کد خبر 453274
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

کتاب زندگینامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر به قلم آیت الله سید کاظم حسینی حائری توسط نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «شهید صدر» شامل زندگینامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر از مبارزان مشهور عراقی، به قلم آیت الله سید کاظم حسینی حائری و ترجمه مشترک سید مهدی نوری کیذقانی و زینب آذربو، به تازگی توسط نشر معارف منتشر و وارد کتابفروشی ها شده است.

درباره شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر شهیدش بنت الهی صدر، پژوهش های زیادی انجام شده است. اما امتیاز کتاب پیش رو، این است که به قلم یکی از شاگردان علمی شهید صدر نوشته شده است.

کتاب «شهید صدر» ۲ بخش اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: «خانواده بزرگوار و اصیل» و «زندگی و سیره آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر» که هر کدام فصل های مختلفی را در بر می گیرند.  

شهید صدر بر اثر شکنجه های اداره امنیت حزب بعث در نجف، به شهادت رسید و جایگاه او باعث شد تا امام خمینی (ره) برای شهادتش و مقام معظم رهبری برای کنگره بزرگداشتش پیام صادر کنند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

بعد از رویدادهای ماه رجب، بازداشت سید شهید فقط یک امر احتمالی نبود، بلکه وی هر لحظه انتظار داشت که دستگیر شود، ولی نه برای بازپرسی یا تحقیر مرجعیت، مانند موارد پیش، بلکه برای شهادت در راه خدا. وی _رضوان الله علیه_ خودش را برای آن آماده کرده بود. استاد قبل از هر بازداشت، عادت داشت انگشترش را به شخص مورد اطمینانش بسپارد تا بعد از شهادت، به دست حکومت نیفتد؛ و در ماه رجب، سه روز بعد از آغاز تجمع هیات ها برای بیعت با وی، نیز این کار را انجام داد.

روز دوشنبه مصادف با ۱۶ رجب سال ۱۳۹۹ ه نیروهای امنیتی شروع به افزایش گشتی ها و کنترل منزل سید شهید و کوچه های نزدیک آن نمودند. من تا ساعت ۹ شب یعنی تا زمانی که حکومت برای بازداشت سید شهید، رفت و آمد در کوچه ها و عبور عابران را ممنوع کرد، اوضاع را تحت نظر داشتم سپس سید شهید و خواهر بزرگوارش را مطلع کردم و به شهید گفتم: شواهد حاکی از آن است که جنایت کاران تصمیم دارند فردا شما را دستگیر کنند.

سید شهید ناراحت نشد و به دهها تن از نیروهای مسلح شهربانی که کوچه را می پیمودند، توجهی نکرد، به رختخوابش رفت و بعد از اینکه خود را برای هرچه که ممکن بود به دست آن جلادان برایش بیافتد، آماده کرد، با اطمینان کامل خوابید.

این کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس