کد خبر 455309
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

دانشجویان کالج پادوا در مورنینگتون، استرالیا با حضور در مسجد بیت السلام با دین مبین اسلام و تعالیم آن آشنا می شوند تا تجارب دست اولی از اسلام و مسلمانان بدست آورند.

 به گزارش مشرق، برای دومین سال متوالی کالج پادوا استرالیا این برنامه بازدید از مسجد بیت السلام را ترتیب داده تا دانشجویان با حضور در جلسات سخنرانی این مسجد که به طور خاص برای آنها برگزار می شود با اصول اسلام آشنا شوند.

این نوع دیدارهای دانشجویان غیر مسلمان از عبادتگاه مسلمان با هدف از بین بردن باورهای نادرست میان نسلی صورت می پذیرد که قرار است به عنوان نسل آینده با توجه به تساهل دینی، درک و احترام به پیروان تمام ادیان جامعه خود را بسازند.

صوفی عزیز سخنگوی مسجد بیت السلام گفت: هدف از این بازدید آموزش استرالیاییهای جوان درباره اسلام و از بین بردن باورهای نادرست و درک منفی بوده که ممکن است آنها از طریق تبلیغات منفی رسانه ای درباره اسلام بدست آورده باشند.

۳۰۰ نفر از دانشجویان این کالج در چندین گروه در نشستهای سخنرانی ایمان جنود روحانی این مسجد شرکت کرده اند. این سخنرانی ها با این محور ارائه می شوند که اسلام دینی است که به پیروان خود صلح، تساهل و هماهنگی اجتماعی را آموخته است.

در جریان این بازدیدها وی درباره تعالیم اسلامی مرتبط با زندگی روزمره مسلمانان و نمازهای یومیه، جشنهای اسلامی، مفهوم خیریه و نیکوکاری در اسلام و سفر حج به مکه، سخنرانی می کند.

دانشجویان در این نشستها همچنین می آموزند که هرگونه اقدام وحشیانه و خشونت آمیز و هرگونه از انواع ارعاب و تروریسم را نباید به دین مبین اسلام نسبت داد چرا که این اقدامات با تعالیم حقیقی اسلام فاصله دارند.

وی همچنین گفت: پیامبر اسلام سرآمد آزادی دینی و حقوق زنان بود و با تلاشهای خستگی ناپذیر تلاش کردم صلح و تساهل را درجامعه اسلامی حاکم کند. متأسفانه امروزه یک گروه کوچکی که خود را مسلمان می نامند تعالیم دین اسلام را بدتعبیر کرده اند و بخشهایی از آن را دچار سوء تبعیر کرده اند. در نتیجه اقدام این گروه برخی از مردم اسلام را به تروریسم و افراط گرایی نسبت داده اند.

دانشجویان در بازدید خود از مسجد از نمایشگاه ادبیات اسلامی و خوشنویسی آیات قرآن و نمونه هایی از تعالیم قرآن درباره علم، کیهان شناسی، عشق، برادری، صلح و انسانیت دیدن می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس