کد خبر 456391
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶

محققان دانشگاه ایندیانا آزمایشی ارائه داده‌اند که نشانگرهای زیستی خاص را در خون بیماران برای شناسایی میزان خطر تمایلات خودکشی آن‌ها تعیین می‌کند.

به گزارش مشرق، سالانه هزاران نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و حتی در مورد افرادی که دارای بیماری روانی هستند، تعیین تمایلات خودکشی آن‌ها پیش از انجام خودکشی بسیار دشوار است.

محققان حاضر در این مطالعه به دنبال یافتن نشانگرهای زیستی و انجام خوداظهاری بودند که با استفاده از آنها بتوانند تعیین کنند چه افرادی حتی با وجود این که خود بی‌اطلاع‌اند، در معرض خطر خودکشی هستند.

محققان نشانگرهای زیستی موجود در 217 شرکت‌کننده مرد را تحلیل کردند که این افراد دارای تعدادی اختلالات روانی بودند. دانشمندان به ویژه بر روی 37 سوژه‌ای تمرکز داشتند که در طول مطالعه افکار خودکشی را از سطح کم تا زیاد در مغزشان می‌پروراندند.

تیم علمی نشانگرهایی که بیشترین تمایلات خودکشی را نشان دادند شناسایی کرد و آزمایش خون انجام‌شده 92 درصد دقیق بود.

محققان همچنین پرسشنامه‌ای را در شکل یک برنامه نرم‌افزاری طراحی کردند که به همراه نشانگرهای زیستی به کار بردند تا درک دقیق‌تری از پیش‌بینی خطر خودکشی یک بیمار داشته باشند.

این آزمایش دارای محدودیت‌هایی است زیرا بر روی مردان انجام شده و دانشمندان مطالعه‌ای مشابه را بر روی زنان نیز آغاز کرده‌اند و نتایج امیدوارکننده‌ای بدست آورده‌اند.

جزئیات این مطالعه در مجله Molecular Psychiatry ارائه شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس