به ادعای منابع اسرائیلی این حمله خط و نشانی برای بشار اسد بود. صهیونیست‌ها با این حمله می‌خواستند نشان دهند که می‌توانند مواضع ارتش سوریه را زیر آتش قرار بدهند و راه محاصره دمشق را هموار سازند.

رژیم صهیونیستی چه مناطقی از سوریه را بمباران کرد/ چرا به تیپ 68 ارتش سوریه حمله شد +فیلم و عکس

گروه بین الملل مشرق - ارتش اسرائیل روز پنجشنبه در واکنش به اصابت چهار فروند راکت شلیک شده از خاک سوریه به شمال اسرائیل، مناطقی از خاک سوریه را بمباران کرد. در این حمله بالگرد اسرائیل حدود پانزده منطقه از جمله تپه های فاطمه ، هنگ 137 و تیپ 68 در خان الشیخ در استان ریف دمشق و مقر تیپ 90 و تپه کروم جبا و شهر البعث در استان های القنیطره و ریف دمشق مورد هدف قرار داد.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی تصریح کرد: یک بالگرد دشمن با چند فروند موشک به خاک سوریه حمله کرد و ساختمان وزارت حمل و نقل و ساختمان استانداری شهر قنیطره را هدف قرار داد که تنها خسارت مالی برجای گذاشت .همچنین این منبع نظامی تأکید کرد که در ادامه این حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مواضع سوریه در جولان، یک سرباز شهید شد و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت پرتاب این راکت ها را بر عهده نگرفته اما رژیم صهیونیستی ادعا کرده که مسئولیت آن به دوش دولت سوریه است و دولت بشار اسد باید پاسخگوی این اقدام باشد،  در همین حال، موشیه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل با انتشار بیانیه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین را عامل شلیک این چهار موشک دانست و مدعی شد که ایران درتلاش برای "گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل در منطقه جولان" است.

رژیم صهیونیستی چه مناطقی از سوریه را بمباران کرد/ چرا به تیپ 68 ارتش سوریه حمله شد +فیلم و عکس

رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که حملات صورت گرفته از سوی ارتش صهیونیستی فقط به منظور پاسخ به راکت‌های که از خاک سوریه به طرف جولان اشغالی پرتاب شده‌اند نیست، بلکه هدف این حملات فراتر از پاسخ دادن به چند راکت پرتاب شده است.

به گزارش مشرق نقل از شبکه "المنار"، رژیم صهیونیستی بار دیگر به بهانه پاسخ به راکت‌های پرتاب شده در سرزمین‌های اشغالی سوریه به طور مستقیم به خاک این کشور تجاوز کرده است. حملات موشکی که در چهارده منطقه سوریه از سوی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است، مناطق مهم و محل استقرار ارتش سوریه در برابر مواضع گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود. این رژیم به بهانه پاسخ به این حملات می‌خواست مواضع مهم و اصلی ارتش سوریه در مقابل گروهای تروریستی را دچار اختلال کند تا زمینه پیشروی گروه‌های سوریه در آن منطقه گسترش یابد.

رژیم صهیونیستی چه مناطقی از سوریه را بمباران کرد/ چرا به تیپ 68 ارتش سوریه حمله شد +فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی چه مناطقی از سوریه را بمباران کرد/ چرا به تیپ 68 ارتش سوریه حمله شد +فیلم و عکس

حمله ارتش صهیونیستی به سوریه دو هدف را دنبال می‌کرد: یکی از اهداف، حمله به تیپ 90 ارتش سوریه که وظیفه حفاظت از مرزهای جنوب غربی سوریه را برعهده دارد و هدف دوم، حمله به مواضع تیپ 68 ارتش سوریه بود که وظیفه حمایت از شهر دمشق را برعهده دارد.

به ادعای منابع اسرائیلی این حمله خط و نشانی برای بشار اسد بود. صهیونیست‌ها با این حمله می‌خواستند نشان دهند که می‌توانند مواضع ارتش سوریه را زیر آتش قرار بدهند و راه محاصره دمشق را هموار سازند.

 

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مجید ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    خاک بر سر ارتش
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    1 0
    سوریه مگه s300 و میگ 31 نداره واقعا یعنی توانایی دفاع از خودش در برابر حمله بالگرد های رژیم صهیونیستی رو نداره یا جرعت پاسخگویی رو نداره
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    1 0
    سوریه ام که کلا بوقه
  • جواد ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    این حملات برای ایجاد جبهه جدید علیه ارتش سوریه است تا از تمرکز ارتش بر نبردهای داخلی کاسته شود و تروریست های مزدور امریکا و اسراییل در داخل و زبدانی تجدید قوا بکنند.
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    یعنی انقدر بدبختن که از پس یه هلی کوپتر بر نمیان؟
  • رقیه مرادی ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    آقای مجید بی ادب و بی فرهنگ و بی دانش و مرتجع تقصیر ارتش سوریه چیست در هزار جبهه که نمیتواند همزمان بجنگد
  • reza ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    باید جر بده اسرائیلو
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    اگر ارتش سوریه به این صهیونیست های ملعون حمله کنه به نفعش هست و این باعث میشه که تکفیری ها علنی با صهیونیست ها متحد شوند و جهان اسلام این را می بیند وبهترین دفاع حمله است.
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    ارتش بی غیرت بعثی سوریه
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    یعنی بی عرضه ترین ارتش جهان رو سوریه و عراق داره
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    اسراییل هر وقت دلش خواسته سوریه رو بمباران کرده.اما دریغ از یک پاسخ از طرف پاسخ ارتش سوریه.به قول اون دوستمون ای خاک بر سرتون
  • parsa ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    هر چند تو این وضعیت جواب دادن به اسرائیل کمی دشوار است و شاید عاقلانه نباشد.ولی جواب ندادن هم ممکن است این توهم را تو ذهن انها به وجود بیاورد که هر وقت خواستند میتوانند به سوریه حمله کنند این دفعه چندم هست حمله میکند ولی پاسخی دریافت نمیکند و همین امر باعث شده گستاخ شوند.میشود در مناطق دیگه یا با نفوذ به خاک اسرائیل حداقل ی پاسخ محدود داده شود.چون به خاطر ترس از حزب الله و موشکهاش تمایلی به شروع جنگ ندارد.
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    پخمه ترین ارتش های دنیا 1- عراق 2- سوریه
  • مجید ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    سوریه رو میگم
  • محمود ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    با سلام دوستانی که ارتش سوریه را ترسو ویا بی غیرت ویا .... مورد خطاب قرار داده اند درنظر داشته باشند که هرچند قبول دارم که ارتش سوریه غیرت وقدرتمندی ارتش وسپاه وبسیج ایران را ندارد اما توجه فرمایید که با وجود نزدیک به دویست هزار تروریست ومخالف که با جدیدترین سلاح به میدان آمده اند خوب جنگیده است ودر نظر داشته باشید با توجه به شرایط فعلی سوریه ۱-امکان درگیری با اسراییل بطور مستقیم وجود ندارد۲-با توجه به وجود ۶۰۰ جنگنده پیشرفته اسراییل در صورت جنگ ،در مدت بسیار کوتاهی کل نیروی هوایی سوریه نابود میشود وتوجه فرمایید که سوریه بدون نیروی هوایی در جنگ داخلی فعلی حداکثر چند هفته یا چند ماه می تواند مقاومت کند.
  • علی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    برادرانی که ارتش سوریه و و خود دولت سوریه را بی عرضه توصیف کرده اند،آیا جند دقیقه توی یک رزمایش بوده اند؟ حضرت علی(ع) : آنچه را که نمی دانی نگو و آنچه را می دانی کم بگو.
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    به همین راحتی هم میتونن به ایران حمله کنن وقتی همه خواب هستیم
  • فرهاد ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    احسنت سرکار خانم رقیه . کاش یک صدم از فهم و درک شما را آن آدم داشت
  • بهزاد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    البته ! ولی دیگر اسرائیلی باقی نمی مونه
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    هیچ کشوری طالب جنگ نیست ، جنگ باعث نابودی زیرساخت ها و .. می شود که طی سالیان سال ساخته شده اند اما امروز سوریه تقریبا چیزی برایش باقی نمانده که مثلا از جنگ با صهیونیست ها ترس داشته باشد ولی برنامه ریزی دارد ، همان چیزی که صهیونیست ها از پابرجایی اسد وحشت دارند و نلاش می کنند که سوریه را تحریک کنند. سوریه هم اکنون در جنگی بسیار پیچیده و بی سابقه در تاریخ گرفتار شده ، انشاله این کلاف باز شود مهر جنگ با اسراییل و یا لااقل تشکیل گروه های بزرگ مقاومت نظیر حزب الله در شمال و جنوب سوریه زده می شود .
  • بابک ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    قبلا که یوریه تو جنگ داخلی نبود چی؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس