کد خبر 456736
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

خواننده موسیقی پاپ کشور گفت: هنرمندان ایران باید چهره واقعی پیامبر (ص) را به جهانیان معرفی کنند.


به گزارش مشرق،  حدود چهار سال پیش جامعه موسیقی کشور با جوانی روبرو شد که با توجه به خواندن ترانه های دینی، ارزشی و انقلابی مورد توجه تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان قرار گرفت.

این خواننده روز به روز آثار با کیفیت تری از خود ارائه داد تا اینکه امروز حامد زمانی جایگاه خاصی را در موسیقی کشور به خود اختصاص داده است. 

«زمانی» این روزها مشغول جمع آوری قطعات آلبوم جدیدش است و به بهانه حال و روز موسیقی کشور گفتگویی با وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید: 

- عده ای باور دارند که سطح سلیقه مخاطبان موسیقی پایین آمده است، به نظر شما این مسئله درست است؟

بله - متأسفانه این روزها شاهد پایین آمدن سطح سلیقه مخاطبان موسیقی هستیم و این مسئله اصلاً خوشایند نیست. 

‌ـ دلیل اصلی این موضوع را چه می دانید؟ 

همیشه هنرمند سطح سلیقه مخاطب را بالا یا پایین می آورد وقتی هنرمندان ما هیچ حرکتی نداشته باشند و به تکرار بیفتند، سطح موسیقی پایین می آید و به دنبال آن سلیقه مخاطب هم تنزل پیدا می کند.

ورود من به عرصه موسیقی ریسک بود

ـ این روزها بیشتر جوانان طرفدار موسیقی هایی هستند که پاپ عاشقانه و یا ریتم های تند فانتزی داشته باشند، چه شد که شما تصمیم گرفتید موسیقی های دینی، ارزشی و انقلابی ارائه دهید؟ 

ورود من به این عرصه ریسک بود، به خاطر اینکه متن ترانه های من در نوع خود متنی نبود که مردم عام جامعه از آن استقبال کنند،‌ ترانه های من مفاهیمی داشت که از ابتدا همه فکر می کردند در نهایت فقط مورد استقبال قشر نخبه و فرهیخته جامعه قرار گیرد و ذهن آن ها را درگیر کند، اما خوشبختانه بیشتر مردم از کارهای من خوششان آمد و همین موضوع نشان می دهد که مردم عام از جنس حرف های دینی، ارزشی، انقلابی و حماسی هستند و آنان از حرفی که از جنس مردم باشد، حتی سیاسی ترین حرف ها استقبال می کنند.

ـ با توجه به محور خاصی که کارهای شما دارد، هیچگاه دچار تکرار نشده اید؟ 

در حال حاضر موسیقی عاشقانه درگیر بن بست و تکرار سوژه ها شده است، اما من با توجه به سبک کارهایم با دریایی از سوژه ها و مفاهیم روبرو هستم که هر چقدر هم به آن ها بپردازم باز هم کم است و به دلیل تعدد مفاهیم فکر نمی کنم دچار تکرار شوم.

ـ درباره سبک و مفهوم ترانه های کارهایتان کمی صحبت کنید. 

به نظرم در کارهایم کف ادبیات شعری را پیاده کرده ام و بیشتر کارهایم حول ادبیات روزمره مردم جامعه می چرخد و مطمئناً اگر ادبیات فاخر را در کارهایم پیاده می کردم اتفاقی که امروز افتاده است، رخ نمی داد. مردم با ادبیات عامیانه بهتر ارتباط برقرار می کنند و تا جایی که می شود نباید در کارهایمان از کلمات ثقیل و سنگین استفاده کنیم. 

هنرمندان باید چهره واقعی پیامبر (ص) را به جهانیان معرفی کنند

ـ به نظر شما مشکل اساسی موسیقی ارزشی کشورمان در چیست؟ 

هر مشکلی که در موسیقی ارزشی داریم به صادر نشدن حرف های قشنگ مان به کشورهای جهان برمی گردد، اگر کشورهای دیگر صحبت های ما را بشنوند اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد؛ برای مثال پیامبر (ص) بزرگترین اتفاق تاریخ است و هر کس باید در حد توان خود و متناسب با حرفه اش پیامبر اسلام (ص) را به جهانیان معرفی کند، این وظیفه زمانی که تبلیغات منفی علیه اسلام انجام می شود سنگین تر است و هنرمندان ایران باید چهره واقعی پیامبر (ص) را به جهانیان معرفی کنند، من در موسیقی سعی کرده ام با قطعه ای که برای پیامبر (ص) خوانده ام اندکی وظیفه ام را انجام دهم و به نظر من همایش هایی مثل اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی که در ایران برگزار شد می تواند کمک شایانی به شنیده شدن حرف کشورهای اسلامی در کل جهان کند. 

ـ این روزها هنرمندان چه وظیفه ای در قبال معرفی اسلام و ارزش های آن در جهان دارند؟

باید با زبان هنر این امر مهم صورت بگیرد چون صحبت های هنرمندانه هم راحت تر زده می شود و هم بیشتر به دل می نشیند، باید ما با زبان هنر پیامبرمان را به جهانیان معرفی کنیم و بگوییم پیامبر ما پیامبر صلح و مهربانی است. همچنین لازم است به دنیا نشان دهیم که اسلام و مسلمانان که در رأس آن ها پیامبر اکرم (ص) قرار دارد از ترور و تروریسم بیزار هستند. در آثاری که ارائه داده ام سعی کردم این حرف ها را زده باشم، امیدوارم اتفاقی که باید بیفتد افتاده باشد.

ـ فکر می کنید در حال حاضر چه کارهایی می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند؟ 

مخاطبان همواره از کارهای تکراری دوری می کنند و به همین دلیل کسانی در موسیقی بیشتر موفق هستند که کارهای متفاوتی را از خود ارائه دهند. فرقی نمی کند در چه سبک و سیاقی کار کنند اگر تک تک مؤلفه های کارشان درست باشد مخاطبان خود را بدست خواهند آورد. 

من در زمینه انتشار آلبوم کمی بدقول شده ام 

ـ از آلبوم جدید خود بگویید.

من در زمینه انتشار آلبوم کمی بدقول شده ام و ماه هاست که وعده آن را می دهم و عملی نمی شود اما در حال حاضر مشغول تهیه قطعه های مختلف آلبوم هستیم و تا چند ماه آینده کارهای آن را تمام خواهیم کرد. 

ـ چه زمانی به طور دقیق آلبومتان منتشر می شود؟ 

تا چهار ماه آینده تمام کارهای آلبوم جمع می شود اما تاریخ مجوز گرفتن و پخش آن را به طور دقیق نمی توانم بگویم. 

- حرف پایانی...

از همه افرادی که به بالا رفتن سطح موسیقی کشور کمک می کنند، تشکر می کنم و امیدوارم حال و روز موسیقی روز به روز بهتر شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    احسنت بر حامد...من همیشه پیگیر اهنگاش هستم... فوق العادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس