کد خبر 453145
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: یک سوم تیم‌های لیگ برتر فوتبال از استان تهران هستند ولی امکانات ضعیفی دارند.

به گزارش مشرق، گرشاسبی، مشاور وزیر ورزش در حاشیه اولین دوره مسابقات بزرگ امیدهای ورزش پایتخت گفت: تهران باید نماد و پیشانی سایر استان‌ها باشد و اگر حرکت کند حرکت سایر استان ها نیز در مسیر ورزش سرعت می‌گیرد. همه دوست دارند با تهران مبارزه کنند اما تهران بیمار است و رگ های خونی آن را چربی گرفته و باید برنامه ریزی کرد تا تهران چابک و سرحال شود و این فقط تلاش لازم دارد.

وی در ادامه گفت: شبانه روز درحال تلاش و کار هستیم تا تهران به جایگاه واقعی خود برسد. تهران معادل 13 استان تهران جمعیت دارد و جمعیت جوان آن از 5 استان بیشتر است اما بلایی سر آن آمده که فاصله گرفته است. از سال 86 تا سال 93 شاهد کاهش چشمگیر ورزش در این استان بودیم.

گرشاسبی افزود: قول دادی که اگر نتوانیم تهران را به جلو حرکت دهیم نخواهم ماند و عرصه را به فرد توانمند تر خواهم سپرد. تهران در خیلی از رشته‌ها زنگ تفریح سایر استان‌ها است. ما با روسای هیات‌ها و ادارات صحبت کردیم. هیاتی داشتیم که 2 سال است نمی‌دانیم رئیسش کجاست.

مشاور وزیر ورزش اظهار داشت: از کسانی که زحمت می‌کشند قدردانی می‌کنیم و کسانی که نمی‌دانند برای چه وارد ورزش شده‌اند جایگاهی ندارد. در اکثر رشته‌ها مسابقات استان تهران به دلیل کمبود بودجه و فضا برگزار نمی‌شد و استعدادها دیده نمی‌شد. مسابقات در اولویت قرار گرفت. یک مسابقه برابر 100 جلسه تمرین است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: مسابقات امیدهای آینده ورزش تهران را به امید افزایش سهمیه در تهران در المپیک 2020 و افزایش سهم مدال آوری در مسابقات آسیایی و جهانی برگزار می‌کنیم. در پسران32 رشته با اولویت رشته های المپیکی در نظر گرفته شد تا این لحظه 5020 شرکت کننده ثبت نام کردند و در دختران که 30 رشته است 2510 نفر ورزشکار داریم.

وی گفت: 26 مرداد ماه مراسم ویژه افتتاحیه در زمین 5 هزار نفره تنیس انقلاب برگزار می‌شود. وزیر ورزش و معاونان و استاندار و نمایندگان و مقامات دعوت دارند تا عظمت حضور جوانان را ببینند تا توجه به ورزش تهران مثبت شود.آمار و ارقام نا امید کننده بود برای مسئولان ورزش و می‌گفتند نمی‌‎دانند برای چه باید به ورزش تهران کمک کنند.

گرشاسبی تصریح کرد: در سال 92 در استان تهران یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای کارهای عمرانی و ادارات کل در تهران درنظر گرفته شده بود و در بخش ملی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه دادند. پایین‌ترین استان از نظر امار جمعیتی 3-4 برابر تهران پول گرفته‌اند.

وی افزود: در سال 93 در استانی یک میلیارد و 700 میلیون و در بخش ملی یک میلیارد و 600 پول برای عمرانی تهران داده‌اند. در بخش ورزشی در سال 93 حدود 49 میلیون به کل هیات‌های تهران تزریق شده است اما با تعامل و پیگری‌ها امسال 40 تا 50 برابر پول می‌گیریم. بیش از 5 سال است هیچ مکان ورزشی تهران تعمیر نشده است.

گرشاسبی گفت: در جلسه شورای معاونین وزارت ورزش برنامه خود را ارئه کردیم که نشان می دهد که نگاه ها مثبت شده است. برنامه ما وقتی روی سایت رفت همه استان ها از ما الگو برداری کردند و این همان چیزی است که باید اتفاق بیفتد.

وی گفت: ما 130 پروژه نیمه تمام استان و 24 پروژه ملی و 7 پروژه شرکت توسعه را نیمه تمام داریم و حدود 171 پروژه است که 25 پروژه آن تعمیر و تجهیز است. از این پروژه‌ها ظرف 2 ماه آینده 2 استادیوم 5 هزار نفری فوتبال در اسلامشهر برای تیم سایپا و یکی هم در پاکدشت افتتاح خواهد شد.

مشاور وزیر ورزش افزود: ورزشگاه 3 هزار نفری بعثت در هفته دولت افتتاح می‌شود و 7 زمین چمن مصنوعی استاندارد در 7 شهرستان نصب می‌شود. برترین پایگاه قهرمانی کشور نیز در حال تجهیز و افتتاح در هفته دولت است این سالن در ورزشگاه تختی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار باشگاه ورزشی در تهران داریم. با مدیریت جهادی در 2 روز از 2 هزار باشگاه بازدید شد. دانشجویان تربیت بدنی پس از آموزش بازدید کردند که حدود 700 باشگاه فاقد مجوز بودند و یا از تاریخ پروانه آنها گذشته بود که همه در حال ساماندهی است. در این 2 هزار بازدید 49 باشگاه از داروهای نیروزا و ممنوعه استفاده می‌کردند که دو مورد آن حاد بود که دادسرا آن را پلمپ کرد.

گرشاسبی گفت: در سال 93 از اجاره اماکن ورزشی تهران یک میلیارد درآمد بوده که به خزانه واریز شده است. امسال در سال 94 اعلام کردیم مکان های قهرمانی در اختیار هیات ها و مازاد هم آگهی برای اجاره شود که حداقل درآمد 8 برابر شده و به نزدیک 10 میلیارد رسیده است. ما پولی نیاوردیم که هزینه کنیم. از درآمد شهرستان‌ها خودشان تیم‌ها را آماده و اعزام می‌کنند. 8 حوزه میزبانی مسابقات را تقبل کردند.

وی گفت: برای پارالمپیکی ها برنامه داریم و استان تهران بزرگترین کاروان را در جشنواره مهر رضوی داشت. باید همایش جداگانه‌ای برای معلولان داشته باشیم.

مشاور وزیر ورزش افزود: ما دیدیم تیم‌های فوتبال تهران مظلوم هستند. یک سوم تیم های تهران در لیگ برتر هستند ولی با تیم‌های شهرستانی از نظر امکانات فاصله دارند. جلسه‌ای با 5 تیم لیگ برتری داریم و حمایت خود را اعلام کردیم در بخش اعتبارات. ما از پتانسیل‌های خود استفاده نکردیم. این موضوع با استقبال گرم باشگاه‌های تهرانی رو به رو شد.

وی افزود: قانونی ابلاغ شد که پروژه های زیر 50 درصد واگذار شود و ما به 5 باشگاه اعلام کردیم که آماده واگذاری این اماکن برای تیم‌های پایه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: با شروع کار وزارت جدید دغدغه‌ها در خصوص واگذاری‌ها مطرح شد تا مکان‌های ویژه قهرمانی را مستثنی کنیم. مکان بوده که شخصی اجاره کرده و متاسفانه تعطیل شده و چک هم دارد ولی کلی چک الان رو دست ماست. کسانی که برنده واگذاری ها شدند باید روی صلاحیت افراد تاکید شود.

وی گفت: در مورد فوتبال همه حرفها را با هیات‌ها زدیم. فوتبال علاقه مندان زیادی دارد و باید پبگیری شود و به آن کمک شود. ما چند مجموعه ویژه بانوان در تهران داشتیم که متاسفانه از بین رفت. ورزشگاه حجاب که مخروبه است و بعثت هم از اختیار دختران خارج شده است.

گرشاسبی اظهار داشت: 11 پروژه عمرانی ما به دلیل ناتوانی اداره کل ورزش تهران به راه و شهرسازی دادند که تلاش می‌کنیم پس بگیریم. استاندار تهران ورزشی است اما تکلیف بر من است که برنامه بدهم و از وی کمک بخواهم. لیست اعتبارات امسال شهر تهران 3 میلیارد و 400 است. وزارت ورزش هم 8 و نیم میلیارد اعتبارات مالی برای ما در نظر گرفته است.

وی در خصوص کشتی تهران گفت: کشتی تهران به جایی رسیده بود که مربی‌ها درصدی کار می کردند. فدراسیون الان شدیدا حامی هیات تهران است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس