کد خبر 452274
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نتایج و دستاوردهای رخدادهایی مانند توافق هسته‌ای را برای لبنان و منطقه مثبت و ارزنده توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی «السفیر» نوشت: «محمدجواد ظریف» که روز گذشته وارد بیروت شد، برنامه سفر خود را با دیدار با «تمام سلام» نخست‌‌وزیر لبنان آغاز کرد.

ظریف پس از دیدار با نخست وزیر لبنان، عازم ضاحیه جنوبی بیروت شد و دیداری طولانی با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان صورت داد.

طبق این گزارش، «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و دیگر اعضای هیئت ایرانی در این دیدار حضور داشتند.

به گزارش شبکه خبری المنار در این دیدار درباره آخرین تحولات لبنان، منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای حل موضوعات و مشکلات کشورهای مختلف، و تأثیر و نتایج کلی توافق هسته‌ای بر اوضاع منطقه و جهان بحث و تبادل نظر شده است.

شبکه تلویزیونی ام تی‌وی لبنان نیز گزارش داد که ظریف در دیدار شبانه با سید حسن نصرالله درباره موضوع خلأ ریاست جمهوری این کشور با وی گفت‌وگو کرد.

تبریک نصرالله به ظریف

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نتایج و دستاوردهای رخدادهایی مانند توافق هسته‌ای را برای لبنان و منطقه مثبت و ارزنده توصیف کرد.

بر اساس این گزارش سیدحسن نصرالله در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه و با حضور اعضای هیئت ایرانی و محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان برگزار شد، با ارزیابی نتایج توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، این دستاورد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را به ظریف تبریک گفت.

مقاومت در صدد صیانت از لبنان در برابر خطرات دشمنان است

سیدحسن نصرالله با اشاره به تلاش‌های مقاومت و حزب‌الله برای رفع مخاطرات آسیب‌رسان بر مردم منطقه خاطرنشان کرد: مقاومت درصدد صیانت از لبنان و منطقه در برابر خطرهای دشمنان اصلی بوده که به‌دنبال متلاشی ساختن همبستگی، امنیت و زیرساخت‌های حیات بشری و همزیستی مسالمت آمیز می‌باشند.

ظریف: مقاومت موجب عزت لبنان و منطقه است

ظریف نیز با اشاره به نتایج توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق هسته‌ای آثار مثبتی بر تحولات منطقه خواهد گذاشت و با گفت‌وگو و دیپلماسی می‌توان مشکلات جاری کشورهای منطقه را که ناشی از سیاست‌های تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی و رویکردهای افراطی گروه‌های تروریستی است، حل کرد و منطقه را به‌سوی امنیت ، آرامش و وحدت تمامی طیفهای سیاسی رهنمون ساخت.

وزیر امور خارجه ایران با تبیین نقش سازنده مقاومت و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در برقراری صلح و توسعه تصریح کرد: مقاومت موجب عزت لبنان و منطقه و موجب همزیستی قابل احترام بین تمامی قشرها و طوایف لبنانی است.

وی تأکید کرد: امیدواریم در مرحله جدید با افزایش رایزنی‌ها و گفت‌وگوها بتوان راه‌های برون‌رفت از مشکلات جاری لبنان و منطقه را با خرد جمعی، منطق و همکاری هرچه بیشتر محقق ساخت.

محافل سیاسی در جریان‌های «8 و 14 مارس» اظهارات ظریف در بیروت را «جدی»، «محترمانه»، «مشتاقانه» و «همراه با آرامش» توصیف کردند و افزودند: نسخه ظریف برای لبنانی‌ها «ثبات لبنان و تأکید بر آن» بوده است و این نسخه شبیه مقاله‌ای است که ظریف آن را در روزنامه السفیر 10 روز پیش با عنوان «الجار ثم الدار» منتشر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس