبال داشته باشد. يعني يک تماس تلفني داشته باشيد و حداکثر نيم‌ساعت بعد، نان داغ و تازه را درب منزل خود بدون هزينه حمل دريافت کنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس