کد خبر 456332
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

رئیس سازمان محیط زیست به توجیه غیرقابل قبول مصاحبه با شبکه دولتی انگلیس پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه ایران در این زمینه نوشته: روزنامه کیهان تیتر نخست خود را به مصاحبه ابتکار با خبرنگار بی‌بی‌سی اختصاص داد و ذیل گزارشی با عنوان «رمزگشایی معاون رئیس‌جمهوری از اهداف حزبی توافق هسته‌ای/ فرمول برد- برد این بود؟» مدعی شد: «در حالی که دولتمردان از توافق هسته‌ای به عنوان کلید گشایش تمام مشکلات کشور یاد می‌کردند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از واقعیت پرده برداشت و اذعان کرد که توافق هسته‌ای اهرم سیاسی اصلاح‌طلبان برای رقابت‌های جناحی است.»
ایران می‌افزاید: ابتکار در واکنش به این موضع‌گیری‌ها در حساب توئیتری خود نوشت «در مصاحبه با بی‌بی‌سی از حمایت مردم از توافق هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و اهمیت نقش ایران در برقراری صلح و امنیت صحبت کردم. نمی‌دانم چرا برخی از مصاحبه‌ بی‌بی‌سی اینقدر دلواپسند و مواضع اصولی را پالس به غرب تلقی کردند، از اینکه گفتم دولت روحانی قدرت منطقه شده، ناراحتند.» وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از انتقاداتی که دلواپسان وارد کرده‌اند این است که در این مصاحبه اصولا نباید درباره توافق هسته‌ای صحبت می‌کرد، گفت «خبرنگار پرسید تندروهای آمریکایی مخالف توافقند، شما درآمدهای پس از رفع تحریم را چگونه هزینه می‌کنید، گفتم برنامه ششم مشخص است، برای توسعه پایدار.»
ابتکار افزود: «ضمنا برای دلواپسانی که معتقدند من نباید در مورد توافق صحبت کنم، یادآوری می‌کنم بدون صلح و امنیت از محیط زیست هم خبری نیست، امنیت مقدمه توسعه پایدار است.»
به نوشته کیهان، در این باره شایان ذکر است: 1- کودتای 62 سال پیش آمریکا و انگلیس(سیا و ام آی سیکس) در ایران، با اسم رمز عملیات آژاکس که از سوی بی‌بی‌سی اعلام گردید، انجام گرفت و از این جهت مصاحبه خانم ابتکار با بی‌بی‌سی آن هم درست در سالروز کودتا قابل تامل است ضمن اینکه معلوم نیست مباحث سیاسی چه ارتباطی به رئیس سازمان محیط زیست دارد و چرا این مباحث باید از تریبون بی‌بی‌سی انگلیس آن هم درست در سالروز کودتای 28 مرداد عنوان شود. 2- اتفاق شرم‌آورتر، اظهارات رئیس سازمان محیط زیست در آن مصاحبه است مبنی بر اینکه «توافق هسته‌ای، اهرمی را در اختیار اصلاح‌طلبان و در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد.» این اظهارات مقارن با اظهارات کسانی چون جان کری بود که گفتند اگر توافق به هم خورد اصلاح‌طلبان در انتخابات ایران به خطر می‌افتند. بنابراین سوال این است که چه هم‌پوشانی میان نفوذطلبی استکبار در انتخابات و نگاه اهرمی اصلاح‌طلبان به توافق وجود دارد و چرا باید منافع ملی و سیاست خارجی را بازیچه رقابت‌های جناحی و انتخاباتی قرار داد و با آمریکا و انگلیس همداستان شد.
یادآور می‌شود اخیرا فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با الشرق‌الاوسط تصریح کرده بود «بعد از امضای توافق، امید این است که ایران، بازیگر مسئولیت‌پذیر باشد و بتوان درباره مسائل دیگر از جمله دخالت ایران در امور دیگر کشورهای خلیج[فارس] ارتباط گرفت! ما باید واقع‌بین باشیم. ایران نظامی با یک صدا نیست. صداهای مختلفی شنیده می‌شود؛ افراطی‌ها و اصلاح‌طلبان. ما باید امیدوار باشیم اصلاح‌طلبان بحث را به نفع خود تمام کنند اما این مسئله یک شبه اتفاق نمی‌افتد و قطعی نیست آن‌طور که امیدواریم اتفاق بیفتد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس