کد خبر 455039
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

یکی از ساکنان نیویورک روز گذشته به علت فروش قابلیت دسترسی به یک شبکه بوت نت فروش اطلاعات حساب‌های کاربران فیس بوک مجرم شناخته شد.

 به گزارش مشرق، اریک کراکر 29 ساله که در Binghamton نیویورک زندگی می‌کند به علت این تخلف به سه سال زندان و پرداخت 250 هزار دلار جریمه محکوم شده است. وی قانون ضدهرزنامه آمریکا موسوم به CAN-SPAM را هم نقض کرده است.

شبکه بوت نت طراحی شده توسط کراکر و همدستانش حاوی اطلاعات هزاران حساب کاربری هک شده سایت فیس بوک است و از طریق این حساب ها انبوهی از هرزنامه ها برای کاربران ارسال شده است.

این افراد بابت هر 10 هزار رایانه ای که هک کرده و به اطلاعات کاربرانشان دست پیدا می کردند بین 200 تا 300 دلار به دست می اوردند. کراکر و همدستانش برای هک کردن رایانه های کاربران هرزنامه های حاوی لینک های الوده را در قالب پیام های فیس بوکی ارسال کرده و در صورت کلیک کردن بر رویی این لینک ها بدافزار Slenfbot یا  Dolbot به رایانه های افراد منتقل شده و از این طریق برنامه مخرب دیگری به نام Facebook Spreader به سیستم های شخصی منتقل می شد.

Facebook Spreader قادر به سرقت فهرست تماس های هر کاربر در فیس بوک و ارسال هرزنامه هایی حاوی لینک های الوده است. Facebook Spreader به طور گسترده از سوی کاربران مجمع مخفی هکری Darkode مورد سواستفاده قرار گرفته و اف بی آی تا به حال بیش از 70 نفر را در 20 کشور به علت حضور و فعالیت در Darkode شناسایی و دستگیر کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس