دبیر شورای نگهبان گفت: قوه قضائیه توانست پرونده‌ای که بیش از 20 هزار صفحه دارد را با وجود فشار بر افراد، مسئولین و مقامات بررسی و حکم عادلانه‌ای را صادر و اجرا کند. این حکم برای خیلی‌ها گران تمام شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و 1+5 گفت: بحث هسته‌ای یک بحث ملی است و نباید به آن به صورت حزبی، جناحی و جریانی نگاه کرد و نباید از آن استفاده ابزاری داشت و در انتخابات به طور نامناسب از آن سوءاستفاده کرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اشاره و تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر کامل بود و همانطور که ایشان بارها تاکید کردند مواضع ما در مقابل آمریکا فرقی نکرده است و همچنان جمهوری اسلامی ایران ضد استکبار و حامی مظلومین است و از مردم فلسطین،‌ مجاهدین لبنان و جهادگران دنیا دفاع خواهد کرد و مواضع ضد آمریکایی‌اش به قوت خودش باقی است.

وی با بیان اینکه سیاست ما با آمریکا در منطقه خاورمیانه 180 درجه اختلاف‌نظر وجود دارد، افزود: طرف‌های غربی فکر نکنند که با یک مذاکره و توافق می‌توانند سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم خاورمیانه تغییر دهند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی مسئولین اجرایی کشور به مشکلات اقتصادی مردم شد و اظهار داشت: در کشور ما امروز مشکل بیکاری، اشتغال و مسکن وجود دارد. مسئولین اجرایی باید این مشکلات را برطرف کنند و با حرف و شعار و گفتن در تریبون حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند تلاش، کار مجاهدانه و صادقانه مسئولان است. امروز نیازمند کار جهادی مسئولان هستیم نه با صورت‌سازی و محافظه‌کارانه فقط شعار دهند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید با استفاده از خلاقیت و سرمایه‌های مردم باعث افزایش تولید ملی و رشد اقتصاد کشور باشند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های قوه قضاییه در خصوص بررسی پرونده اخیر یکی از متهمان گفت: آیت‌الله لاریجانی و همکارانشان در قوه قضاییه کار بسیار بزرگی انجام دادند و توانستند پرونده‌ای که بیش از 20 هزار صفحه دارد را با وجود فشار بر افراد، مسئولین و مقامات بررسی و حکم عادلانه‌ای را صادر و اجرا کنند. این حکم برای خیلی‌ها گران تمام شد.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که عده‌ای در آینده به دنبال آن هستند که با نشر حرف‌های راست و دروغ قدرت قوه قضاییه را بگیرند تا جرات برخورد با آنها را نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیشتر از مجلس شورای اسلامی است. اگر افراد صالح‌، مجتهد، عادل و ولایت فقیه را قبول داشته باشند و در قول و عمل ملتزم به ولایت باشند در مجلس خبرگان حضور داشته باشند مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد شد و وضع آن بهتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: اما اگر کسانی بخواهند با ضرب و زور وارد مجلس خبرگان شوند حتی اگر عده آنها هم کم باشد باید جلوی آنها ایستاد به دلیل اینکه خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشند و مجتهدین درس‌خوانده حوزه علمیه باید برای انجام وظیفه اساسی خود طبق قانون اساسی حاضر شوند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری تا به امروز رنگ سیاسی نداشته است ولی امروز می‌خواهند به آن رنگ سیاسی دهند و در آنجا حاضر شوند و حرف‌هایی بزنند که مطمئنا به دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب و نظام هستند. امروز باید مسئولین مواظب باشند و این افراد را شناسایی کنند.

وی اظهار داشت: امروز برخی‌ها هر جایی که مقاومتی می‌بینند به دنبال آن هستند که آن مقاومت را بشکنند. به عنوان مثال گزارش‌هایی رسیده که برخی‌ها به دنبال تسلیم کردن نهادهایی همچون شورای نگهبان و قوه قضاییه هستند تا بتوانند در انتخابات هر کسی را که خودشان صلاح می‌دانند تایید و یا رد کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی‌ها از روی غرض صلاحیت‌ها را زیرسوال می‌برند، افزود: برخی‌ها آنجایی که به نفعشان نیست بدون اینکه دلیل بیاورند و بدون ارائه سند به مردم و مقامات می‌گویند در انتخابات تقلب شده است. همچون فتنه سال 88 و در انتخابات 92 که به زعم خودشان دموکراتیک‌ترین انتخابات کشور بوده است می‌گویند شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی قصد داشتند تا سلامت انتخابات را مخدوش کنند ولی از مردم ترسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دنبال تخریب نهادی هستند که اعضای آن مراجع،‌ ائمه جماعت،‌ حقوقدانان و افراد منتسب به امام و رهبری هستند اگر این نهاد وضعیشان اینطور که شما می‌گویید باشد باید فاتحه آن را خواند.

آیت‌الله جنتی یادآور شد: امروز من به این افراد توصیه می‌کنم که حیثیت خودشان را حفظ کنند. کسی نمی‌خواهد آنها را از بین ببرد بلکه می‌خواهیم عزیز،‌ توانا و در راه انقلاب باشند.

وی در ادامه به شاخصه‌های ولایتمداری اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه‌های مسئله ولایتمداری قبول فرمایشات رهبری است. مقام معظم رهبری در مورد فتنه بیش از 200 مورد سخنرانی داشته‌اند و آن را خط قرمز نظام اعلام کردند ولی ببینید آن عده‌ای که دم از ولایتمداری می‌زنند چقدر در مورد فتنه صحبت کردند و آن را محکوم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • یک نفر ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    مسئولین اقتصادی کشور باید با استفاده از خلاقیت و سرمایه‌های مردم باعث افزایش تولید ملی و رشد اقتصاد کشور باشند
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    عمرعاص های سیاست می‌خواهند به خبرگان رنگ سیاسی دهند و در آنجا حاضر شوند و حرف‌هایی بزنند که مطمئنا به دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب و نظام هستند. امروز باید مسئولین مواظب باشند و این افراد را شناسایی کنند
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    بیش از 20 هزار صفحه ..... یعنی برای 20 هزار صفحه 10 سال همش؟؟؟
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    ای ول. مرد شجاعی است که توانسته جلوی باند زر و زور و تزویر مقاومت کنه.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشند. مجتهدین درس‌خوانده حوزه علمیه باید برای انجام وظیفه اساسی خود طبق قانون اساسی حاضر شوند
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    اره به خدا. مشکل اصلی ایران اقتصادی است نه چیز دیگر
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    کیلویی حساب کردی داداش؟
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    چه ربطی به صفحات داره.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    موافقم
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    خبرگان نبايد رنگ سياسي داشته باشد.!!!؟؟؟شايد منطورشان جناح بندي سياسي باشد چون يك فقيه آنقدر قدرت تبيين مسائل وتميز دادن خير وشر را دارد كه دنباله رو احزاب نباشد ولي ممكن است نظرش دريك موضوع با يك جريان سياسي يكي باشد اين دليل دنباله روي از يك جريان نيست. خبرگان بر ولايت فقيه كه فلسفه سياسي جكومت اسلامي است نظارت دارد. من نظرم برعكس جناب جنتي است. اگر افراد خبرگان فقط عالم ديني باشند وامورسياسي روز دنيا بيخبر باشند دراين صورت بايد فاتحه اين خبرگان را خواند چون درتطبيق فرد شايسته براي زمامداري دچاراشتباه ميشوند. اتفاقا" خبرگان بايد فقهاي عالم به زمانه باشند. جه اشكال دارد فقهاي جوان مسلط به علوم سياسي وارد خبرگان شوند.مگر هركسي علم واطلاع از اين امورداشت تقوايش كم ميشود.؟
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    بايد افراد مغرض و قدرت طلب رو حسابي تو دهني بهشون بزنن تا يكطرفه حرف مفت نزنن اين ...... ها خيال ميكنن با ٤ تا تيتر توي روزنامه ي زنجيره اي ميتونن فكر مردم رو تسخير كنن شما هم محكم وايسا رد صلاحيت كن .......... هم كردن دلايل رو در اختيار مردم بذار تا طمع نكنن
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    مشکل فرهنگی ما خیلی جدی تر از مشکلات اقتصادی است. اگر فرهنگ(شیوه زندگی مردم) اصلاح بشود، مشکلات اقتصادی هم حل خواهد شد.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا صحبتهای ایشان درباره ضرورت تصویب برجام در مجلس را منتشر نکرده اید /
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    ممنون
  • زینب ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    انقلاب کردیم اشراف زاده نداشته باشیم چطوری دوباره اشراف زاده ها پیدا شدند !!!!ببخشید اقا زاده ها!!!
  • تقی ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    حد اقل باید برای هر هزار صفحه یک سال میبریدن تا بشه ۲۰سال والله خیلی کم براش بریدن،
  • ناشناس ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    درود بر آیت الله جنتی که ستون انقلاب و یاور واقعی رهبر است .
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    آیت الله جنتی خیلی مردی
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    با عرض معذرت باید افراد ی که ه با این اقایان همکاری می کنند شناخت و به مردم ان منطقه معرفی کرد
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    آفرین سایت مشرق و اقای جنتی
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    مخالفم
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    بله دوستان با وجود تمام زحماتی که دوستان عزیز توی قوه قضائی کشیدند اما خدا وکیلی 10 سال خیلی کمه بای محکوم به اعدام میشد یا حداقلش دست و پایش را قطع می کردند تا عبرتی میشد برای دوستان او و سایر خائنین
  • گنجی پور ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    ابوذر وار دارد زنگی میکند و حرف میزند . خداوند ایت الله جنتی را حفظ بفرمایید .
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    ناشناس14:47 مشکل اصلی ایران فرهنگی است که مشکل اقتصادی هم نتیجه اونه
  • سعید خان ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    قوه قضاییه ، نیروی انتظامی مورد تأیید ملت ایران هستند وخواهند بود .باید جلوی رانت خوارها ، دزدان اقتصادی وآقازاده هایی که می خواهند زیر چتر پدرشان ویا قوم وخو یششان دزدی کنند واموال بیت المال را به چپاول ببرند را گرفت ودستشان را قطع کرد آن هم با ساتور 0
  • سید دکتر محمود ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    مسئول پخش نظرات رو عوض کنید هرچی میبینه سانسور میکنه! من نوشتم مگه رای گیری نیست؟ پس چطور میشه به زور وارد مجلس شد؟! سانسور کردن داره؟
  • محمودی نژاد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    لطفا سانسور نکنید کار بران نظر بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس