در نامه سرکردگان فتنه ۸۸ به وزیر خارجه آمریکا با طرح درخواست تحریم ملت ایران، آمده است: «باور داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از دستیابی به بمب اتمی منصرف نشده، شبکه ترور خود را غیر فعال نساخته و از این ابزارها برای حفظ قدرت و افزایش سرمایه و توان مالی و اقتصادی، بهره می‌جوید.»

گروه سیاسی مشرق - غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نامه‌ای اشاره کرد که به تازگی، مايكل لدين مشاور سابق شوراي امنيت ملي آمريكا و دستيار رامسفلد وزير دفاع اسبق آمريكا طي يادداشتي در نشريه فوربس پرده از بستر ارسال آن پرده برداشته بود و افشاگری بزرگی را علیه اصلاح‌طلبان رقم زد.

مایکل لدین عضو ارشد نومحافظه کاران امریکایی و مسئول پرونده سیاست داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) در واشینگتن، روز 20 مرداد در وب سایت فوربس نامه ای منتشر کرد که ادعا شده نامه جریان فتنه در ایران به هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت امریکاست.

لدین می گوید این نامه به واسطه یکی از دوستان سناتور "چاک شومر" که در وال‌ استریت کار می کرده و با طرف های ایرانی مرتبط بوده، به واشینگتن فرستاده شده است.

اصل این نامه را که در واقع پاسخی به نامه مقامات آمریکایی به سران آشوب‌های 88 بوده است، در اینجا ببینید.

بنابر ادعای لدین این نامه در پاسخ به دو سؤال طرف امریکایی نوشته شده که از جریان فتنه خواسته بودند روشن کند دقیقا برای دفاع از فتنه 88 چه باید بکنند و چه نباید بکنند.


اما حدادعادل در نطق مهم امروز خود با اشاره به محتوای این نامه که متن آن در ادامه از نظر شما مخاطبان مشرق می‌گذرد، گفت: آنچه قابل توجه و عبرت آموز است نامه‌ای هشت صفحه‌ای است که در نهم آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتنۀ سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است، این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارجۀ آمریکا از رهبران جنبش سبز است که «ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم.»

وی ادامه داد: پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها آمریکائی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند. آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنان حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس به آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کند، این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار«نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند و در تابلوها روی کلمۀ جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه، به این همه خیانت و وطن فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه 88 بیزاری نجوید، تصریح کرد: این همان کاری است که ملت ایران در نهم دی‌ماه 88 با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی ادامه داد: اکنون سخن ما این است که همۀ کسانی که به اسلام معتقدند و به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند، امام خمینی(ره) را رهبر نجات دهنده این ملت از سلطۀ آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند.

حدادعادل تصریح کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتنۀ 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

متن کامل نامه سران فتنه به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا که از سوی "ایران هسته‌ای" منتشر شده است، بدین شرح است (مشرق پیشاپیش از عبارات توهین‌آمیز و ضد امنیت ملی موجود در این نامه از مخاطبان عذر می‌خواهد):


نسخه نهایی یادداشت به تاریخ 30 نوامبر 2009

ما خواستار هوشیاری و توجه شما به پیش زمینه خلاصه تاریخی و ارزیابی شرایط کنونی هستیم تا به شما کمک کند چارچوب شرایط موجود را درک کنید، این مطالب توسط افرادی نوشته شده است که یا در اداره کشور نقش داشته‌اند و یا در مسایل اطلاعاتی هر روز این کشور فعال بوده‌اند.

ایران زمانی یک امپراطوری بزرگ با فرهنگ و مذهب خاص خود بود. پس از حمله اعراب این ملت تبدیل به یک خلافت اسلامی شد. پس از قرون متمادی حاکمیت ایران با یک رویداد بسیار قابل توجه به این کشور بازگشت: صفویان، گروهی با اصلیت آذری اهل محلی که اکنون استان آذربایجان ایران است به شیعه گرویدند و یک جنبش نظامی تشکیل دادند و ایران نوین را در قرن شانزدهم میلادی پایه گذاری کردند. صفویان سلسه‌ای مذهبی را پایه گذاری کردند و شیعه تبدیل به مذهب رسمی ایران شد که تنها کشور شیعی بر روی زمین است. تمایل شدید برای استقلال موجب شد این کشور حتی در دوره استعمار قدرت های خارجی مستقل باقی بماند.

سه قرن بعد دو موضوع جدید سیاسی در کنار استقلال ایران قرار گرفت: آزادی و مشروطیت. انقلاب مشروطیت 1906 ایران نخستین انقلاب مهم در آسیا بود. این انقلاب تحت تاثیر روشنفکری اروپا، ظهور دموکراسی های پارلمانی در غرب و مدرنیته فناوری و علوم بود. هدف از این انقلاب انتقال نظام از پادشاهی مطلقه به یک پادشاهی مشروطه بود.

این انقلاب توسط مزدوران روس سرکوب شد و آنها پارلمان را ویران کردند با این حال برای دومین بار در تاریخ ایران، مردم آذربایجان به رهبری ستارخان به مبارزه برای آزادی پیوستند. آنها پیروز شدند و پس از آن آزادی تبدیل به عبارت کلیدی تحولات سیاسی شد. مردم شاه را مجبور کردند به سفارت روسیه در تهران پناه ببرد. پادشاه بعدا به روسیه تبعید شد و در آنجا مرد.

در این جا یک پی نوشت آمریکایی وجود دارد: در مبارزه برای دموکراسی یک معلم سی و یک ساله آمریکایی در شهر تبریز به نام ام اچ بسکرویل به رغم دستورهای مخالف دولت کشورش به مبارزان آزادی پیوست. وی زندگی خود را برای آزادی در ایران از دست داد. وی همچنان از نظر مردم ایران به خاطر مبارزه برای آزادی یک قهرمان بزرگ به شمار می رود.
پس از جنگ دوم جهانی، تشکیل احزاب سیاسی و احترام به قوانین دموکراتیک منجر به نخستین آزمون آزادی و استقلال در ایران شد. متاسفانه، این دوره کوتاه دموکراتیک توسط کودتایی که برضد دولت مصدق صورت گرفت پایان یافت. از دیدگاه بسیاری نه فقط مارکسیستها بلکه لیبرال ها نیز شکست خوردند. آنها نتوانستند از دموکراسی و استقلال و حاکمیت ایران حفاظت کنند. این تحولات ظهور هم چپ تندرو و هم گروههای مذهبی بنیادگرا را توضیح می دهد.

متنی مهم توسط آیت الله خمینی در اواخر 1960 میلادی نوشته می‌شود. ولایت فقیه به عنوان تنها شکل مشروع دولت معرفی می‌شود. سید قطب (مصر 1906-1966) در جهان اهل سنت به طور فعال در حال اشاعه این نسخه از اسلام بنیادگرا بود. چرا اسلام سیاسی دوباره ظهور کرد؟ به دو علت:‌ ایدئولوژی های مارکسیسم و لیبرالیسم از غرب به عاریت گرفته شده بود و قادر نبود که کشورهای اسلامی را تبدیل به جوامع آزاد کند و جنبش‌های پان‌عرب و پان‌ایرانی نیز شکست خوردند. اسلامیست‌ها برای همه مسایل سیاسی و اجتماعی پاسخ داشتند.

همانطور که [امام]خمینی می‌گوید: اختلاف اساسی میان دولت اسلامی از یک سو و پادشاهی‌های مشروطه و جمهوری از طرف دیگر این است که در حالی که نمایندگان مردم یا پادشاه در این گونه رژیم‌ها براساس قانون اقدام می‌کند در اسلام قدرت قانون گذاری و اختیار وضع قانون به طور انحصاری متعلق به خداوند است.

این مسئله این گونه مطرح می‌شود که گویا حق حکومت آسمانی پادشاهان دوباره مستقر شده است. قانون اساسی ایران براساس ایده‌های آیت الله خمینی پایه گذاری شد: قانون توسط خداوند گذاشته شده است، پیامبران آن را توضیح داده‌اند. امامان شیعه آن را تفسیر کرده اند و تا بازگشت امام دوازدهم، قانون توسط فقیه تفسیر و اجرا می شود. در حالی که شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در انقلاب اسلامی استفاده شد تنها واژه اسلام باقی مانده است.

برای همه متعصبان شیعی از جمله [آیت‌الله] علی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، دو امام - علی(ع) و حسین(ع) - حتی از پیامبر(ص) نیز مهم‌تر هستند. علی(ع) خلیفه چهارم (که شیعیان ادعا می کنند و بر این باورند که نخستین خلیفه است) نماینده حاکمیت واقعی اسلام فاتح و امام حسین(ع) نماینده تمایل برای شهادت است. وی به طور آشکار مرگ را به هر گونه گفتگو یا صلح ترجیح داد. این ترکیب افتخار پیروزی، آرمان شهادت و دیدگاه آخرالزمانی امام دوازدهم موجی ایجاد شرایط جنبش و رژیم سیاسی شهادت طلبانه است.

رهبری امروز ایران از جمله رییس جمهور و اطرافیان وی به دیدگاه آخر زمانی ظهور «مسیح شیعی» اعتقاد دارند. آنها بر این باورند که دوره آخرالزمان به زودی آغاز می‌شود و همچنین بر این باورند که غرب و حکومت یهودی باید برای ایجاد امپراطوی شیعی موسوم به هلال شیعی نابود شود.
به منظور تحقق این هدف، درگیری‌های داخلی مسلمانان کم اهمیت جلوه داه می‌شود. تهران با همه ابزارها با قدرت هم از گروه‌های شیعی و هم گروه‌های سنی در سراسر جهان با سلاح، پول نقد آموزش و مهم تر از همه ابزارهای تبلیغاتی حمایت می‌کند. شباهت‌های ایدئولوژیک میان گروه‌های تندروی سنی و شیعی وجود دارد که شامل حذف نفوذ و ارزش‌های غرب و اسراییل، اجرای شریعت به عنوان منبع قانون، استفاده از زور و در صورت لزوم با استفاده از تروریسم، وادار کردن دشمن به تسلیم است.
همانطور که می‌دانید رژیم ایران مدت‌هاست از گروه‌های تروریست سنی نظیر القاعده و طالبان حمایت کرده است این درحالی است که این توافق‌های ایدئولوژیک نتوانسته است به طور کامل از درگیری‌های فرقه‌ای در عراق و کشورهای مختلف اسلامی جلوگیری کند.

رژیم ایران اسلامی کاملا ایدئولوژیک است. ایران یک ارتش کامل (سپاه پاسداران) دارد که مأموریت آن دفاع و گسترش انقلاب اسلامی است. حتی اکثریت روحانیان از جمله خود بلندپایه‌ترین آیت‌الله ایرانی از این رژیم آسیب دیده‌اند. ایران تنها کشوری روی زمین است که دادگاهی ویژه برای روحانیت دارد. بنابراین تعجب‌آور نیست که مردم ایران طی سال‌ها و ماه‌های اخیر خواستار آزادی، استقلال و یک جمهوری واقعی شده است که مذهب طی آن یک مسئله خصوصی است. این یک شکاف بزرگ در ایدئولوژی رژیم است. جنبش سبز در واقع تکمیل انقلاب 1906 است.

ایران مانند دوره صفویان با برهه ای تاریخی روبرو است. در سال 1906، مذهب برای ایجاد وحدت سیاسی استفاده شد. اکنون مذهب به اراده مردم امروز ایران باید از حکومت جدا شود تا وحدت ایران تضمین شود. این واقعا تقارنی جالب است که اکنون مردی از آذربایجان خواستار ایجاد تغییرات اساسی و آوردن دموکراسی به کشور است. میرحسین موسوی نخست وزیر سابق ایران یک فرد آذری است.
 

رژیم جمهوری اسلامی

(آیت الله) آقای علی خامنه‌ای، رهبر عالی‌رتبه ایران که هم اکنون 70 سال دارد در یک خانواده فقیر مذهبی متولد شده است. وی ... [حاوی اهانت] و نارسائی فیزیکی در یکی از دستان خود دارد. افکار ... [حاوی اهانت] وی ناشی می‌شود.
او همواره با چنین احساسی از سوی (آیت الله) خمینی تربیت شد و به تلافی این پندار، ... [حاوی اهانت]. یکی از دیگر دلایل ...[حاوی اهانت] این واقعیت است که (آیت الله) خامنه‌ای با وجود ...[حاوی اهانت] همواره فکر می‌کند ...[حاوی اهانت]؛ تفکری که همواره از سوی روحانیون عالی رتبه ایرانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک واقعیت دیگر این است که (آیت الله) خامنه‌ای ...[حاوی اهانت] است. وی به کشورهای مختلف جهان و پایتخت های گوناگون سفر نکرده است. وی از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی نیز آموزش‌های لازم را ندیده است.

انتصاب (آیت الله) خامنه‌ای (به عنوان رهبر) ...[حاوی اهانت]. وی تا پیش از انتخابش ...[حاوی اهانت] داشته و از ...[حاوی اهانت]. از نخستین روزهای انقلاب ایران، در سال‌های 1978 و 1979، رژیم ایران با بحران‌ها و منازعات متعددی مواجه بود. چالش‌هایی نظیر اشغال سفارت آمریکا، حمله صدام حسین به ایران، تهاجم عربستان سعودی به حجاج ایرانی و در پیش گرفتن سیاست ترور از سوی ایران در نقاط مختلف جهان. این بحران‌ها به نوعی زمینه لازم برای ادامه حیات رژیم ایران را فراهم کرد.

این رهبری و ساختار حاکم بر این رژیم ...[حاوی اهانت]. هرگونه انحراف از اصول انقلاب، غیرقانونی بوده و نوعی خودکشی محسوب می‌شود. رهبری این رژیم همانند ...[حاوی اهانت]. هر ناظر خارجی، تحلیلگر و سیاستمداری که فکر می‌کند و یا آرزو می‌کند که این رهبری ...[حاوی اهانت]، حتما باید نوع طرز فکر خود را کنار بگذارد.

از سوی دیگر در کنار فقدان ...[حاوی اهانت] و شرایط بسیار بد اقتصادی (نظیر بیکاری، تورم و فقر)، هیچ گاه فرصت کافی برای تغییرات کافی و یا مسالمت آمیز وجود ندارد.

تنها راه ادامه حیات این رژیم استفاده از ...[حاوی اهانت] است. همچنین این رژیم برای فراهم ساختن آینده‌ای بهتر برای خود به ...[حاوی اهانت] روی آورده است. با تغییرات آموزشی که از سال 2009 اعمال گردید، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها اسلامی شد؛ تاریخ کشور از نو نوشته شد و معلمان و اساتید غیر روحانی کنار گذاشته شدند. نسل آینده انقلابی و تروریست مورد اشاره از صدها بمب اتمی خطرناکتر است.

بودجه واقعی تربیت چنین نسلی بسیار پرهزینه است و این هزینه‌های سرسام آور همواره از مردم عادی مخفی نگاه داشته می‌شود. بودجه سنگین تربیت چنین نسلی در حالی فراهم می‌شود که شصت درصد از مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. به علاوه هزینه صدور تروریسم بین‌المللی از سوی ایران برای سال مالی جاری در حدود 12 تریلیارد دلار است. بودجه‌ای که همواره برای ایجاد اغتشاش در منطقه هزینه می‌شود و پنجاه درصد از بودجه سالانه ایران را می‌بلعد. برای مخفی نگاه‌داشتن هزینه شدن چنین بودجه سرسام آوری، شرکت‌های اقتصادی مافیایی خاصی در داخل و یا خارج از ایران مشغول به فعالیتند.
ساختارهای نظامی، سپاه پاسداران و عوامل اطلاعاتی و امنیتی از اینگونه موسسات و نهادهای مالی حمایت کرده و پیامدهای این پشتیبانی را می‌توان به شکل مستقیم در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه دید.

به عبارت دیگر رژیم ...[حاوی اهانت] ایران برای ادامه حیات خود از ...[حاوی اهانت] استفاده کرده و به ...[حاوی اهانت] می‌پردازد. البته مردم، دانش آموزان و دانشجویان شجاع ایرانی سال‌ها کوشیدند در برابر این اقدامات رژیم ایستادگی کنند ولی اسطوره و افسانه مقاومت این نسل در انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن ( خرداد 1388 ) درهم شکسته شد. با این وجود، جامعه ایرانی همواره تمایل خود برای تغییر ساختار این رژیم را نشان داده و مردم علی رغم سیاست ...[حاوی اهانت] در همان خیابان‌هایی که انقلاب سال 1978 و 1979 در آنها به وقوع پیوست، مخالفت خود را ابراز داشته‌اند. این مخالفت نه فقط به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بلکه به دلیل سیاست‌های اشتباه پس از این انتخابات، ابراز شد.

رژیم ایران برای بقاء متخصصان و کارشناسان خارجی خود همواره در حال ستیز است، کارشناسانی که در مواقع لزوم از خدمت و حمایت از این رژیم خودداری نمی کنند. درست شبیه همان حمایتی این کارشناسان در ژوئن 2009 (خرداد 1388) برای کمک به سرکوب جنبش مسالمت آمیز اصلاح‌طلب سبز (فتنه 88) به عمل آوردند. جنبشی که توسط میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیر سابق رژیم، هدایت گردید.
وی در نخستین همایش انتخاباتی خود دست در دست همسر پرجذبه و کاریزماتیک خود ظاهر گردید. اقدامی که نوعی شاهکار تلقی شده و نشانه‌ای امیدبخش برای بانوان ایرانی توصیف گردید. امروزه میرحسین موسوی رهبر جنبش مقاومت ایران تلقی می‌شود. وی وعده داد مردم را با هر هزینه‌ای و فارغ از هرگونه سرنوشتی که گریبانگیرش شود، هدایت کند اما رژیم به علت پیامدهای غیرقابل کنترل جنبش سبز، میرحسین موسوی و اشخاص نزدیک به وی را بازداشت کرد. متعاقب بازداشت وی و هوادارانش، نوعی هرج و مرج در واحدهای اطلاعاتی و امنیتی، نیروهای نظامی و اقلیت‌های قومی و دینی (دقیقا شبیه یوگسلاوی سابق) رخ داد.

اخیرا روحانیون متعصب و نمایندگان تندروی مجلس ایران پس از اخباری که درباره آقای موسوی منتشر شد، خواستار ادامه بازداشت وی شدند چرا که ترس و وحشت آنها از این جنبش همچنان ادامه داشت. چنانکه آقای زاکانی، نماینده مجلس ایران در اظهارات خود که در روز 22 نوامبر عنوان شد به تقلب در انتخابات اذعان کرده و آقای موسوی را رئیس جمهور قانونی ایران قلمداد کرد.

به طور خلاصه، ایران با اکثریت جمعیت خود که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، توانایی این را دارد که به ثروتمندترین کشور دنیا تبدیل شود. سیستم آموزشی ایران که 14.7 میلیون دانش آموز و دانشجو دارد محتاج تحول و تغییر است. مردم ایران همچنان برای آزادی و دموکراسی تلاش می‌کنند. این واقعیت را هم باید مورد توجه داشت که چهار میلیون ایرانی خارج از این کشور زندگی می‌کنند و حداقل پانصد هزار تن از این افراد را متخصصان و کارشناسان بسیار نخبه تشکیل می‌دهند. بسیاری از این متخصصان در انتخابات پیشین خواستار بازگشت به کشور برای نوسازی آن بودند.

زنان جسور و شجاع ایرانی با وجود سیاست سرکوب، یکی از آزاده‌ترین زنان جهان هستند. مردان و زنان ایرانی اعتقاد و ایمان دارند که آقا و خانم موسوی رهبران جنبش مسالمت آمیز آنها برای رسیدن به یک جمهوری صلح طلب بوده، رهبرانی که می‌توانند آنها را به سمت خوشبختی هدایت کنند.

 
روابط بین المللی

چرا رژیم ایران منحصرا از منافع و امتیازات خود بهره نبرده و همواره با جامعه بین المللی در نبرد است؟. پاسخ این سوال در دو محور خلاصه می شود: دستیابی به سلاح و بمب هسته‌ای و برخوردار بودن از روحیه خشن و ماجراجو. این دو عامل تاکنون به منزله دستاویزی برای مسلط کردن شیعیان در منطقه از سوی رهبری انقلاب اسلامی کاربرد داشته است.

انقلاب اسلامی ایران از لحاظ استراتژیک بسیار قدرتمند است و دستیابی به بمب اتمی بر قدرت این انقلاب می‌افزاید. به علاوه ایران همواره احساس می‌کند در صحنه جهانی قدرت برتر است و گزینه‌های بسیار استراتژیکی در اختیار دارد. با وجود تلاش‌هایی که از سوی جامعه آزاد جهانی برای اعمال فشار بر ماشین ترور ایران وارد شده است، جمهوری اسلامی همچنان به شکل مستقیم و غیر مستقیم و کاملا موفقیت آمیزش، امواج خشونت و درگیری را در بسیاری از کشورهای منطقه، نظیر لبنان، غزه، کرانه باختری، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، یمن، آفریقا و آمریکایی همواره مشتعل نگاه داشته است. بسیاری از کشورها برای کنترل یا جلوگیری از وقوع ترور در کشور خود یا منطقه به جمهوری اسلامی وابسته‌اند. این وابستگی همواره به افزایش قدرت ایران و رهبرانش و ادامه راهکار نزاع و درگیری منجر شده است.

ایران همیشه به دنبال تسلط یافتن بر مناطقی است که خطوط انتقال گاز طبیعی خود می‌توانند از آن اماکن عبور کنند. به عنوان مثال ایران به دنبال کنترل کامل بر منطقه بلوچستان است تا بتواند خطوط انتقال گاز به سوی هند را از این منطقه عبور دهد. البته در بعضی کشورها، نظیر لبنان و غزه به دلیل مصالح و منافع خاص خود حضور دارد.

رژیم کنونی ایران هیچگاه از توان ماشین ترور خود نکاسته و از دستیابی به بمب اتمی منصرف نخواهد شد، مگر اینکه از عدم دخالت قدرت‌های خارجی و به رسمیت شناخته شدن خود در معادلات بین‌المللی اطمینان یابد ولی قدرت‌های غربی نباید بدون اطمینان یافتن از تحقق حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در ایران، هرگز چنین اطمینانی به ایران بدهند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایران هم اکنون قدرت مسلط اقتصادی و نظامی منطقه خاورمیانه است. قبول این واقعیت به منزله آن است که کشورهای غربی توان، قدرت و تاثیر ایران بر قدرت‌های منطقه‌ای را بپذیرند. ولی آیا پذیرش این موضوع از سوی کشورهای غربی، جامعه آزاد بین‌المللی را متقاعد خواهد ساخت؟ با توجه به اینکه باور داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از دستیابی به بمب اتمی منصرف نشده، شبکه ترور خود را غیر فعال نساخته و از این ابزارها برای حفظ قدرت و افزایش سرمایه و توان مالی و اقتصادی، بهره می جوید.

هم اکنون جامعه آزاد بین‌المللی باید افکار خود را درباره ایران اصلاح کند. شاید آینده برای اصلاح چنین اندیشه‌ای بسیار دیر باشد. آیا مردم شجاع ایران پاداش کوشش و تلاش خود را گرفته و کشورهای غربی به تحقق صلح در سرتاسر جهان کمک خواهند کرد؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 229
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 124
  • مرگ بر آمریکا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    18 0
    انصافا از نظر وجدان آگاه و بصیر و ولایتمدار مردم ،حکم نویسندگان نامه چی هست؟جواب رو بفرمایید
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 1
    مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    8 1
    اعدام
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    13 1
    مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    5 1
    براشون بلیط بگیریم گورشون رو گم کنند برن پیش همون آمریکایی ها کاسه لیس های عوضی
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 1
    موسوی + کروبی = میکروب
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    مشرق ، اون توهین هارو هم ترجمه می کردی ببینیم این الاغ ها چی گفتن
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    8 1
    حبس با اعمال شاقه.اعدام از اونها قهرمان میسازه
  • محمد باقر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    3 0
    خداونند آنانی راکه درخفا برعلیه این نظام مظلوم که چشم امید مستضعفان جهان بدان بسته شده کار می کنند رسوا ونابودشان کن
  • دانشجو ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 0
    خدا لعنت کنه کسایی رو که کشور به به لبه پرتگاه بردند و 8 ماه این مملکت رو به آشوب کشاندند.... خدا حامیانشان را هم اگر هنوز حامی هستند بیدار کند.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خوب نگو
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    این افسادطلب ها خودشون این دعوای سیاسی بمب را شروع کردند و بزرگترین خیانت را تو همون مجلس ششم به این مردم همین ها انجام دادند و به نظرم این فقط شاید یک تایید دیگری بر این خیانت و سایر خیانت هاشون باشه . خدا هدایتشون کنه.
  • ناشناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    ننگ بر اصلاح طلبان فتنه گری که به دروغ ایران را به ساخت بمب اتم متهم کردند و زمینه رو برای تشدید تحریمهای بین المللی علیه ملت ایران فراهم کردند .
  • مصطفی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    4 0
    موسوی و کروبی میکروب باشن ،منحرفین که از اچ آی وی هم گذاشتن
  • محمد ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    6 0
    تحویل این میکروب های مسری به داعش
  • ناشناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    5 0
    سبز فقط سبز علی / لعنت به سبز اموی
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    مرگ بر سران فتنه لجن سبز مرگ بر خواص بی بصیرت مرگ بر آگاهان ساکت و خیانتکار
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    8 0
    اگر نام امضاء کنندگان نامه را لطفا افشا نمایید
  • ایرانی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    14 1
    لعنت ابدی خداوند بر فتنه گران پلید چهره ی پلیدشان داره روز به روز آشکار تر میشه داره جواب این سوال ها برای من روشن میشه: چه کسانی بودند که از اول انقلاب با تند روی باعث ایجاد حس منفی نسبت به بچه مسلمون ها شدند؟چه کسانی بودند که پایه گذار فحشا و فساد در دوره ی خودشون بودند؟چه کسانی بودند که جام زهر را به امام دادند؟چه کسانی بودند که سر در آخور اجنبی داشتند؟چه کسانی بودند که با نوکری نسبت به عرب های مرتجع منطقه باعث ایجاد تفرقه بین مسلمون ها شدند؟ و هزار جور پلیدی دیگه .... مطمئنم علاوه بر جزای اخروی در همین دنیا رو سیاه و نابود خواهند بود.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    تاریخ خیانت اینها رو بازهم آشکارتر خواهد کرد حامیان و فریب خوردگان صبر کنند. مرگ بر موسوی، کروبی، خاتمی
  • اجب ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    در بخشی از نامه آمده است: رژیم کنونی ایران هیچگاه از توان ماشین ترور خود نکاسته و از دستیابی به بمب اتمی منصرف نخواهد شد، مگر اینکه از عدم دخالت قدرت‌های خارجی و به رسمیت شناخته شدن خود در معادلات بین‌المللی اطمینان یابد ولی قدرت‌های غربی نباید بدون اطمینان یافتن از تحقق حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در ایران، هرگز چنین اطمینانی به ایران بدهند.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    در بخشی از نامه آمده :::: رژیم کنونی ایران هیچگاه از توان ماشین ترور خود نکاسته و از دستیابی به بمب اتمی منصرف نخواهد شد، مگر اینکه از عدم دخالت قدرت‌های خارجی و به رسمیت شناخته شدن خود در معادلات بین‌المللی اطمینان یابد ولی قدرت‌های غربی نباید بدون اطمینان یافتن از تحقق حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در ایران، هرگز چنین اطمینانی به ایران بدهند.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    12 0
    مردم و انقلاب و مملکت را مفت فروختند. حالا لحنش هرچی باشه
  • طاهره صالح ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    موسوی و کروبی و خاتمی و نمایندگان خبیث آنها مستندبه همین نامه به دادگاه فراخوانده شوند.تاسیه رویان تکلیفشان همین دنیامشخص شود.خواهشمندم چدن اینها پیرهستندتانمرده اند اقدام بفرمایید ای مسؤولان قوه قضائیه
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 0
    یک چیزی شبیه فحش دادن
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    3 0
    نامه چرا دیر رو شده
  • یک مطلع ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    این نامه را چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد. فکر نمیکرد چیزی از توش در بیاد
  • لندن ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    این نامه را چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد. فکر نمیکرد چیزی از توش در بیاد
  • جودوی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    این نامه را چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد. فکر نمیکرد چیزی از توش در بیاد
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 1
    آقای مشرق بازم بگو «تا کی می خوان بگن ساکت فتنه».
  • استاد فلسفه دانشگاه ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    اینها تو انگلیس چه غلطی میکردن
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    جاداشت آقای حداد که مردم او را فردی معتدل ومردم دوست میپندارند وبه نوعی ایشان را قبول دارند زودتر این مطالب را میگفتند تا شائبه انتخاباتی پیش نیاید.لازم است مجلسیان(البته نه اونایی که بچه هاشون توی انگلیس هستند)طرحی را برای شناسایی ومنفصل کردن این افراد از خواص وعوام از مناصب حکومتی تصویب کنند(ببین چه جنجالی میشه از طرف اصلاح طلبان مفسد کثیف از ... که لیدرشونه تا .....)
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 0
    اینا رو اعدام کنید
  • پويا ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    هر جفتشون عوامل آمريكا و انگليس هستند
  • پويا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    همشون رو بايد وسط ميدان آزادي اعدام كنند، خائن بودن موسوي رو كه يكي از سايتها با مدرك از قبل از انقلاب منتشر كرده بود نميدونم چرا بعضي ها دائم به اين آشغالها اعتماد ميكنند
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 1
    پس امضاهاش کو؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    مرگ بر فتنه گران خاتمی موسوی کروبی وبقیه کسانی که نقش داشتند ولعنت همیشکی بردشمنان وشیفته گان غرب
  • فاتح اردبیلی مسعود م ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    لعنت خدا بر این افراد شرم خدا بر شما فقط اعدامشان کنید فقط
  • رحیمی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    این ها را به اشد مجازات برسانید تا درس عبرت بشود .
  • پويا ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    اگر بعد از انتشار اين رسوايي كسي باز حاضر باشه اسم خودش رو اصلاح طلب بذاره بايد به شعورش و ميهن پرستيش شك كرد
  • پويا ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    همشون رو بايد وسط ميدان آزادي اعدام كنند، خائن بودن موسوي رو كه يكي از سايتها با مدرك از قبل از انقلاب منتشر كرده بود نميدونم چرا بعضي ها دائم به اين آشغالها اعتماد ميكنند
  • امیر تبریز اوغلی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 0
    اعدام. اونم نه صد باررررررررررررررررررررررررررررررر. بی نهایت بار
  • امید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 1
    چرا آمریکا این نامه را الان رو میکند ؟ آیا او نمی خواهد درگیری جناحی را در ایران افزایش داده تا سرحد اختلافات فیزیکی و حمام خون پیش ببرد ؟ حالا که برای براندازی به بهانه توافق تیرشان به سنگ خورده و با درایت رهبر نقشه وادادگان و دلباختگان غرب نودار شده ؟ بهتر است ابتدا هر دو جناح همانطور که آقای حداد گفتند موضع رسمی خود را در قبال این نامه روشن کنند و سپس یک تسویه درون گروهی مسالمت آمیز از تمام این جیره خواران و مفسدان پلید اقتصادی در هر سطح و مقام بنمایند .
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سياست همينه ديگه، اگه اصلاح طلبها به خيال خودشون مذاكرات كذايي پرونده هسته اي رو بعنوان برگ برنده براي اتنخابات حساب ميكنند اين خيانتهاشون رو بايد اينجا برملا كرد تا گندي كه با سفارش خودشون درست شده، ماله كشي (مذاكرات) اون را به حساب پيروزي ننويسند.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مگر بر فتنه گران و مرگ بر ساکتین
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اقای حداد عادل می گوید : "" ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتنۀ 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.""" سوال من این است که پس این وزارا که در ستاد موسوی بودند و رئیس سازمان حفظت محیط زیست که الان هم تمام قد از فتنه گرها دفاع و با بی بی سی مصاحبه می کند چه کسانی هستند ؟ چرا از طرف مجلس به اینها رای دادند ؟
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    متاسفم
  • جهانگیری ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    معاندین ایران که همواره خودرا در پشت عبارات ملی گرایی و....پنهان می کنند ،به تنها جیزی که نمی اندیشند منافع ملت است .آنها همگنان جارجیشان را دررسیدن به منافع نامشروع شان باسرسپردگی یاری می کنند .آنها حقایق را وارونه می کنند ایران ضدتروریسم را حامی تروریسم،غرب مولد تروریسم را دشمن ترور معرفی می کنند .وبرای قربانیان تروریسم در غرب آسیا اشک تمساح می ریزند .به هرحال جای تاسف است که عده ای ،وطن فروشی را درازای حتی چیزی بی ارزش پیشه خود ساخته اند .البته از این قماش در همه جای این کره خاکی پیدا می شود .امیدوارم به وجدان خویش رجوع کنندواندکی منصفانه درباره کشورشان قضاوت نمایند شاید متنبه گردند.
  • كاظم ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اتفاقا به نظرم نويسندگان نامه چندان مهم نيستند چرا كه تكليفشان با خودشان و با نظام و مردم (منظورم از مردم كل مردم و جامعه است نه ساكنان شهرك غرب و الهيه و...) مشخص است بايد اين نامه را بر سر كساني كوبيد كه با ژست اعتدال و يا ميانه روي شعار مي دهند كه: نه بابا گيلاسه!!! و مي خواهند با اين نقاب نفاق روي خيانتها و پلشتي هايي از سنخ اين نامه سرپوش بگذارند و بگذرند
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اینا رو بسوزونید خاکسترشون و بر باد بدید.وطن فروش های .....
  • رامین ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    قابل توجه آقای علی مطهری.
  • علی حقجو ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    فقط اعدام آنهم به جرم خیانت علیه خدا و دین و مردم و مملکت
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    باز بگید آقایان اصلاح طلب مشکل شون فقط روش ها و تاکتیک هاست
  • 313 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام اين نامه، مهر تمام و كمال خيانت را بر پيشاني داعيه داران افساد طلب مي زند چه رسد به اينكه حتي اخلاقيات اوليه انساني در رذيله ي اخلاقي حيواني وطن فروشانه ي نويسندگان اين نامه و طرفدارانشان ذبح شده است. جرم نويسندگان اين نامه اگه اندازه ي سران فتنه نباشه كمتر نيست. نقيض اين نامه چقدر دارد شفاف مي گويد كه هم تحت ولايت مطلقه ي سيدنا و مولانا امام خامنه اي روز به روز قدرتمندتر از پيشيم و هم اينكه استكبار و بلندگوهاش چقدر از دست پيشرفت هاي ملت ايران عصباني هستند و بالاخره اينكه راه ما صراط مستقيم انبيا و اولياي الهي و اهلبيت عليهم السلام مي باشد و نزديك است آن روزي كه امام خامنه اي پرچم اين انقلاب را به دستان پر بركت مهدي زهرا دهد ان شاء الله..
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    تف به نویسندگان بی شرف آن نامه که به خاطر قدرت طلبی خودشان خواهان تحریم و رنج یک ملت هستند
  • علی بیگ ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    ای تف به ذات همه ی اسهال طلبها
  • علی حقجو ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    منحرف از چی ؟ انحراف از اصلاح طلبهای وطن فروش که عین سلامت است
  • پويا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    همشون رو بايد وسط ميدان آزادي اعدام كنند، خائن بودن موسوي رو كه يكي از سايتها با مدرك از قبل از انقلاب منتشر كرده بود نميدونم چرا بعضي ها دائم به اين آشغالها اعتماد ميكنند
  • مهدی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    از لحن نامه اینچنین برمیاد که: 1- نویسندگان نامه اصلا مسلمون نیستن...نه شیعه نه سنی و حتی یک دره خون ایرانی هم تو رگاشون نیست 2- این نامه دقیقا یک گزارش جاسوسیه 3- با خوندن این نامه آدم معنی منافقین از کفار بدترند رو بخوبی و با تمام وجودش درک میکنه 4- ودر آخر خدا لعنت کنه این خائنین پست فطرت رو...
  • علی بیگ ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    شائبه ای به وجود نمیاد . چپونکه این نامه تازه از سوی امور خارجه آمریکا منتشر شده .
  • در میدان می‌مانم ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اگه اینا اعدام بشن ممکنه بعدا یه عده از این‌ها بت بسازن! بهتر همینجور بی سر وصدا به زندگی ادامه بدن تا توی زباله‌دان تاریخ گم بشن و اسم ازشون باقی نمون!
  • پويا ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سياست همينه ديگه، اگه اصلاح طلبها به خيال خودشون مذاكرات كذايي پرونده هسته اي رو بعنوان برگ برنده براي اتنخابات حساب ميكنند اين خيانتهاشون رو بايد اينجا برملا كرد تا گندي كه با سفارش خودشون درست شده، ماله كشي (مذاكرات) اون را به حساب پيروزي ننويسند.
  • مهران دبیرسپهری ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    نویسندگان این نامه ناصبی هستند
  • امیر ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    تازه به عمق جمله آقا پی میبریم که فرمودند: ابعاد این فتنه بیست سال دیگر آشکار خواهد شد.
  • جعفر ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بوی دهنش میاد بدجور نویسنده گان نامه کیا بودن؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعن علی عدوک یا علی، کروبی و موسوی و ...
  • ثائر ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    کروبی و موسوی اعدام باید گردند
  • محمد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بتدگان خدا! هوشیار باشید که میخوان مردم رو به جون هم بیاندازن.
  • اکبر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خدایا امام سید علی خامنه ای رو در پناه خودت نگهدار.برای سلامتیشون صلوات
  • حامد ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    از همه دردناكتر نسبت هاي ناروايي است كه به مقام معظم رهبري در متن اصلي نسبت داده شده است... اين حرام زاده هاي سرمايه دار فقر خانواده آقا را به عنوان يك نقطه منفي به رخ ميكشند، در حالي كه اين مايه افتخار است كه شخصي كه طعم فقر و سختي را مانند بقيه كشيده امروز سكاندار كشور است... مرگ بر موسوي و كروبي خيانتكار ملعون
  • ایرانی ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر منافق وفتنه گر
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    والا به خدا بعضی از همونهايي كه در راهپيمايي هاي عليه نظام بودند الان در وزارتخانه ها جزو مديران ارشد هستند
  • زجر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    هر وقت ایران از خواب بیدار شد معنی این نامه رو می فهمه.
  • مریم ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!!!!!!! آخه یکی نیست به اینا بگه 8 سال حکومت دستتون بود چکار کردین!؟ مثلا تو دوره خاتمی همه چی اوکی بود؟ همه جوونا سر کار بودن؟ همه پولدار بودن!؟ نه خیر جانم !!!!!
  • احمد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    به قول حضرت محمد ما الان خوابیم وقتی مردیم بیدار می شیم. وقتی مردیم می فهمیم که این دولتمردان چه کلاه گشادی سر ما گذاشتن.
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    بر موسوی،خاتمی و کروبی لعنت.نسلشان منقرض گردد
  • مریم ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مکر خدا از همه بالاتره خدا رو شکر که اینا سکان کشورو به دست نگرفتن!!!! و الا.....
  • از خانواده شهدا ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سبزهای فتنه گر همه جا بخصوص وزارتخانه ها رسوخ کرده اند و متاسفانه برخوردی از طرف مقامات با اینها نمیشه
  • بسیجی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    والا به خدا چی بگم فقط میتونم بگم سید علی غیربه خدا و امام زمان(عج) از این همه فتنه و فتنه گری محافظت و نگهداریش کنه.... جانم فدای سید علی ..... تا کور شود هرکس نتوان دید ....
  • بنده خدا ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بسم الله الله اعلم حیث یجهل رسالته خدا بهتر میدونه رسالتش رو به دست چه کسانی بسپاره خدا رو شکر رهبرم علی شد
  • روشنفکر ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چنددفعه است که این متنوتکرارمیکنی الاغ جان
  • یاسر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    عزیزم شما باید بدونید . فلسفه میخوندن ! و برگشتن برای خدمت
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    دیگه هرکس همچنان طرفدار این موسوی و اطرافیانش هست کلا باید به عقل و شعورش شک کنه مگر اینکه جیره خوارشون باشه
  • یاسر ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر وطن فروش . هرکی زیرآب ملت رو زده و خیانت کرده رو از وسط ... یا بدید به ملت از وسط ...
  • احمدی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعن عللی عدوک یا حسین کروبی و خاتمی و میر حسین
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    هر روز بیشتر گندکاریشون بوش در میاد.
  • مدرس ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بچه های نازنین وخوشگلم توروخدااین همه عصبانی نشیدوغصه نخوریدبه جای این حرفاکه براتون زوده بریدبه درسومشقتون برسیدافرین خوب؟
  • وحيد ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام دوستان؛ من يه اصلاح طلبم ولي از اين نامه شديدا خجالت كشيدم-خواهشا اينارو پاي همه ي اصلاح طلب ها ننويسين
  • عین سین ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    لهم فی الدنیا خزی و لهم فی الآخره عذاب الیم ، قوه قضائیه بی هیچ مماشاتی ،با کمک وزارت اطلاعات این افراد را پیدا کنند، بیارید در سیما و اعترافاتشان را پخش کنید، دم خیلی های دیگر مثل زبان بعضی دیگر کوتاه خواهد شد و اینها هم مجازات می شوند تا درس عبرتی باشد برای خائنان.
  • مومنی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعنه الله علی القوم الظالمین
  • اسدی کرم ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    امام جواد علیه السلام فرمود: گذشت زمان همه مسائل پنهان را آشکار خواهد کرد. اینها که چیزی نیست هنوز خیلی از مسائل مونده که مشخص بشه. میگن کسی که خواب باشه میشه بیدارش کرد اما کسی که خودشو به خواب زده باشه بیدار کردنش محاله خیلی از از این فتنه گران بیدار نخواهند شدچرا که دین نداشته شان را به دنیای پستشان فروخته اند و هر روز که میگذره بیشتر در وادی قلاکت سقوط می کنند...
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    آقایون اصلاح طلب اگر این خیانت نیست به کشور پس چیه؟
  • فدایی امام خامنه ای ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    فـــــــــــقط اعدام
  • علی ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بازم نزدیک انتخابات شد و دروغهای شما شروع شد
  • وحيد ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اونايي كه منفي ميدن ايرانين آيا؟
  • م الف ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    گویا نامه را کسانی نوشته اند که عادت به سلام کردن در نامه هایشان ندارند.
  • مهدی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    جالبه ، برای رسدن به قدرت به ولی نعمت خودشان امریکا و اسرائیل هم دروغ می گویند . به این بدبخت ها باید گفت اگر این حکومت واژگون شود انهائی که مورد اطمینان امریکا هستند تف هم کف دست شما نمی اندازند .
  • عربی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چه ساده ای شما مگه اینجور نامه ها امضا داره؟؟؟
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خیلی بد فهمید سرکار علیه!
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    چرا از خوندن نامه متعجب شدید؟ بابا اصلاحات سرمایه اسرائیل تو ایران هستن پول میگیرن که این کارها رو انجام بدن
  • مرگ بر خاندان فتنه سبز و قرمز هر رنگ آشغالی که اینا می گن ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام به همه اونایی که وقتی این نامه و متنشو می بینن احساس تنفر می کنن و از اینکه دارن روی یک زمین با زندگی می کنن حالشون بهم می خوره مرگ بر کروبی احمق از اون احمق تر موسوی خبیث از اون احمق تر خاتمی بی دین که امیدواریم هر چه زودتر خدا سایشو از سر این ملت کم بفرما ان شاء الله لعنت بر کسی که خیانت به این ملت بکنه و خون شهدای ما رو نادیده بگیره لعن بر اصلاح طلبی که میگه من اسرائیل رو به رسمیت می شناسم لعن بر اون احمقی که از آمریکا دفاع می کنه برادارا خواهرا دانشجو بازاری کارگر کارمند بیایید همه دست به دست هم بدیم ایران اسلامی مون رو از وجود این آشغالا پاک کنیم ما اگر منتظر اینیم که مسولان با بعضی برخورد کنن باید تا قیامت صبر کرد بیایید از همین الان عهد ببندیم که با رهبرمون و ایرانمون می مونیم اگه صدام از اینجا به گوش هر خائن به ایران می رسه بدونه اگه این دفعه بخوان فتنه دیگه ای ترتیب بدن یا قلب ملتو جریحه دار کنن این دفعه تر و خشکو با هم می سوزوزونیم به خائن قبلی و فعلی رحم نمی کنیم این خط این نشان
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    قضیه 9دی شروع شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    از سبزیون بپرسی مدال می خوان لابد اصلاحطلب و خیانت هرگز :/
  • امیر ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چقدر پست و پلید. واقعا وحشتناکه حکم فقط اعدام
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    افساد طلب وطن فروش كثيف!!
  • مسعود ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    میکروب فایده دارد اما اینها(موسوی و کروبی)...
  • اعتنادی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعنت خدا بر تمام وطن فروشان ازجمله مردک هواپرست موسوی کروبی وخاتمی و.....
  • ناشناس ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    نویسندگان این نامه اینقدر بی شعور هستند که متوجه نمیشوند که امریکا اگر زورش میرسید تا حالا حکومت جمهوری اسلامی رو سرنگون کرده بود و منتظر دستور و نامه شما نمیشد !
  • اهوازی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    درقران اصلاح طلب یعنی منافق اینها مخواهنددوباره اسلام را1400سال دیگر عقب بندازند ولی کورخواندند با ملتی بیدارورهبری هوشیارطرفند
  • علی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اقای روشنفکر اب رو بریز همونجایی که میسوزه از کلام نا زیبا تون معلومه از طرفدارهای کدوم جریان متحجری هستید
  • شایان ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر مزدوران بی بی سی
  • کرمانشان ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    من نمیدانم اونایی که منفی دادن چه توجیحی پیش خودشان دارن؟؟من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا اما یه ایرانی کرد شیعه هستم .هر چی از هر جهت فک میکنم چرا بعضیا منفی دادن تعجب میکنم .این دیگه خیانته واضحه
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    کار فتنه گران اصلا به اصلاح طلب بودن ربط نداره... اصلاح طلب های واقعیواقعا اهل نظام و مملکت هستند. فتنه کران را با اصلاح طلب ها یکی ندانیم
  • اینجانب محمد ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اعدام
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بدبخت ها اينقدر اطلاع ندارند كه در سه ربع اخر قرن اول قم مركز تشيع بوده وكوفه وقم از مراكز بزرگ تشيع بوده اند ،بعد بدون سواد ان را به به صفويه نسبت ميدهند ،اين همه در قران به تاريخ اهميت داده شدهكه عبرت بگيريد،خدا هر كسي را كه به اين مردم وكشور اسلامي ضربه ميزند به سزاي عملش برساند
  • محمد ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خدایا شاهد باش که ما در راه این انقلاب تا آخر ایستاده ایم
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    دوستان یکی به من بگه کجای نامه در مورد تحریم ها علیه ایران اومده من هرچی گشتم ندیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 1
    من اتفاقا از خواندن این نامه بسیار خوشحال شدم ، اگر واقعا اوج نفوذ اطلاعاتی امریکایی ها به داخل ایران این بوده و مهمترین رابطشون در پاسخ به سوالات مهم وزیر خارجه این مزخرفات رو نوشته ، به نظرم بسیار جای خوشحالی داره چون نویسنده این نامه مطمئنا سالها بیرون از ایران زندگی کرده و شناختش از ایران کنونی حتی از هیلاری کلینتون هم کمتره
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    به کوری چشم کفار و منافقین : جانم فدای سید علی جانم فدای سید علی جانم فدای سید علی
  • امینی ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    واقعا حرف های اقای خرازی داره به واقعیت می پیوندد بایداسامی 88نفر اعلام شود وبانی نامه محاکمه شود
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    هر که با این نامه هم هنوز بیدار نشود و متوجه خیانت سران فتنه نشود، باید فهمید که مشکل و مرض دارد و نباید به حساب ناآگاهی وی گذاشت.
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    وجود اینا توهین هست به آدمیت! اعدام هم براشون کمه باید کلا فراموش بشن کما اینکه الگوهاشون شدن!
  • ali ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    تف به ذات اینایی که این نامه رو نوشتن ...
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اظهار نظر مايکل ليدن در پنج سال پيش: فکر میکنم که ما باید به جنبش سبز کمک کرده و از آن حمایت کنیم... روزی ما خواهیم نشست و تاریخ سرّی جنبش سبز را مینویسیم. شما همواره در متون کنونی میخوانید که جنبش سبز از سال 2009 آغاز شد. اما ما مطمئن هستیم و میتوانیم به طور مستند بگوییم که فتنة سبز در اواسط دهه 1980 میلادی آغاز شد و پس از گذراندن مسیرهای تکاملی مختلف به حالت امروزی خود رسید. سالهای آینده اسناد رو خواهد شد و خواهند نوشت که فتنة سبز حاصل سالها طراحی و برنامه ریزی طراحان و استراتژیستهای برجسته آمریکا انگیزه بوده است.
  • ایران ۱۹ ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بچه خوشگل حرف مفت نزن
  • ناشناس ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    حالا معلوم شد کاسبان تحریم چه کسانی هستند
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    و خاتمی..
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    می خواستی اسم و آدرس و شماره تلفن هم پای این متن وقیحانه بنویسن !؟؟! تازه شیطان بزرگ هم اسمشون رو منتشر کنه که همین چندتا نوکر و کلفتی هم که توی نظام نفوذی داره از دست بده ...!!؟!
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    توهین اصلا مطلوب نیست
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعنت به آنهایی که حرف آمریکایی ها ( بخوانید شیطان بزرگ ) بیشتر قبول دارند !
  • ناشناس ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    گردانندگان شهر خبر كاملا مشخصه به كدام جناح رژيم وابسته اند لذا در مورد اخبار منتشره از اين سايت فقط نظرات وابستگان ان جناح خاص منتشر ميشه گويي تو كشور 77ميليوني كسي نظر مخالف شماهارو نداره البته اين كامنت قطعا منتشر نميشه فقط محض اطلاع گردانندگان سايت نوشتم
  • شناس ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    تشویق
  • رهبر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سرکردگان بقول شما فتنه ۸۸ همه در بند بودند پس کی اینو نوشته
  • محمد ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    حکم راقرآن فرموده که انماجزاء الذین یحاربون الله ورسوله ویسعون فی العرض فسادا ان یقتلو او یصلبوا او تقطع ایدیهم وارجلهم من خلاف أو ينفوا من الأرض ذلك لهم خزي في الدنيا ولهم في الآخرة عذاب عظيم
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    باشه عمو جون حالا گاگالیلی ام را می دی بخورم برو دوغ ات را بنوش
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مشرق بدبخت=تا کی پول مردمو با این خزعبلات خالی میکتیو و شکم دختروپسرو زنتونو پر میکنید
  • محمدطاهر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خدارو هزاران مرتبه شکر که مردم بصیر ایران به برکت خون امام حسین علیه السلام دماغ این خائنان رو به خاک مالیدن بیخود نبود امام رحمت الله علیه گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت اسیب نرسد........
  • حبیب ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    باید چشم فتنه را درآورد
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اسم یکیشو جا انداختی که نفر اصلی بود
  • عرفان ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    شنیدن صحبتهای حداد عادل به تنهایی کافی نیست، مشرق خوب بود که جواب آقای مطهری را هم به این صحبتها درج میکردی تا مردم بهتر بتوانند در مورد این خبر قضاوت کنند. به نظر من صحبتهای آقای مطهری در رابطه با این موضوع بسیار جالب و خواندنی است.
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    و بزرگترشون که اونا رو علم کرد
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    آنقدر وقیح است که بهیچ وجه قابل ترجمه نیست حقیقتا بخاطر همون قسمتهایی که سانسور شده باید به شیده داعشی ها اعدامشون کرد. من نمیدونم انصافا رهبری چه صبری دارن! حقا که صبر به منزله سر ایمان است. قذافی روزی سه هزار نفر معترض رو کشت که فقط حقوق اولیه میخواستن حالا اینا تو این مملکت هر غلطی بکنن فوقش ده سال میرن زندان تازه پررو پررو میگن ناعادلانه است. آره واقعا ناعادلانه است منتها از این وری
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    هستن سر کار هم هستن کمترینشان مثلا استاد دانشگاهه برو تا بالا
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا از ریشه بکَندشون
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    آره گذشتن چه گذشتی هم کردن خیلی شیک عاملش -فابیوس- رو راهدادن تو کشور بعد هم گفتن صداتون در نیاد وحدت آسیب نبینه! یعنی یه همچون وحدتی درک کردن از نامگذاری سال
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    و بزرگترشون
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    البته نه اقدامی در حد 10 سال زندانی
  • مسلم ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خجالت از شهدا وجانبازان مظلوم ایثارگران بی ادعا نکشیدند که به دامن اجنبی رفتند ای تف بر هیکل نجستان نامردان روزگار اعدام کمترین سزای انهاست
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    وا یعنی چه که بعدا بت میشن؟! حجتیه بازی هم حدی داره
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    یعنی هیلاری نیاز داشت امضاها رو چک کنه مطمئن شه! حکمت میگی؟!
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر پدربزرگ فتنه
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    یک مقدار دیر شده حالا دیگه به منصب رسیدن! حالا وقت خلع و اعدامشونه
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا سایت مشرق وحشی شده است ؟ شما تنها ظاملانی نیستید که وحشی می شود - هر ظالمی که می ترسد وحشی می شود
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    +100000000000000
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    از ادبیاتت معلومه چقد روشنفکری! هزار بار دیگه هم بگه بازم کمه
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    لعن علی اون ...هه. سه نقطه رو خودم زدما!
  • مهدی ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا به امام حسین و امام علی توهین می کنند و انها را خشونت طلب معرفی می کنند . نامسلمون ها با ما سر ستیز دارید به ائمه چرا توهین می کنید .
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    نگرفتن؟!
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    انصافا باید آی پی اینایی که لااقل به این کامنت منفی دادن رو در آرین اینا رو هم با اون فتنه گرا یه جا اعدام کنین
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    و بقیه شون
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    آخی بمیرم چقد زحمت کشیدی یه چیزی بگی! الان خنک تر شد؟
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    به نظر من یه نامه که تا این حد ابتدایی نوشته شده کار چند تا جوگیر سال اول دانشگاهی هست و امکان نداره عوامل تصلی جنبش سبز یه همچین چرتو پرتایی بنویسن. به نظرم اهمیت دادن به این نامه احمقانس
  • حبیب ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    متن نامه رو کامل خوندم خدا وکیلی حتی مرگشون هم نمیتونه این خیانت رو پاک کنه
  • دانشجو ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای حداد از شما بعیده که ناعادلانه به یک نامه بدون امضا و از زبون امریکاییها استناد میکنید.
  • parsa ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    جنبش سبز و حامیان او از اول هم شناخته شده بودند متاسفانه تاثیرات این گروه بر ایران عزیز بسیار ناگوار بود همین که وزیر فرهنگ این جامعه برای یک دوره طولانی هم اکنون نظریه پرداز بی بی سی است نحوه صحبت کردن یکی از سران فتنه در مباحثات سیاسی به مردم نشان داد که عمه اینجانب لیاقت بیشتری در نظریه های سیاسی دارد حال برسد که با ملت که هشت سال ایشان را ریس .... کرده بودیم و این اقا انتخاب غلط ما ملت بود
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    دوستان یکی به من بگه کجای نامه در مورد تحریم ها علیه ایران اومده من هرچی گشتم ندیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • sina ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام خدمت عزیزان خوب و دلسوز نظام مقدسمان لطفا احساسی نشوید و بگذارید ان شاءالله با ایجاد یک باغ وحش جدید این اوباش را در کنار حیوانات وحشی در معرض دید مردم قرار دهند تا تفاوت فاهش آنها مشخص شود.
  • وحید فدایی اصل ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    درود بر مهندس میرحسین موسوی
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اصلا من یک استکبار ستیزم ...هرکسی مخالف استکبار باشه رو قبول دارم تا کور شن یک عده نفهم
  • محسن ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    قوه قضائیه چی میخواد دیگه تا این فتنه گران را محاکمه کنه اینم سند خیانت به کشور
  • نگو ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    متن بی سانسورشو بخونی وحشت میکنی
  • محمد ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    و اینکه به هر کی میخوان نسبتش میدن
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    آفرین
  • ملت ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    دقیقاً... اگر آمریکاییها با اصلاح طلبها رابطه داشتن (که من هم اینو قبول دارم) پس چرا با اینکار دارن تیشه به ریشه این رابطه میزنن... من از ملت ساده خودمون توقعی ندارم ولی از مشرقی که در مورد موج براندازی سوم مطلب میزنه و خودش با این جوی که راه انداخته اهداف آمریکاییها رو اجرا میکنه متعجبم!!!!
  • انسان ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    نامه بدون امضا که مشخص نیست کی داده،کی گرفته،چه بسا ساختگی باشه و یا توطعه در کار باشه،اگر طرف حق باشیم باید با میر حسین و کروبی فرصت جواب دادن بدن،از دیدن کامنتها متاثر شدم ،هرکی بدون تفکر یه چیزی میگه و میره،دوستان ایکاش از هر ۱۰نفر یکنفر کامنت متفکرانه میزاشت
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خائن به ملت و نظام ایران هستند. نظام اسلامی رو تضعیف کردند که مهدویت اصل ستونشه. بعلاوه مردمی که زیر تحریم ها بیمارانشون به کام مرگ رفت و هزار و یک مشکل پیدا کردن. اینا جهنم براشون کافی نیست.
  • ناشناس ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اون زمانی که نامه نوشتند هنوز در بند نبودند.
  • انار ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    نظر ها را خواندم هیج کدام با وجدان نظر ندادند حقیقت واقعا گم شده چرا کسی نظر درست می ده در سایت نیست این نامه ها هستند که کار سازند باید دنیا بداند که چه ظلمی در کشور هستچرا این نظر دهنده های پولی خجالت نمی کشند
  • حسن نیاسری ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    لعنت ابدی خدا بر دشمنان آگاه و دانا . آنانی که به تصور لقمه ای بیشتر هر چه دارند را میفروشند . مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسرائیل
  • بگم بگم ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اقا من بگم سرکردشون کی بوده ؟ خخخخ
  • بگم بگم ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    و سرکردشون
  • هخا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اگه راست میگید نامه ی مطهری رو در جواب حداد منتشر کنید...
  • اسی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اینها همش فیلمه ،درودبرموسوی خاتمی و کروبی گیرم حرفت درست اگر مرد هستی الان از احمدی نژاد حمایت کن لعنت بر شعورتان ام الفساد
  • وحید ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    جرمشون اقدام علیه امنیت ملی توهین به خدا به پیغمبر خدا به امامان معصوم علیه السلام وتوهین به مردم و شعور مردم توهین علیه نظام و ولایت فقیه و ... اینا مسلمون که نیستن هیچ وطن پرست هم نیستن حاظرن به خاطر مطامع سیاسی وطن و مردمشون رو هم بفروشن. خدا لعنتتون کنه. فقط اعدام.
  • وحید ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اعدام هر کشور دیکه ای هم بود اعدام می کرد
  • امیر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    ... بدبخت
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    شاید هم شما فکر می کنی اصلاح طلبی
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    حالت خوبه؟ الان یعنی داری توجیه می کنی؟ شما مشکلت اینه که نمی خوای قبول کنی. کسی که خودشو به خواب زده را هیچ وقت نمی شه بیدار کرد
  • سيد هادي ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبان سگان دربار امريكا و صهيونيسم هستند آنها خيانتكار هستند كه به تمام مخالفان خود حمله ميكنند
  • صمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    بنا به دلایلی مردم قشری شده اند و تعمق نمی کنند و خواص مغرض و نااگاه از این فرصت قشری گری سوئ استفاده می کنند اگر بتوان به طرق مختلف جامعه را از روح این متن اگاه کرد نه فقط عاملان را اعدام خواهند کرد بلکه نظام رامی توان بیمه کرد قطعا اکثریت مطلق جامعه ما جامعه ای دیندار و اهل بیتی هستند اما دچا سر در گمی شده اند باور کنید خیلی ها هنوز نمی دانند پشت صحنه ها چی شده من از نزدیک باهاشون بحث کردم و در خصوص این نامه کاش شفاف روشن بشه
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    طبیعیه که عده ای شنیدن این خبر عصبانی بشوند،چون شنیدن حرف حق تلخه...
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    دستگاه قضا،وزارت اطلاعات و مجلس باید درباره ی این نامه تحقیق کند تا همه چی برای ملت درباره ی این خائنین روشن بشه.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خاک توسرت مشرق که عرضه نداری نظر مخالفان این نامه را اعلام کنی
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا جواب علی مطهری منتشر نمی کنید ؟
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    این نامه که امضا نداره از کجا معلوم خود اصولگرایان این ننوشته باشن ؟
  • حیدر ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    آخه پاچه خواری برای بیگانه و دشمن تا چه حد؟؟!!!
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    من متن بدون سانسور را در پایگاه ایران هسته ای خوندم از حال رفتم
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    رای 24 میلیونی اقای جلیلی البته منهای بیست میلیون یادتان نرود . راستی میگم چرا مثل رای در 88 احمدی نژاد 4 میلیون جلیلی را 24 میلیون نخوندید شما که خدارو شکر همه چیز دست خودتون هست
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    صد بار نوشتم ای کاش اخلاق در سیاست ما جایی داشت! که اگر داشت به خاطر نامه ای که اصالتش مرهون ادعای یک امریکایی است و هیچ نام و امضایی هم پای ان نیست کسی را حتی اگر دشمن ملت باشد زیرسوال نمی بردیم!
  • ناشناس ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    متاسفم.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خیانت سران فتنه اظهر من الشمسه. واقعا با این همه فضاحتی که سال 88 به بار آوردند باز هم به دنبال مدرکید؟؟؟!!
  • ناشناس ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    آقايي مي گفت هميشه از خودم مي پرسيدم چرا آخر زيارت عاشورا ،خداوند رو به خاطر اين مصيبت شكر مي گوييم اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرينَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ؛ اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلى عَظيمِ رَزِيَّتى.... در انتخابات 88 وقتي به امام حسين اهانت شد معناي اون رو فهميدم كه نهضت خونین کربلا اگرچه از یک زاویه، مصیبتی دردناک بود، اما از نگاه دیگر نعمتی بزرگ برای اسلام و مسلمانان بود؛ چراکه به برکت خون سید الشهدا (ع) و یارانش، اسلام از مسیر انحراف نجات یافت. اسلامی که می رفت تا به دست بنی امیه و آل ابوسفیان به ویژه یزید، به انحراف کشیده شود و هر آنچه را که یزید و یزیدیان می خواستند به نام دین به خورد مردم و تحویل جامعه دهند. شهادت امام حسین (ع) از این انحراف بزرگ جلوگیری کرد و این جای شکر دارد. بنابر این، از نگاه ما مصیبت، نعمتی است که از سوی خدا به انسان رسیده، و قیام کربلا از این جهت برای مسلمانان به ویژه شیعیان نعمت و لطف بزرگ الهی است که در مسیر زندگی و دفاع از حق و مبارزه با دشمن، بهترین الگو است؛ از این نگاه جای شکر بر این نعمت وجود دارد.
  • محمد ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    و اضافه کن درود بر آمریکا و اسرائیل
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    وحشی کسانی هستن که بمب اتم دارن و صد ها هزار ژاپنی رو در یک لحظه نابود کردن
  • محمد ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    توی سیاه چال که نبودن!
  • محمد ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    بگو دروغ خداوندگارت آمریکا
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    آقا وحید خدا به شیطان فرمود: و شارکهم فی الاموال و الاولاد
  • بریء ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    در کتیبه بیستون اومده داریوش کبیر زبان و بینی خائنین رو می برید و چشمشون رو کور می کرد و به سردر شهر آویزون میکرد
  • محمد ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اقل اقلش اینه که اشخاصی که توی ستاد موسوی و کروبی بودن و یا مسئولیت داشتن این نامه رو نوشتن...موسوی و کروبی هرگز از اینان برائت نجستن..المرء علی دین خلیله...اللهم العن موسوی
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا نیامرزدشان
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    مشرق عرضه داشته باش کامنت ها رو منتشر کن .
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    دستگاه های اطلاعاتی باید نویسندگان نامه را شناسایی و به مردم معرفی کنند
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    واالا تو منطقه ما حتی رپیس ستاد انتخاباتی کروبی هم به کروبی رای نداد ینی حتی یک رای هم نداشت حالا میر حسین بماند شما چقدر ساده ای که با دشمنان ایران یکصدا شدی حتما تو ایرانی بودن خودت شک کن
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    خدیا مارو از شر متعصبانی که مغزشان را هنوز از پلاستیک در نیاوردهاند محفوظ بفرما آدمی که خودشو زده به خواب هیچوقت نمیشه بیدار کرد
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    تعجب نکنید فتنه گران همشون همینجوری فکر میکنند
  • سعید کریمی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    یعنی حاضر شدن 75 میلیون نفر تحت فشار قرار بگیرند که خودشون چند صباحی در قدرت باشند واقعا شرم آوره
  • علی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    خدا در قرآن میفرماید : و زمانی که به آنها گفته میشود در زمین فساد نکنید میگویند همانا ما مصلحان ( اصلاح طلبان ) هستیم ...... سوره بقره آیه 11 ..... حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.....
  • منطقی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    متن من چه اشکالی داشت که نگداشتید
  • سید میلاد حسینی ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    موسوی،کروبی اعدام باید گردند
  • مهدی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    آدم این قدر رذل و کثیف ، این ها دیگه چه موجوداتی هستند . این ها جاده صاف کن های داعشی ها هستند و لذت می برند اگر هر روز در شبکه های ماهواره ای خود سرهای هم وطن هایشان را مشاهده کنند که با تیغ داعش از تن جدا می شود.
  • محمد حسین گلیکانی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 0
    من نمیدونم اونایی که منفی میدن به این نظر! واقعا یه نگاه هم به این نامه ننداختن؟؟!!! مگه میشه آخه این همه پلیدی و دروغ و خیانت از طرف فتنه گرا رو ندید آخه؟؟!!! آخه چررررررا؟!!!
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 0
    این نامه نهایت پستی افراد رو نشون می دهد.
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    خدابابامو حفظ کنه؛ بااینکه سواد بالایی نداره میگفت یه روز مشخص میشه سر موسوی تو کدوم آخور بوده
  • پویا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    اینقدر میگیم تا شما خائن ها از ناراحتی بمیرید
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    کجای این نامه مرتبط با آقایان موسوی و کروبی است؟
  • علی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام بخدا قسم اگر کسی دین دارهم نباشد با خواندن این نامه مغزش صوت میکشد که چه خائنانی در دامن ایران اسلامی خود را فربه میکنند . و این بیشتر غذاب اور است که چرا باینها برخورد نمیشود ؟ ایا حصر خانگی ان هم مثلا جزای جرم اینهاست .فردای قیامت چه جوابی خواهند داشت مسئولین . استمداد از یه افریته واقعا نشات از خوی حیوانی و بی دینی انها حیکایت دارد.
  • مهدی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 1
    به نظرم توهین نباید کرد و باید با صحبت و گفتگو دو طرف همدیگر را قانع کنند
  • حسین ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 2
    مشرق چون علیه ضد انقلابها می نویسه عذاب می کشی !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس