کد خبر 454430
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

رئیس سازمان حج و زیارت ‌با تاکید براینکه آغاز مجدد حج عمره منوط بر مجازات دو پلیس فاسد عربستانی است، تعلل در اجرای این حکم را قابل توجبه ندانست و تصریح کرد: صیانت از حقوق شهروندی ایران در کشور دیگر از وظایف معاونت کنسولی وزارت امور خارجه است و سازمان حج و زیارت وظیفه کمک به کنسولگری را دارد.

 به گزارش مشرق، سعید اوحدی در خصوص وضعیت اعزام زائر به حج عمره با توجه به اینکه هنوز دو پلیس متجاوز این کشور به نوجوانان ایرانی محاکمه نشدند، گفت: جلسه دادگاه مجرمین برگزار شده و قوه‌قضاییه و دادگاه‌های عربستان پرونده آن‌ها در اختیار دارد و سرکنسول ایران در تمامی جلسات دادگاه در جده حضور داشته و طبق گزارش‌ها این حضور بسیار موثر واقع شده است.  

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی ایران در کشور دیگر از وظایف معاونت کنسولی وزارت امور خارجه است، افزود: کمیسیون اصل نود مصوب کرد تا معاونت کنسولگری وزارت امورخارجه پیگیر موضوع مورد نظر باشد و سازمان حج و زیارت وظیفه کمک به کنسولگری را دارد.

تعلل عربستان در مجازات دو پلیس متجاوز قابل توجیه نیست/ حج عمره در تعلیق باقی می ماند

وی ‌با تاکید براینکه آغاز مجدد حج عمره منوط بر مجازات دو پلیس فاسد و اعلام رأی است، ادامه داد: مقامات ارشد سعودی در دیدار با سفیر ایران و مقامات وزارت امورخارجه تاکید داشتند که دو پلیس متجاوز را به اشد مجازات می‌رسانند اما تا به امروز تعلل کرده‌ و این رفتار قابل توجیه نیست، بنابراین به مقامات این کشور اعلام شده تا حکم مجرمین صادر و به اشد مجازات محکوم نشوند حج عمره در تعلیق خواهد ماند.

اوحدی تاکید کرد: شرط ایران برای از سرگیری عمره مجازات دو پلیس خاطی است.

رایزنی برای اخذ مجوز به منظور فعالیت بیمارستان مخصوص حجاج ایرانی

وی درباره وضعیت درمانی زائران در عربستان، گفت: طی ایام حج تمتع دو بیمارستان مجهز و شبانه روزی مخصوص ایرانیان با استقرار پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی در عربستان فعال خواهد بود، ضمن آنکه درمانگاه‌های شبانه روزی هم در محل اسکان زائرین استقرار دارند.  

اوحدی با بیان اینکه وزارت بهداشت عربستان برای برپا کردن درمانگاه‌ها دستورالعملی مبنی بر داشتن مجوز صادر کرده است، افزود: مرکز بهداشتی سازمان حج و زیارت ایران با همکاری وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر جمهوری اسلامی در حال انجام اقدامات لازم برای گرفتن این مجوز است تا مانند سال گذشته بیش از 120 درمانگاه و مطب در محل استقرار زائران در شهر مدینه و مکه برپا شود.

چرایی عدم ترخیص داروی مورد نیاز زائران حج تمتع ایرانی از سوی عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال داروی مورد نیاز زائران حج تمتع، از سوی مرکز بهداشتی سازمان حج و زیارت ایران به عربستان ارسال شد اما فرودگاه عربستان اجازه ترخیص آنها نداد، چراکه وزارت بهداشت این کشور طی بخشنامه‌ای زمان ارسال دارو را به 15 شوال تا 15 ذی‌القعده منوط کرده است به همین دلیل داروها در بازه زمانی مشخص شده مجددا ارسال می‌شوند و امسال هم مشکلی در جهت تامین داروهای زائران وجود نخواهد داشت.

جنگ عربستان با یمن تاثیری در کاهش تعداد حجاج ایرانی ندارد

وی درباره اینکه جنگ عربستان با یمن می‌تواند بر تعداد زائران اعزامی به حج تمتع تاثیری گذارد یا خیر، گفت: وزیر حج عربستان قبول دارد که حج تمتع، امر واجب مسلمانان است و به همین دلیل قصد کاهش تعداد زائران را ندارند بنابراین سهمیه حج ایران مانند سال گذشته 64 هزار نفر زائر و نیرو اجرایی است و ایران هم قصد کاهش آن را ندارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: تا امروز صدور ویزاها روند طبیعی داشته و بیش از 50 درصد ویزاها اخذ شده است و تا 26 شهریور مابقی ویزاها گرفته خواهد شد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس