کد خبر 456082
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

قیمت طلا در جریان معاملات امروز بازار جهانی ۶ دلار افزایش یافت و به ۱۱۵۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از رشد ضعیف بخش کارخانه ای در چین و کاهش نگرانی ها از افت شدید رشد اقتصادی چین، تقاضا برای طلا افزایش یافت و موجب شد قیمت فلز زرد بالاترین میزان رشد در بیش از یک ماه گذشته را سپری کند.

فعالیت های تولیدی در کارخانجات چین در ماه اوت، همزمان با کاهش تقاضای داخلی و تقاضا برای صادرات در این کشور، سریعترین روند کاهشی خود را در حدود 6 سال و نیم اخیر شاهد بود و این موضوع بر نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت از جانب دومین مصرف کننده نفت جهان افزود.

سهام های آسیایی صبح جمعه به تبعیت از بازار وال استریت شاهد افت بود که ناشی از نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی به دلیل عملکرد ضعیف اقتصاد چین بود.

یک بحران بدهی کوچک در شمال چین موجب ایجاد ترک هایی در یکی از ستون های مالی طرح احیای اقتصادی چین شده است.

دانیل هاینس، از موسسه ای ان زد در سیدنی در این باره گفت: «ما قطعا شاهد اندکی افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا بوده ایم.»

وی افزود، بالا رفتن احتمال تعویق افزایش نرخ بهره در آمریکا تا ماه دسامبر پس از انتشار آمارهای نه چندان مثبت اقتصادی، دیگر عامل تقویت قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 6 دلار افزایش به 1159 دلار رسید.

یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: «رسیدن قیمت طلا به بالای 1156-1157 دلار نشان دهنده تمدید روند افزایشی است.»

ارزش دلار امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به پایین ترین رقم خود رسید و این موجب شد تا قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر شود.

اظهارات مقامات فدرال رزرو در هفته جاری در مورد احتمال عدم افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر به دلیل نرخ پایین تورم و عملکرد ضعیف اقتصاد جهانی، عامل کاهش ارزش دلار بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس