کد خبر 45655
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰

رييس پليس و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از شنبه در پايتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينکه متاسفانه برخي تخلفات رانندگي در تهران براي تعدادي از رانندگان به صورت عادت درآمده است و بعضا حرمت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي از سوي اين افراد شکسته مي‌شود گفت: بر اين اساس پليس راهور تهران برنامه‌هاي ويژه‌اي براي برخورد با اين تخلفات تدوين کرده است که از روز شنبه به مرور و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته مي‌شود.

وي با اشاره به بررسي‌هاي صورت گرفته در اين خصوص افزود: اخيرا تخلف ورود ممنوع در پايتخت از سوي رانندگان و موتورسواران افرايش يافته است.

رييس پليس راهور تهران تصريح کرد: متاسفانه شاهديم که برخي رانندگان به هيچ عنوان به تابلوهاي عبور ممنوع توجهي نمي‌کنند. اين در حاليست که اگر کوچه يا خياباني عبور ممنوع است حتما مسايل ترافيکي و ايمني در نصب اين تابلو لحاظ شده است.

وي با اشاره به اينکه رانندگان بايد حتما به تابلوها و علائم رانندگي توجه ويژه داشته باشند گفت: براساس طرح ويژه پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ از روز شنبه عوامل راهنمايي و رانندگي به طور جدي با تخلف ورود ممنوع برخورد کرده و رانندگان خودرويي که از معابر عبور ممنوع تردد مي‌کنند ضمن اعمال جريمه 13 هزار توماني، 4 امتياز منفي نيز بر اساس قانون جديد براي آنها ثبت مي‌شود.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينکه بخشي از تخلفات ورود ممنوع مربوط به موتورسيکلت‌سواران است افزود: رانندگان اين دسته از وسائط نقليه نيز از شنبه ضمن اعمال قانون و اختصاص نمره منفي به آنها، نسبت به انتقال موتورسيکلتشان به پارکينگ اقدام مي‌شود.

حرمت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي را باز مي‌گردانيم

ترافيک تهران 20 درصد روانتر شده است

سردار رحيمي در عين حال تصريح کرد: يکي از برنامه‌هاي پليس راهور تهران در سال جاري بازگرداندن حرمت علايم رانندگي در پايتخت است که در اين راستا بزودي طرح‌هاي ويژه‌اي به مرحله اجرا گذشاته مي‌شود تا رانندگان تهراني از رانندگي در ترافيک منظم لذت ببرند.

وي از همراهي خوب شهروندان در اجراي قانون جديد جرائم رانندگي در پايتخت تقدير کرد و گفت: با اجراي قانون جديد ميزان تخلفات رانندگي کاهش يافته و تعداد افرادي که رعايت قوانين و مقررات رانندگي را نمي‌کردند کمتر شده‌اند.

رييس پليس راهور تهران تاکيد کرد: جديت در اجراي محدوده زوج و فرد توسط پليس موجب شده که تعداد قابل توجهي از شهروندان با خودروهاي شخصي خود از منزل حرکت نکنند و از خودروهاي عمومي استفاده کنند. از سوي ديگر اجراي طرح‌هاي انضباط ترافيکي بويژه طرح برخورد با توقف‌هاي ساکن بر روي ترافيک تاثيرگذار بوده و آمارها براساس سنجش مرکز کنترل ترافيک تهران نشان مي‌دهد که ميزان ترافيک پايتخت در سال جاري 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش قابل توجه ترافيک اطراف نمايشگاه کتاب امسال

سردار رحيمي از کاهش قابل توجه ترافيک اطراف نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران خبر داد و به ايسنا گفت: ترافيک اطراف اين نمايشگاه نسبت به سالهاي گذشته روان شده و کاهش بسيار محسوسي داشته است.

وي با اشاره به اينکه براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توقف در شعاع 150 متري اطراف محل برگزاري نمايشگاه در مصلي امام خميني (ره) ممنوع شده است افزود: در عين حال دو پارکينگ با ظرفيت سه هزار پارک نيز براي توقف خودروها، علاوه بر پارکينگ‌هاي سال گذشته به مجموعه نمايشگاه افزوده شده است.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به حضور پررنگ عوامل راهنمايي و رانندگي در محل برگزاري نمايشگاه تهران تصريح کرد: ماموران پليس با هرگونه توقف حاشيه‌اي به ويژه در خيابان‌هاي شهيد بهشتي و بزرگراه رسالت به طور جدي برخورد مي‌کنند. در عين حال تسهيلات ويژه‌اي براي مراجعه کنندگان و برگزارکنندگان نمايشگاه در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند به راحتي در اين محدوده‌ها تردد کنند.

وي تصريح کرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد علي‌رغم افزايش قابل توجه حجم بازديدکنندگان از نمايشگاه کتاب نسبت به سالهاي گذشته، جذب بار ترافيکي در معابر اطراف اين نمايشگاه نسبت به دوره‌هاي قبل بهتر شده و شاهد ترافيک بسيار روانتري نسبت به قبل هستيم.

سردار رحيمي در عين حال از همکاري خوب شهروندان تهراني براي استفاده از حمل و نقل عمومي جهت بازديد از نمايشگاه کتاب تهران تقدير کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس