کد خبر 453933
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

یک عضو کمیته دائمی فتوای عربستان مدعی شد که مساجد تاریخی«سبعه» بدعت هستند و باید آنها را تخریب کرد.

 به گزارش مشرق، شیخ صالح فوزان، عضو کمیته دائمی فتوای عربستان به روزنامه «الحیاه» گفت: مساجد تاریخی سبعه، چیزی جز بدعت نیستند، و ویران کردن آنها برای آسوده کردن حال مسلمانان از شر آنها واجب است، زیرا اینها مسجد نیستند و بدعت به شمار می روند.

وی مدعی شد: این مساجد به دوران پیامبر و خلفا نسبت داده شده و به زیارتگاه تبدیل شده اند و این مساجد در واقع در شرع از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند و برای عبادت نباید به آنجا رفت زیرا این مساجد، مکان بدعت هستند.

فوزان در ادامه گفت: تاریخ مساجد سبعه در مدینه منوره به دوران «غزوه خندق» باز می گردد و این مساجد در دامنه کوه «سلع» در غرب مسجدالنبی(صل الله و علیه و آله و سلم) قرار دارند.

این در حالی است که درباره تاریخچه این مساجد، روایتهای مختلفی از علما و مورخان نقل شده است. البته بسیاری از مورخان این مساجد را به دوران پیامبر اکرم(صل الله و علیه و آله و سلم) و صحابه ایشان نسبت داده ‌اند. اما در کنار این اختلافات درباره تاریخچه آنها، این مساجد اکنون به یکی از اماکن زیارتی مسلمانان از کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است و  مسلمانان کشورهای مختلف پس از ورود به مدینه منوره  به این مساجد می آیند.

بر همین اساس، آثار تاریخی و اسلامی بسیاری در عربستان سعودی با فتواهای مبلغان وهابی سعودی تخریب شده است.

از جمله این مساجد سبعه، مسجد حضرت زهرا(سلام الله و علیها) و مسجد امام علی(علیه السلام) است که درهای آن سالهاست بر روی شیعیان بسته است و امروزه، این مفتی وهابی مدعی شده که باید این مساجد تخریب شوند و بدعت محسوب می شوند.

مساجد سبعه، شامل مسجد فتح، مسجد سلمان، ومسجد امام علی(علیه السلام)، ومسجد أبي بكر، ومسجد عمر بن الخطاب، و مسجد سعد بن معاذ می شود.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس