کد خبر 452932
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از عضویت دائمی هند و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند.

به گزارش مشرق، لاوروف روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان 'اتحاد ملل' که به سازمان ملل تغییر نام یافت، بر ادامه حمایت روسیه از نقش مرکزی این سازمان در امور بین المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: شورای امنیت سازمان ملل توانایی و امکانات لازم برای ایفای نقش مرکزی در حل بحران های بین المللی را حفظ می کند.

وی افزود: ساختار شورای امنیت یک بار در گذشته اصلاح شده و تعداد اعضای آن از 11 به 15 عضو افزایش یافت و اکنون موضوع اصلاحات جدید در این شورا مطرح است.

لاوروف با اشاره به حمایت روسیه از انجام اصلاحات در شورای امنیت گفت: بر این باوریم که در واقع کشورهای در حال توسعه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در شورای امنیت نماینده ندارند و به همین دلیل از عضویت دائمی برزیل و هند در این شورا حمایت می کنیم.

وی همچنین بر لزوم تعیین نماینده ای دائمی از آفریقا در شورای امنیت تاکید کرد و گفت: متاسفانه نقش کشورهای در حال توسعه به ویژه آفریقایی در شورای امنیت قابل توجه نیست.

لاوروف همچنین به ضرورت انجام اصلاحات در شورای امنیت به گونه ای که کارایی آن ارتقاء یابد تاکید کرد و افزود: سرعت عمل شورای امنیت از اصول کلیدی فعالیت این نهاد است که در کنار حضور نمایندگانی از تمام مناطق و قاره های جهان باید تامین شود.

شورای امنیت از پنج عضو دائمی و 15 عضو غیردائمی تشکیل شده است. اعضای دائمی شورای امنیت شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه از امتیاز وتو برخوردارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس