کد خبر 453007
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: پیک بار در تابستان امسال با توجه به تغییر دما و افزایش تعداد مشترکین، در حدود 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش مشرق، سودابه پاکنژاد کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: پیک بار در تابستان امسال با توجه به تغییر دما و افزایش تعداد مشترکین، در حدود 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: گرمای هوا امسال از خرداد ماه آغاز و به تبع آن مصرف برق با سیر صعودی روبه رو شد تا جایی که بیشترین میزان را در تیر ماه به میزان 50 هزار و 200 مگاوات تجربه کرده ایم.این در صورتی است که در سال گذشته بیشترین میزان 48 هزار و 800 مگاوات بوده است.
 
کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر در خصوص مصرف حوزه های مختلف گفت:هم اکنون بیشترین میزان مصرف مربوط به بخش خانگی با 34 درصد،صنعت 33 درصد، کشاورزی و اداری و تجاری در مجموع 33 درصد است. این در حالی است که 50 درصد از مصرف پیک بار مربوطه به بخش خانگی است.

پاکن‍ژاد در خصوص ساعات پیک مصرف گفت:بخش خانگی برای استفاده از وسایل برقی می تواند استفاده از آنها را در ساعات کم بار(11 شب تا 8 صبح) و یا میان بار (8 صبح تا 11 صبح و 16 تا سی دقیقه قبل از غروب) تقسیم کند تا در این صورت کمترین فشار به شبکه سراسری وارد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:افزایش آگاهی عمومی برای مصرف هوشمندانه و جایگزینی آن در بخش تولید و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی از نمونه مزیت های صرفه جویی به حساب می آید که در نهایت کشور را به رشد و توسعه می رساند.  
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهندس برق توانیری ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    قیمت بسیار پایین برق باعث شده مردم صرفه جویی نکنن و جالبه در بزرگترین و صنعتی ترین کشور جهان یعنی امریکا قیمت هر کیلوات برق 18سنت معادل605تومانه و مردمانش هم بموقع مالیات میدن ولی در ایران متوسط فروش برق زیر 55تومانه..!!و بغیر از کارمندان و کارگران کسی مالیات بموقع نمیدهد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس