کد خبر 452256
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

سرمربی تیم فوتسال تأسیسات دریایی مدعی شد که مربیانی بزرگ‌تر از خسوس کاندلاس هم باید بیایند و زیر نظر مربیان ایرانی کار کنند.

به گزارش مشرق، وحید شمسایی در نشست خبری قهرمانی تیم فوتسال تأسیسات دریایی در مسابقات باشگاه‌های آسیا ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار و همچنین زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم بابک معصومی در خصوص اینکه چرا تیم تأسیسات دریایی در مسابقات باشگاه‌های آسیا بازیکنان اخطاری و اخراجی زیادی داشت، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم اخراج مصطفی نظری در بازی نیمه‌نهایی غیرفنی و فقط به خاطر حضور خسوس در سالن بود. من و نظری در اتاق مشغول آماده شدن بودیم که من با محمود خوراکچی تماس گرفتم تا ببینم نتیجه بازی نماینده لبنان و عراق چه شده است. با توجه به اینکه تلفن همراهم روی اسپیکر بود و خوراکچی هم اعلام کرد که خسوس در سالن است، انگار یک آب جوش روی نظری ریختند و همین مسئله باعث شد نظری در بازی نیمه‌نهایی اخراج شود. البته ما در این مسابقات به این نتیجه رسیدیم که سطح داوران ما چقدر بالاست.

به افتخاری گفتم با گروه خودم و یک قرارداد 4 ساله سرمربی تیم ملی می‌شوم
وی در خصوص اینکه آیا از طرف نهادی بالاتر از فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی فوتسال پیشنهاد شده است، عنوان کرد: ابتدا باید به کفاشیان بابت اینکه رئیس کمیته فوتسال آسیا شده است، تبریک بگویم، اما باید در همین‌جا اعلام کنم آن زمان که خسوس خیلی شیک پاسخ ایمیل‌های فدراسیون را نمی‌داد، افتخاری چند بار با من صحبت کرد تا به تیم ملی بروم. همان زمان به افتخاری گفتم که فقط با گروه خودم و یک قرارداد چهار ساله به عنوان سرمربی به تیم ملی می‌آیم.

آنقدر تلاش می‌کنم که یک روزی برای سرمربیگری تیم ملی دنبالم بیایند
مربی- بازیکن تیم تأسیسات دریایی ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد بازی دوستانه با پرتغال از پیش امضا شده بود، از من خواستند به عنوان سرمربی و به صورت موقت با تیم به پرتغال بروم که قبول نکردم، اما باید تأکید کنم که از هیچ نهادی برای حضورم در تیم ملی سفارش نشده‌ام، چون نه کسی را دارم و نه مثلاً پدرم و برادرم کاره‌ای هستند. من فقط خدا را دارم و آنقدر تلاش می‌کنم که یک روزی خودشان به دنبال من بیایند.

ظاهراً بعضی از دوستان خیلی دوست دارند که من خداحافظی کنم
شمسایی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه تکلیف خداحافظی‌اش از فوتسال به کجا کشیده شد، خاطرنشان کرد: روزی که به عنوان مربی به همراه دبیری قهرمان ایران شدم استخاره گرفتم که ببینم آیا همچنان به بازی ادامه بدهم یا خیر که جواب استخاره صبر آمد تا من امروز در سن 40 سالگی آقای گل و بهترین بازیکن مسابقات باشگاه‌های آسیا شوم. بعد از قهرمانی تأسیسات هم باز استخاره کردم اما دوباره صبر آمد، اما ظاهراً بعضی از دوستان خیلی دوست دارند که من خداحافظی کنم. با این شرایط فکر می‌کنم مثلاً برای خرید ماشین یا دیگر مسائل هم باید در رسانه‌ها تصمیم‌گیری کنم.

زمانی که کارم را در فوتسال آغاز کردم به این رشته سلام نکردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم
وی افزود: من با رباط پاره در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا بازی کردم و بسیار سختی کشیدم. همین مسئله باعث شد که در بازی چند روز گذشته مقابل میثاق حتی یک ثانیه هم به زمین نروم. در مجموع زمانی که کارم را در فوتسال آغاز کردم به این رشته سلام نکردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم، اما نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم چون مصدومیتم سخت است.

آقایان نمی‌توانند عناوین تالار افتخارات مرا از بین ببرند
مربی - بازیکن تیم تأسیسات دریایی در واکنش به صحبت‌های افتخاری مبنی بر اینکه اگر شمسایی و شمس مصاحبه نکنند، گم می‌شوند، گفت: خدا را شکر می‌کنم که آلزایمر ندارم و آنقدر هم سواد دارم که مثلاً در خیابان گم نشوم. آقایان هر چقدر تلاش می‌کنند که بخواهند مرا از فوتسال دور کنند، نمی‌توانند عناوین تالار افتخارات مرا از بین ببرند، حتی اگر بخواهند جام‌های قهرمانی‌ام را ببرند باز هم نمی‌توانند گذشته‌ام را پاک کنند.

ظاهراً افتخاری رئیس سازمان سنجش هم هست
شمسایی تصریح کرد: افتخاری قبلاً گفته بود مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای شمسایی مانند کنکور است و من حالا پی می‌برم که او رئیس سازمان سنجش هم هست، در گذشته هم که گفته بود محمدجواد ظریف است!

آقایان کلی ادعا دارند اما نمی‌توانند یک پخش تلویزیونی را برای فوتسال بگیرند
وی خاطرنشان کرد: آقایان کلی ادعا دارند اما نمی‌توانند یک پخش تلویزیونی را برای فوتسال بگیرند. این در شرایطی است که مثلاً مسئولان فدراسیون والیبال از یک سال قبل پیش‌بینی تمام کارهای‌شان را انجام می‌دهند اما مسئولان فوتسال نتوانستند یک سالن برای ما بگیرند. خیلی جالب است که افتخاری به ما می‌گفت با هزینه خودتان به شبکه 3 پول بدهید و پخش مستقیم بگیرید. خب اگر قرار باشد خودمان تمام هزینه‌ها را تقبل کنیم بهتر است خود من رئیس کمیته فوتسال شوم.

به جای انتخاب سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌ها دیگران را تمسخر می‌کنند
مربی - بازیکن تیم تأسیسات دریایی ادامه داد: فوتسال سه سال است که به دست آقایان نابود شده و کسی هم نیست کاری کند. آقایان به جای اینکه به فوتسال کمک کنند این رشته را می‌کوبند. الان ببینید تیم ملی ازبکستان شش ماه است که در اردو به سر می‌برد تا قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و سهمیه جام جهانی بگیرد، اما ما شش ماه است سرمربی نداریم و فقط در مصاحبه‌های‌مان دیگران را تمسخر می‌کنیم.

من کم هزینه‌ترین مربی هستم
شمسایی در مورد اینکه خسوس اعلام کرده از طریق پیامک پیگیر نتایج لیگ فوتسال ایران بوده است، گفت: خوشبختانه در هیچ شبکه اجتماعی عضو نیستم، اما چیزی که خسوس گفته غیرقابل باور است! مگر می‌شود با پیامک از لیگ یک کشور اطلاعات گرفت؟! متأسفانه تمام صحبت‌های آقایان مسخره بازی است. افتخاری می‌گوید خسوس آنقدر کم هزینه است که برای شام نان و برنج خواسته! اگر این‌طور است من که 16 سال است برنج نخوردم کم هزینه‌ترین مربی هستم. واقعا نمی‌دانم آقایان چرا دنبال این صحبت‌ها هستند.

وی ادامه داد: به آقای ظریف (افتخاری) گفتم مسئولان ما در مذاکرات هسته‌ای تمام تلاش‌شان را می‌کنند که برای کشورمان عزت به ارمغان بیاورند، اما دوستان فقط فکر ذلت کشورمان هستند. احتمالاً با این حرف‌ها فردا باید به کمیته انضباطی بروم و شش ماه زندانی شوم، اما باید این حرف‌ها را بزنم.

اعضای کادر فنی تأسیسات سکوی پرتاب من در مربیگری بوده‌اند
مربی - بازیکن تیم تأسیسات دریایی در ادامه این نشست خبری در خصوص کادرفنی‌اش خاطرنشان کرد: وحید و امیر شمسایی، سفال‌منش، ناصری، داداشی، قهرمانی، مشیری و... همه سرمربی تأسیسات هستند  و هیچ‌کس در جایگاهی نیست که بخواهد بگوید نفر اول است. ما یک گروه خوب هستیم که من شاگرد تک‌تک آنها هستم. آنها به نوعی سکوی پرتاب من در مربیگری بوده‌اند.

مربیگری را دوست ندارم، چون استرس آن بالاست
شمسایی در واکنش به این مسئله که آیا بهتر نیست به جای مربیگری به بحث مدیریت فوتسال وارد شود، تأکید کرد: الگوی من در ورزش بکن‌باوئر است که بعد از دوران بازیگری در مربیگری قهرمان شد و بعد از آن وارد مدیریت شد. خودم مربیگری را دوست ندارم، چون استرس آن بالاست، اما می‌خواهم تجربیاتم را هم در اختیار جوان‌ها بگذارم.

نمی‌شود تمام مربیان ایران را دور هم جمع کرد
وی در خصوص اینکه چرا برای اتحاد مربیان فوتسالی پیشقدم نمی‌شود، گفت: به هیچ عنوان نمی‌شود تمام مربیان ایران را دور هم جمع کرد، چون هیچ‌کس دیگری را قبول ندارد. در سال 2008 که ما توانستیم در جهان به موفقیت برسیم، ارتباط خوبی بین باشگاه‌ها و تیم ملی بود، اما الان شرایط طوری شده که وقتی ما در مسابقات باشگاه‌های آسیا گل می‌خوردیم خیلی‌ها خوشحال می‌شدند.

هر کسی آرزو دارد به تیم ملی کشورش کمک کند
مربی - بازیکن تیم تأسیسات دریایی در مورد اینکه چه کمکی می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی 2016 بکند، گفت: بالاخره هر کسی آرزو دارد به تیم ملی کشورش کمک کند. اگر آن زمان در مجموعه تیم ملی بودم تمام تلاشم را برای موفقیت تیم کشورم انجام می‌دهم، وگرنه از ته دل برای تیم ملی دعا می‌کنم، تنها کاری که می‌توانم انجام بدهم.

بزرگ‌تر از خسوس باید بیاید و زیر نظر مربیان ایرانی کار کند
شمسایی در واکنش به صحبت‌های سیدرضا افتخاری مبنی بر اینکه وحید شمسایی می‌تواند در کلاس‌های خسوس کاندلاس شرکت کند، اظهار داشت: من می‌توانم در ایران کلاس مربیگری را برپا کنم که خودم استادش باشم و خسوس بیاید از من کار یاد بگیرد! تمام مربیگری که تمرین دادن نیست بلکه کوچ کردن هم هست، هرچند خسوس قبلاً با زدن هاشم‌زاده نشان داده کوچ کردن هم بلد است. باز هم می‌گویم که بزرگ‌تر از خسوس باید بیاید و زیر نظر مربیان ایرانی کار کند.

خیلی دوست داشتم که در کلاس‌های ونانسیو لوپز شرکت کنم
وی ادامه داد: ونانسیو لوپز، سرمربی تیم ملی اسپانیا برای برپایی کلاس مربیگری به ایران آمد. خیلی دوست داشتم که در کلاس‌های او شرکت کنم، اما ترجیح می‌دهم خارج از ایران این کار را انجام دهم. این در شرایطی است که لوپز خودش در تلاش است تا من در کشور ایتالیا و در کلاس‌های او شرکت کنم.

تابع تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ هستیم
مربی - بازیکن تیم تأسیسات دریایی درباره درخواست خسوس کاندلاس برای زودتر تمام شدن مسابقات لیگ فوتسال گفت: بالاخره ما تابع تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ هستیم. می‌دانیم که این فشردگی به ما ضربه می‌زند، اما چون جام ملت‌های آسیا در بهمن‌ماه برگزار می‌شود مجبور هستیم با این مشکلات کنار بیایم.

شمسایی در پایان در خصوص اینکه آیا مدرک مربیگری معتبر آسیا را در دست دارد یا خیر، گفت: هم من و هم دیگر همکارانم در تیم تأسیسات تمام مدارک مربوط به مربیگری را داریم و قرار است که در کلاس پیشرفت مربیگری فوتسال هم برای کسب مدرک شرکت کنیم.

در پایان صحبت‌های شمسایی رضا معصومی، برادر مرحوم بابک معصومی هم صحبت‌هایی انجام داد و اعلام کرد که با قهرمانی تأسیسات در آسیا روح بابک معصومی قطعاً شاد است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    راست میگه خب چیش کمتره ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس