رئیس قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که نظام پزشکی و وزارتخانه‌ها توجه داشته باشند که رسانه‌ای کردن یک ماجرا باعث به وجود آمدن حاشیه‌های نادرست می‌شود گفت: اصل ماجرا به هیچ وجه به این شکل که یک نفر از نظام پزشکی مطرح کرده بود نبود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضائیه در نشست با اعضای ارشد ستاد مرکزی و هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در رابطه با حوادث اخیر در استان فارس گفت:‌ بسیاری از حوادث بدون مانور در رسانه‌ها با رعایت قوانین و مجرای قانونی تدبیر می‌شود و این توقع را داریم که سازمان نظام پزشکی و وزارتخانه‌ها توجه داشته باشند که رسانه‌ای کردن یک ماجرا باعث به وجود آمدن حاشیه‌های نادرست می‌شود.

وی گفت: در سازمان نظام پزشکی یکی از دوستان عنوان کرده بود که قاضی در هنگام حضور در بیمارستان ممسنی فارس هنگامی که پزشک از دستور وی امتناع کرده بود، همان جا وی را شلاق زدند که اصل ماجرا به هیچ وجه به این شکل نبود.

لاریجانی تصریح کرد: در بعضی موارد قاضی دستوراتی می‌دهد ولی کیفیت اجرا با مامور نیروی انتظامی است. یعنی اینکه اگر کسی از اجرای حکم قوه قضائیه امتناع کرد نیروی انتظامی مشخص می‌کند چگونه رفتار کند.

وی تاکید کرد: من از وقایع و حوادث استان فارس دفاع نمی‌کنم ولی باید به این موضوعات توجه کرد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اگر جامعه پزشکی به مانند یک صنف جبهه‌ای تشکیل دهد ممکن است قوه نیز این کار را بکند در حالی که پزشکان متدین هستند و البته قضات نیز همینطور. با این وجود هر دو انسانند و ممکن است بین آنها اختلافاتی پیش آید.

لاریجانی افزود: مسائل بین قوه قضائیه و پزشکی موضوعاتی مهمتر از این دست مسائل جزئی است که باید با تعامل دو طرف بر آنها فائق آمد که در این عرصه می‌توان به موضوعات محیط زیست، سلامت غذا و دارو و مانند اینها اشاره کرد که بخش زیادی از آن به قوه قضائیه مربوط است و نهادهای مربوط نیز باید با قوه قضائیه همکاری کنند تا این مشکلات از بین برود. 

وی افزود:‌ اکنون وضعیت هوای کلانشهرها به خصوص تهران بدین شکل آلوده است آیا ما وظیفه‌ای در این قبال نداریم که در اینجا نقش دادستان، مدعی‌العموم است چرا که همه افراد جامعه در حال استشمام سرب هستند و به صورت خفیف در حال استشمام عوامل بیماری‌زا هستند و در این راستا محیط زیست و وزارت بهداشت با همکاری قوه قضائیه باید کمک کنند.

لاریجانی موضوع دارو و غذاهای فاسد را مسئله‌ای دانست که نظارت وزارت بهداشت دستگاه قضا و نیروی انتظامی را می‌طلبد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس