سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: انتقال سامانه اس-۳۰۰ به ایران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیست، اما با ارسال این سامانه موشکی به تهران نگران است.

به گزارش مشرق، آمریکا بار دیگر از تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به ایران ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اذعان کرد: «انتقال این سامانه دفاعی به ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیست.»

جان کربی با تکرار ادعاها و اتهامات کاخ سفید درباره آنچه حمایت ایران از تروریسم خواند افزود: با این وجود، آمریکا با ارسال سامانه موشکی زمین به هوا به تهران مخالف است.

مقامات ایرانی دیروز اعلام کردند: روسیه احتمالا توافق تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 را در چند روز آینده نهایی خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه آوریل گذشته و مدت کوتاهی بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلام شیش لول بند ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    قضیه داره جدی میشه
  • شهرام ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اولا مقامات امریکایی غلط میکنند همچین حرفی میزنند به گفته ی اقای لاوروف موضوع اس 300 فقط به ایران و روسیه مربوط است و به طرف سوم ربطی نداره دوما چطور امریکا همه جوره از حکومت وحشی سعودی که خطرناکترین حکومت خاور میانه است نگران نیست ؟ چطور از رژیم نژاد پرست صهیونیستی که اگر قدرتمند بشه به اروپا و امریکا هم رحم نخواهد کرد و از ان همواره حمایت میکند نگران نیست ؟ یهو نگران ما شده روسیه مثل امریکا حق دارد هر کشوری رو که دوست دارد ان را مسلح کند و ایران هم حق دارد هر سلاحی که مورد نیازش است را خریداری کند به کسی هم ربطی ندارد.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    از اول هم ممنوع نبود ولی مدودف بی لیاقت اونها را به ایران نداد! ای کاش پوتین مادام العمر رییس جمهور روسیه باقی بماند.
  • کارشناس خودخوانده ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام روسیه الان نیازمنده،میخواد با تجهیز ایران راه رو برای زدوبندهای بعدی با امریکا باز کنه هیچوقت نمیشه روی روسها حساب کرد این قضیه قومی و فرهنگیم هست بخاطره شرایط خاص اب و هوایی و جغرافیایی که روسیه از باقی جهان جداست طرز تفکرشونم با بقیه دنیا فرق میکنه فکر اینکه ابروشونم بره نیستن بطور مثال در زبان روسها کلمه ای بنام (خوشبینی) وجود نداره.در ضمن اون زمان که روی قضیه اس 300 فشار اوردن روسها با فرستادن پالس به امریکاییها گفتن قرارداد ما 800 میلیون کی پولشو میده منظورشون مشخص بود اونهم نه یکبار فقط اخبار خودمون دو بار در دو تاریخ متفاوت پخش کرد و صحت هم داشت،امریکا هم به عربستان و امارات گفت تا 10 میلیارد از روسیه صلاح بخرین اونها هم در زمان ملک عبداله 10 میلیارد قرارداد تانک T90،هلیکوپتر میل MI 35وزره پوش و پدافند S400 رو با روسها بستن ولی پس از مرگ ملک عبداله و شروع جنگ با یمن و کمبود بودجه قراردادها بی نتیجه ماند حتی 4 میلیاردی که عربستان به مصر قول داده بود بده تا از روسیه صلاح بخره رو هم فعلا لغو کردن یکی از دلایل روسیه هم همین قضیه بود،یعنی ایرانو اون موقع برای سود بیشتر فروخت،کاری که معمولا در دنیای سیاست به این تابلویی انجام نمیدن،در ضمن چند روز پیش وزیر دفاع عربستان رفت روسیه تا موشک اسکندر که 400 کیلومتر برد داره و رادارگریز هم هست بخره و سه شنبه هفته دیگه هم ملک سلمان میره روسیه حتما قرارداد میبندن،یعنی ما اس 300هامون رو لب مرز نمیتونیم بزاریم چون توسط سیستم اس 300 تهدید و بی اثر میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس