مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اولین ترین(ردیف ) فاز ۱۹ نیز تا پیش از زمستان جاری وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علی اکبر شعبانپور در بازدید از پروژه‌های اولویت‌دار پارس جنوبی با اشاره به تمركز تمامی جبهه‌های كاری در راستای اولویت‌های تعیین شده وزارت نفت اظهار داشت: امسال علاوه بر بهره‌برداری کامل از فاز ۱۵ و ۱۶ و دستیابی به ظرفیت کامل تولید گاز در این فازها، اولین ترین فاز ۱۹ نیز تا پیش از زمستان جاری وارد مدار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اولویت تکمیل سکوی C فاز ۱۹ روند توسعه این سکو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اكنون لوله گذاری بخش دریایی فاز ۱۹ تکمیل شده و در بخش پالایشگاهی نیز فرایندهای مربوط به تست لوله ها، کابل کشی، نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق، مولدهای برق، کمپرسورهای هوا و سیستم کنترل DCS و سایر تجهیزات در راستای راه‌اندازی پروژه در حال انجام است.

شعبان‌پور با بیان اینکه در حال حاضر سکوی SDP۲ با موفقیت راه اندازی و مورد تست قرار گرفته است یادآور شد: با توجه به اجرای عملیات خط لوله بین فازی و انجام مراحل نهایی اتصالات مورد نیاز، سکوی SPD۲ كه پیش از این در پروژه فاز یك مورد بهره برداری و تولید قرار می گرفت به سکوی ۱۹C متصل می‌شود.

این مقام مسئول در صنعت نفت با بیان این كه بخش خشکی فاز ۱۹ نیز شامل حوزه وسیعی از ساخت و اجرای تاسیسات پالایشگاهی است، تهیه و تامین موثر كالا و تجهیزات مورد نیاز و توان تخصصی مطلوب پیمانكاران اجرایی پروژه (EPC) در راهبری عملیات بخش خشكی و فراساحل را از مشخصات بارز این طرح ملی دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود كه نخستین ردیف شیرین‌سازی گاز این فاز، اوایل آبان ماه سال جاری راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شعبانپور افزود: مراحل نهایی تکمیل کمپرسورهای هوا و فعالیت‌های آبرسانی و کلر زنی در واحد آبگیر با حضور نماینده سازندگان اصلی این بخش‌ها در حال راه اندازی و در واحد بخار نیز عملیات تمیزکاری، قلیایی شویی و تولید بخار صورت گرفته است.

وی عنوان كرد: در مرحله نخست، ردیف های شیرین سازی ۳ و۴ پالایشگاه فاز ۱۹ راه اندازی می شود و تولیدات گازی آن به خط پنجم سراسری گاز كشور ارسال خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس