کد خبر 452971
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

یک روزنامه کویتی درباره اظهارات اخیر نتانیاهو مطالبی منتشر کرده که فراتر از توان نظامی ارتش اسرائیل است.

به گزارش مشرق، پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای رژیم صهیونیستی خشمگین ترین جریانی است که در دنیا ظهور و بروز کرده و "نتانیاهو" با شنانتاژ گسترده تلاش کرده تا چهره جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند که البته توفیق چندانی در این پروسه بدست نیاورده است.


"آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی" خطیب موقت نماز جمعه تهران در این زمینه عنوان داشت: رژیم صهیونیستی و عربستان از جمع بندی مذاکرات عصبانی هستند و این یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران است.


**حمله اسرائیل به سوریه؟!

یک روزنامه کویتی به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده اسرائیل قصد دارد تا با حمله به سوریه و سرنگون کردن نظام "بشاراسد" سوریه، ایران و ایالات متحده آمریکا را در جمع بندی مذاکرات هسته ای به دردسر بیندازد.


همچنین این روزنامه تصریح کرد: نتانیاهو احتمال وقوع جنگ در منطقه غرب آسیا را منتفی نداشته و می تواند به ایران ضربه بزند.

اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر


**تهدیدات خلاف واقع مقامات اسرائیل

هرچند بارها لفاظی های نظامی مقامات صهیونیست با پاسخ مقامات و مسئولان لشکری و کشوری مواجه شده امّا نتانیاهو همواره ایران را به حمله نظامی تهدید کرده و این تهدیدات اسرائیل هیچ گاه کارساز و تبدیل به واقعیت نشده است.



**سردار جزایری: اسرائیل بلوف می زند

سردار سرتیپ سید مسعود جزایری "معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره تهدیدات نظامی مقامات صهیونیست گفت: به اعتقاد اکثر کارشناسان نظامی تهدیدات رژیم صهیونیستی بلوف بوده و کوچکترین هجمه ای نابو در اسرائیل را در پی خواهد داشت.



اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر



اما نکته جالبی که در گزارش این روزنامه کویتی به چشم می خورد به نقل از نتانیاهو ادعای حمله اسرائیل به سوریه مطرح شده است که خود جای تأمل عمیق دارد.
نکته اولی که مطرح است این که اسرائیل پس از جنگ 33 روزه جولای و آگوست  2006 که از پس 4 هزار کماندوی حزب الله برنیامد؛  از آن زمان به بعد تلاش می کند تا با تاکتیک جنگ نیابتی با محور مقاومت تقابل کند.



**آیا ارتش اسرائیل توان سرنگون کردن "بشار اسد"  را دارد؟

سابقه ارتش اسرائیل که در منطقه غرب آسیا دارای بهترین تجهیزات نظامی بوده و رتبه اول از نظر تجهیزات نظامی در منطقه غرب آسیا و یازدهم دنیا را در اختیار داشته و نیروی هوایی قدرتمندی در اختیار دارد، در جنگ با محور مقاومت بسیار ضعیف است.


اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر



اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر



ارتش اسرائیل حدفاصل سال های 2000، جولای 2006 تا 2014 جولای 5 شکست از حزب الله و حماس در کارنامه خود به ثبت رسانده و حال که آن ها نتوانسته اند در برابر گروه های کوچک مقاومت پیروز شوند چگونه می خواهند نظام قانونی "بشار اسد" را سرنگون کنند؟



سردار سرتیپ "محمدعلی اسودی" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اسرائیل از پس حماسی و حزب الله برنیامد، به داعش روی آورد.


اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر



ارتش اسرائیل تنها در بخش هایی از سوریه از حملات غافلگیرانه محدود استفاده و البته پاسخ آن را در اسرع وقت  از محور مقاومت دریافت می کند و بعید است توان سرنگونی نظام بشاراسد را داشته باشد.




**اسرائیل با حمایت از داعش و جبهه النصره برای خود امنیت را پیش خرید می کند

دلیل دیگری که نشان می دهد اسرائیل توان سرنگونی نظام سوریه را ندارد این است که نتانیاهو همواره از قدرت محور مقاومت یک هراس گسترده دارد و لذا تلاش می کند با معالجه بیماران جبهه النصره و داعش در بیمارستان های سرزمین های اشغالی و پرداخت پول و ارسال سلاح و گروه‌های تکفیری جبهه جنوبی در بلندی‌های جولان برای خود امنیت پیش خرید کند و لذا نمی تواند حمله گسترده نظامی به سوریه داشته باشد.



اسرائیل به سوریه حمله می‌کند؟! + تصاویر



علاوه بر این با وجود 4 سال جنگ و درگیری ارتش سوریه رتبه چهارم ارتش های منطقه غرب آسیا را داراست و یقیناً خواهد توانست از خود در برابر تهدیدات دفاع کند ضمن آنکه محور مقاومت آمادگی دفاعی خود را در برابر تهدیدات ارتش اسرائیل افزایش داده است.



در مجموع توان بالای نظامی مقاومت (حزب الله و ارتش سوریه)، پاسخ موشکی به حملات احتمالی ارتش اسرائیل، جنگ نیابتی تاکتیکی اسرائیل در جبهه جنوبی سوریه نشان می دهد؛ ارتش رژیم صهیونیستی توان حمله گسترده زمینی به سوریه را نخواهد داشت و نمی‌تواند نظام بشار اسد را سرنگون کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    الحق والانصاف آیا غیر از بخش هایی و عملیات هایی که حزب الله در آنها حضور دارد یا صرفا خود دمشق ،جیش البشار توانسته دستاورد یا مقاومت از خودش نشون بده؟ اینقدر اخبار از تصرف شهرهای مختلف سوریه به دست مسلحین منتشر شده که بعید میدونم درحال حاضر به غیر از دمشق چیزی از سوریه سابق به جا مونده باشه. تا بحال رژیم منحوس صحیونیستی چندین بار به سوریه اتک زده و پاسخ جیش البشار فقط محکوم کردن بوده . بهتر نیست واقع بین باشیم؟
  • ناشناس اول ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    در ادامه بهتره اینطور بگیم آیا با وجود این همه نیروی تکفیری که تقریبا همه جای سوریه به غیر از دمشق رو تسخیر کردند آیا اسرائیل نیازی به حمله مستقیم نظامی به خاک سوریه را دارد؟!
  • بابک ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    دیگه محاله سوریه.سوریه سابق بشه.
  • بابک ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    دیگه محاله سوریه .سوریه سالق بشه
  • سید دکتر محمود ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    تا حالا چه بشار چه پدرش 1 سنگ سمت اسرائیل پرتاب کردند؟ اینها همش بازیه والا دستشون تو 1 کاسه است
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    منفی نده اگه میتونی بیا جواب بده
  • هابیل ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    بجای این نظرات غیرکارشناسی به فکر راه چاره باشید.اخه کی گفته اسرائیل توان حمله نداره؟ دقیقا کاری بجز دست روی دست گذاشتن انجام نمیدید و همش افکار خودتون و نه واقعیات رو مدنظر قرار میدید
  • محمود ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    با سلام اگر به صحبتهای سید حسن نصراله که دیروز پخش شد دقت کنیم می بینیم که هدف غرب، جنگ طایفای ،مذهبی وویران کردن منطقه است .من فکر میکنم الان تقریبا. از نظر ویران کردن به نتیجه دلخواهشان رسیده اند وانشا... که از نظر جنگ مذهبی وطایفه ای هر گز به هدف خود نرسند.
  • aras ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    سنگ پرتاب نکردن ولی جنگیدن و البته تو این راه بخاطر نارو بسیاری از سران خائن عرب صدمه های فراوانی دیدن از جمله شکست تو جنگ مستقیم برابر اسرائیل و خسارات زیادی که در نتیجه اون جنگ بهشون وارد شد ، از دست دادن بلندی های جولان ، آشوب و آسیبهای شدید سیاسی اقتصادی و نظامی تو چند سال اخیر و ... تو محور مقاومت فقط ایرانه که با اسرائیل وارد جنگ رو در رو نشده بقیه هر روز با اسرائیل در حال جنگن
  • aras ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    وقتی تکفیری ها نتونستن تو چند سال دمشق و کل سوریه رو از تصمیمشون درباره مقاومت منصرف کنن چه بسا علنی ( آمریکا ، اسرائیل و حامیانشون ) مداخله کنن ، کربلای 4 ، طوفان شن و هواپیمای مسافربری خودمون سندهایی هستن که میتونه قضاوتو برای ما راحت تر کنه. هر جا کم بیارن ژست روشن فکری و بی طرفی و حقوق بشر رو میزارن کنار و با پروپاگاندای زیاد وارد جنگ میشن تا حواس همه رو از اصل مطلب که مداخله نظامی پرت کنن
  • امیر 77 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    ما چی ما سنگ پرت کردیم؟؟؟؟؟ اخه با هوش اگه هر کی بدون دلیل بین المللی به اسرائیل حمله کنه که عاقبتش میشه مثل صدام تو کویت ولی بشار اسد گروه های مخالف اسرائیل مسلح کرده حتی حماس رو که کلی باهاش مشکل داره نمونش هم موشک روسی کورنت
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    بعضي از اين كشورهاي عربي چقدر پست و ذليل هستند با اين القاعات ميخوان اسرائيل را تشويق به حمله كنند ولي بنده امار دقيق دارم عربستان ميخواد كويت را ضميمه خاك خودش بكند اما اسرائيل ميخواد از طريق داعشيها كويت را تسخير بكند و كويت را براي خودش پايگاه درست بكند
  • سید دکتر محمود ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    ارس جان منظورم بعد اشغال بلندی های جولان بود! اصلا" حرکتی شده برای بازپس گیریش؟ شعار نده مثال تاریخی بیار
  • aras ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    یه نگاه به نقشه بندازیمتوجه میشی که اوضاع به اون شکلی که رسانه های حامی تکفیری ها میگن نیست ، اکثر شهرهای سوریه از شما تا جنوب سمت غرب این کشوره و مناطق شرقی عموما بیابانی هستن ( و البته مناطق نفتی و گازی بیشتر تو این محدوده قرار دارن ) ، شمال غرب تحت کنترل کردها قرار گرفته که با دولت سوریه سر جنگ ندارن و با همه مشکلات مقابل تکفیری ها مقاومت کردن ( البته با کمک های دولتی که باعث شده مشکلات بین دو طرف کمتر از قبل بشه ) مناطق شمالی هم اکثر بین چند طرف تکفیری و دولتی درگیری های زیادی وجود داریه ولی با توجه به حمایت خیلی از شهرها از بشار اسد حتی با وجود سقوط اون شهرها امید برای بازپس گیر وجود داره شهرهای بزرگ سوریه ( دمشق حمص حماه و حلب و ادلب و حسکه و سویدا و لاذقیه و الرقه ) میتونه نشون دهنده میزان قدرت ارتش باشه ، رقه سقوط کرده و یجورایی پایتخت داعش شده ، ادلب همین چند هفته قبل سقوط کرد و حلب هم بین دولت و تکفیری ها تقسیم شده ، تو دمشق و حمص کنترل اکثر مناطق دست دولته و تروریستها بیشتر میتونن با بمب گذاری و یا ترور ، امنیت رو تحدید کنن ولی نمیتونن مشکل حادی بوجود بیارن ، حماه لاذقیه و سویدا کاملا دست دولته و هیچ مشکلی از این نظر ندارن ، حسکه هم که گفتم دست کردهاست و دارن به سمت پایتخت داعش همون رقه پیش میرن با تمام مشکلاتی که دارن ( از جمله اردوغان و حمایت علنی از داعش دربرابر کردها) نکته مثبت برای محور مقاومت تو چند ماه اخیر محکم شدن کمربند امنیت دمشق با کمک علنی حزب ا... و قدرت گرفتن فاطمیون تو مناطق غربی و ارتفاعاتی که محل جولان تروریست ها بوده بخصوص تو الزبدانی که دفاع محکم تروریستاها آخرین جای پاهای تروریستها تو این محدوده رو داره از اونا میگیره بعد از افتضاح تدمر و عقب نشینی بدون مقاومت نیروهای دولتی دوباره ارتش خودشو به این مناطق نزدیک کرده تا مناطق مرکزی سوریه هم بین دولت و داعش موازنه صورت بگیره ( البته دست بالا با اشغال تدمر دست اونهاست) درکل بیشتر مناطق بیابانی شرقی مرکزی و جنوب شرقی کاملا دست داعشه ، مناطق غربی اکثرا دست دولته و با تروریستهایی که تو گروهها و دسته های مختلف که بعضا حتی با هم درگیر هستن در حال جنگن ولی با حمایت گسترده ترکیه یه جبهه جدید تو شمال به وجود اومد که باعث سقوط ادلب (و محاصره شهرهای شیعه نشینه فوعه و کفریا ) شده و حتی باز پسگیری حلب رو به مخاطره انداخته نگرانی شدیدی برای محور مقاومت به وجود آورده فکر کنم این یه خلاصه از دزگیری های سوریه و مناطق در دست طرفهای مختلف باشه و بتونه یکم دیده خوبی از کل سوریه بده ، ولی شاید از اون مهمتر مقاومت سوریه با وجود جنگ شدید داخل خاکش اونم بعد از چند سال باشه
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    جناب آقای دکتر سید محمود! چه دست بشار اسد با پدر مرحومش توی یه کاسه باشه چه توی دوتا کاسه!، ما و کشور ما به دو دلیل باید و وظیفه داریم از سوریه حمایت کنیم: 1- در جنگ تحمیلی تنها کشوری که همه رقم از ایران حمایت کرد و انواع موشک و ... در اختیار ما گذاشت همین سوریه و "اسد" بود، ضمن اینکه همواره حامی و محور مقاومت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بوده و هست. صهیونیست‌هایی که عالم و آدم (به جز وهابیون آل سعود و آمریکای جهانخوار) به جانی بودنشون اذعان دارن!. 2- در حال حاضر دشمنان بشار اسد و ملت مظلوم سوریه یه مشت جانی و وحشیِ بالفطره اعم از تکفیری‌های دست پروردۀ وهابیون آل سعود صهیونیستی و آمریکای جنایتکار و ... هستن که به اسم اسلام از هیچ وحشی‌گری ابایی ندارن و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنن و بوی گَندشون داره همۀ عالم‌رو خفه میکنه!. و دین ما (اسلام) میگه نباید در مقابل ستمگران ساکت و بی تفاوت بود.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    واقعا اطلاعاتت در حد یه بچه کلاس سومی هم نیست اگه از اوضاع سوریه خبر داشتی میفهمیدی بیشتر مناطق استانهایی مثل طرطوس و لاذقیه و سویدا درکنترل کامل دولته و مراکز استنهایی مثل حمص و درعا و حماه تو کنترل ارتشه پس حرف بیخود نزن
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    آیا جبهه النصره و داعش که مناطق مرزی با اسرئیل رو تو کنترل دارن یه تف به سمتشون پرت کردن؟!!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    اونوقت چرا اسرائیل فقط زخمی های مخالفین رو درمان میکنه دوکی؟!
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه حمله کنه گور خودشو کنده
  • رضا ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    مرگ بر اسرائيل
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    تَف دادی.آخه اگه دشمن اسرائیل نبود که الان جای ترکیه و عربستان و امارات و بحرین بود. کل دشمنی با ایران و سوریه و حزب الله سر دشمنی با اسرائیله که حتی بقیه مسلمونها هم راه اسرائیل دارن میرن
  • سعید ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    شکست بشار اسد به دست ارتش اسرائیل بسیار آسان است حتی در زمانی که ارتش سوریه آسیب ندیده بود و اما امروزه که جای خود دارد و این بقای تا به امروز حکومت سوریه نیز تنها مدیون حمایت های جبهه ضد امپریالیسم روسیه و چین و ایران و گروه های فداکاری مثل حزب الله لبنان و گروه های مقاومت است و اما احتمال حمله همه جانبه اسرائیل به سوریه در شرایط کنونی تقریبا صفر است مگر این که حکومت سوریه بخواهد اقدامی علیه صهیونیستها انجام دهد که این هم احتمالش صفر است واگر فرض کنیم حمله صورت بگیرد و بشار اسد در معرض خطر جدی قرار گیرد حزب الله مجبور به تقابل به مثل خواهد شد اما باید هزینه های زیادی برای این دفاع پرداخت کند حتی احتمال آسیب واقعی برای حزب الله در این نبرد را باید متصور بود زیرا این بار وضعیت حامیان حزب الله به مانند سال ۲۰۰۶ نخواهد بود باید بسیار محتاط تراز قبل در رابطه با اسرائیل برخورد کند
  • سید مرتضی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    تکفیری ها حرام زادگان زمان هستند.آنقدر کثیف و جنایتکارن که حد و حساب نداره.این تکفیری ها نوادگان شمر و یزید و معاویه حرام زاده هستن.انشاءالله با ظهور حضرت ولی عصر(عج)همشون مثل سگ به درک واصل میشن.وایران باید از مردم مظلوم و دولت سوریه همه جوره حمایت کنه هم چنین به کشور عراق.زنده باد شیعیان .مرگ بر داعش و صهبونیست و آل سقوط نجس و ترکیه ملعون.
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    البته اگر اسرائیل حمله کنه با هماهنگی ترکیه و همزمان در 2 جبهه و با کمک پشتیبانی امریکا حمله می کند تا تنها نباشد
  • هادی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج درورد بر همه مردان آزاده ای که مقابل کفر ایستاده اند ائم از برادران شیعه و سنی دست خدا به همراهشون کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    اخ چقد رخوب میشه حمله کنه ما هم ان شاء الله برای نابودی اش می رویم جنگ با اسرائیل
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    ناشناس بی ادب ۱۲:۵۷ - برو اول آداب معاشرت یاد بگیر بعد با مردم بحث کن.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    قبلا هم حمله کرده ولی سوریه هیچ مقابله به مثلی نکرده همین الان هم نایب اسرائیل تو خاک سوریه است.نیازی به حضور مستقیم نداره.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    جناب aras شما خودتون گویا از وضعیت سوریه کاملا بی خبرید. فراموش نکنید همان مناطقی که دست کردها افتادن دیگه به دست بشار اسد برنمیگردن.سرزمین کردستانی که الان بحثش مطرحه یکی از طرح ها و توطئه های خود اسرائیله.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    بیایم واقعیت نگر باشیم من هم دوست دارم اسراییل نابود بشه اما اگه اسراییل به سوریه حمله کنه و ایران و روسیه از سوریه دفاع نکنند شکست سوریه قطعی است ولی هزینه سنگینی برای تل اویو داره
  • تادرذد ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    خييلي بيكارين
  • شهرام ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    اسرائیل توان مقابله با ترقه های حماس رو ندارد اونوقت بیاد با ارتش یک کشور در بیفتد
  • مهدی موسوی ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    اتک چیه برادر خخخخخ
  • تریستان ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    آره تنهایی بد دردیه...
  • سعید ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    دکی پس کی بود تو جنگ 6 روزه کلی از هواپیماهای اسرائیلو زد؟ بابات بود؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس