کد خبر 453051
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

پسر رهبر سابق شبکه القاعده با انتشار پیامی صوتی در شبکه‌های اجتماعی با تأکید بر حمله به غرب و مواضع آن‌ها از طرفداران این گروه خواسته تا در شهرهای کابل، بغداد و غزه دست به جهاد بزنند.

پیام پسر بن لادن به شبکه القاعده در کابل
به گزارش مشرق، «حمزه بن لادن» پسر اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده با انتشار پیامی صوتی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: طرفداران شبکه القاعده باید به واشنگتن، لندن، پاریس و تل‌آویو حمله کنند.

وی در ادامه این پیام صوتی از هواداران شبکه القاعده خواست تا در شهرهای کابل، بغداد و غزه نیز دست به جهاد بزنند.

تاهنوز مشخص نشده که پیام حمزه بن لادن 20 ساله در کجا به ثبت رسیده، اما انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی طرفداران شبکه القاعده را به طرفداری از وی تشویق کرده است.

این پیام صوتی منتسب به حمزه بن لادن در حالی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که وی نخستین عضو از خانواده رهبر سابق شبکه القاعده است که پس از کشته شدن بن‌ لادن در سال 2011 میلادی در پاکستان، اقدام به انتشار پیام می‌کند.

با این حال گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که بن لادن در حمله نظامیان آمریکایی در «ایبت‌آباد» پاکستان کشته نشده و هم اکنون در مکانی نامعلوم به سر می‌برد.

در حال حاضر رهبری شبکه القاعده به عهده «ایمن الظواهری» معاون بن لادن رهبر سابق این شبکه است.

حمزه بن لادن در شرایطی از هوادارن شبکه القاعده می‌خواهد در کابل جهاد کنند که روزهای گذشته شورای علمای افغانستان در واکنش به ناامنی‌های اخیرا ین کشور و خصوصا حملات کابل، جنگ در افغانستان را غیر شرعی دانستند.

اعضای شورای علمای افغانستان اظهار داشتند: بیش از 99 درصد مردم افغانستان مسلمان هستند و جنگ در این کشور به بهانه جهاد برخلاف موازین اسلامی است.

با این وجود «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید گروه طالبان افغانستان نیز در اولین پیام صوتی خود از ادامه جنگ در افغانستان خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    پسر بن لادن مگه نباید حمزه بن اسامه با شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس