کد خبر 455948
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه نباید در مسئله هسته‌ای از رهبری هزینه کرد، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و نمی‌شود به آنها اعتماد کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در روز پایانی نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: منویات مقام معظم رهبری در مورد نظام مشخص است، علاوه بر ایشان نیز مردم کارفرما هستند.

وی افزود: پیشرفت و توسعه درون‌زا در همه حوزه‌ها بسیار مهم است و باید در این امر مشخص شود که مسئولان و کارگزاران چه وظیفه‌ای دارند.

کواکبیان ادامه داد: شرایط با روی کار آمدن دولت یازدهم متفاوت از قبل است، متأسفانه برخی خود را سخنگوی رهبری قلمداد می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که اصلا حرف رهبری نیست.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در رأس نظام هستند به موقع سخنرانی می‌کنند؛ ایشان در طول مذاکرات بارها خطوط را مشخص کردند، اینکه ایشان فرمودند من در جزئیات دخالت نمی‌کنم به معنای عدم اطلاع ایشان نیست و در جریان همه امور هستند؛ خوب نیست که برخی در این مسئله از رهبری هزینه می‌کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری به سخنان مقام معظم رهبری در ایام مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به تیم مذاکره کننده «خسته نباشید» می‌گوییم، اما تأکید کردند باید جلوی نفوذ سیاسی، اقتصادی دشمن گرفته شود؛ منظور ایشان این بود که خیلی وقت خود را صرف برجام نکنید.

کواکبیان گفت: ما به دنبال این بودیم حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شود و تحریم‌های ظالمانه لغو شود که این دو محقق شد. همچنین خواهان رابطه با دنیا بودیم که مذاکره کردیم البته در این میان برخی محدودیت‌ها را نیز پذیرفتیم.

وی با بیان اینکه برخی با بیان مثال ترکمنچای می‌گویند بعدا خواهید فهمید؛ ادامه داد: این نوعی توهین است. بالاخره ما بردی داشتیم و آنها هم بردی داشتند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت:  همه مسئولین باید منویات کلی نظام را درک کنند. نمی‌شود گفت کسانی که می‌گویند برجام به مجلس برود خائن هستند، در کنگره نیز برجام بررسی می‌شود، اگر رد برجام تأیید شود، وتو می‌شود.

کواکبیان افزود: تیمی که در محلس برای بررسی برجام انتخاب شده نشان می‌دهد که مجلس ما خیلی دلواپس است.

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار داشت: در این سطح مذاکرات، اینگونه نیست که بگوئیم به عنوان مثال شیر گاز را می‌بندیم. قطعا بر روی حرف‌ها کار شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان افزود: مذاکرات از این جهت که ما امتیازات کمتری بگیریم طولانی شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: کدام آدم عاقل و دلسوزی علیه کشور خودش به دشمنش نامه می‌دهد که تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کنید؟ اصلا اینگونه نیست؛ یک ضد انقلاب هم اینکار را نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان اظهار داشت: اصلاح طلبان و سایر جریان‌ها می‌خواهند کشور را پیش ببرند. نیاید با بد زیانی توهین کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: اگر دولت خیلی هنر دارد بیاید از حق نامزدهای انتخاباتی دفاع کند که حق کسی ضایع نشود. همانگونه که رهبری فرمودند حق‌الناس است.

دبیرکل حزب مردم سالاری در رابطه با سوال یکی از دانشجویان اظهار داشت: ما باید زمینه را برای ورود افراد متخصص فراهم کنیم که سطح مجلس بالا برود.

کواکبیان گفت: من معتقدم مجلس باید قوی عمل کند تا دولت موفق شود؛ مجلس ناکارآمد دولت ناکارآمد دارد.

کواکبیان در ادامه تاکید کرد: ما غنی سازی ٢٠ درصد را نیاز نداشتیم، این مسئله به ما تحمیل شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: چه دلیلی دارد ما بخواهیم هاشمی را از نظام جدا کنیم؟ در صحبت‌های وی جایی ندیدم که کوچکترین زاویه‌ای با نظام و رهبری داشته باشد.

کواکبیان افزود: شاید سلیقه سیاسی افراد در مسائل سیاست خارجی متفاوت باشد، بنده اصلا معتقد به مذاکره با آمریکا برای اینکه بتوانیم رابطه‌ای داشته باشیم نیستم، بلکه می‌گویم اول رابطه را واکاوی و برقرار کنیم و اگر شرایط مهیا بود در بحث هسته‌ای مذاکره کنیم.

وی ادامه داد:آمریکا بعد از توافق می‌تواند بعدا در زمینه تروریست و حقوق بشر و مسائل دیگری قطعنامه جدید بدهد. قرار نیست ما پسرخاله باشیم، مشکلات ما با آمریکا قرار نیست با برجام حل شود.

وی گفت: فقط قرار است مسائل هسته‌ای ما سامان یابد، روس‌ها و چینی‌ها با قطعیت گفته‌اند ما قطعنامه‌ای علیه ایران امضاء نمی‌کنیم، اما با این همه نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار داشت: ما بدمان نمی‌آید پرچم پر افتخار ما بر همه کاخ‌ها برافراشته شود، اما نمی‌شود این یک واقعیت است.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور گفت ما با برتری ٣ گل در مذاکرات بردیم، درست است. گل اول لغو تحریم‌ها، بحث غنی سازی گل دوم و تعامل با جامعه جهانی و شورای امنیت و بحث‌های گشایشی گل سوم.

کواکبیان ادامه داد: اما پذیرفتن محدود کردن ایران در بحث فردو و سانتریفیوژها گل اول خورده و نداشتن روند پیشرفت دلخواه هسته‌ای، گل دوم خورده ما است.

کواکبیان ادامه داد: توهین به رئیس جمهور در هر دوره‌ای طبق قانون، جرم است. بهتر است کمی ادب داشته باشیم، در کربلا هم مذاکره بود و هم استقامت، مقاومت در مورد صلح هم نرمش قهرمانانه بود و هم ایستادگی بر سر اصول.

وی در پاسخ به انتقادی در خصوص حضور هاشمی در انتخابات ٩٢ افزود: نه تنها من بلکه همه خانواده هاشمی حضور وی را تکذیب می‌کردند، اینکه علما در آن زمان احساس تکلیف کردند به ما ارتباطی ندارد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: آذر ٨٨ در مناظره با شریعتمداری گفتم، کسانی که می‌گویند نه غزه نه لبنان، ته دلشان این نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات مایکل لدین افزود: از کجا مشخص است قصد مایکل لدین بر هم زدن همدلی و همزبانی نباشد؟

کواکبیان در مورد سوال دیگری اضافه کرد: این درست نیست که هرجا کم آوردیم پای فتنه را وسط بکشیم و به نوعی به فتنه ربط دهیم.

وی در مورد بحث انتخابات مجلس هم اظهار داشت: ما در غالب جبهه هماهنگی اصلاحات، به دنبال کسب اکثریت کرسی‌های محلس با همراهی قانون و اخلاق هستیم.

کواکبیان در پایان با بیان اینکه چه هنری است که رقیب را بیرون کنیم و بعد بگوییم پیروز شدیم؟ به انتخابات خانه احزاب اشاره کرد و گفت: هرچند باید یک خانه تکانی اساسی در مجلس شکل گیرد اما باید همه چیز در چهارچوب قانون و منویات رهبری باشد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ما همه سایبر الدوله هستیم ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    منتظر بودیم ایشون بگن !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس