کد خبر 452113
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

تصويربرداري مجموعه «معماي شاه» به كارگرداني محمدرضا ورزي اين روزها به ماجراي قحطي نان در دوران قوام‌السلطنه رسيده است.

به گزارش مشرق، 26 دي‌ماه سال 91 خبري بر خروجي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري جاي گرفت كه آغاز تصويربرداري پروژه تاريخي جديد در عرصه تلويزيون خبر مي‌داد. ورزي كه دو سال و نيم زمان را براي نگارش فيلمنامه اين سريال صرف كرده بود در نهايت فيلمنامه معماي شاه را براي بازنويسي به دست سجاده‌چي سپرد و فيلم پس از بازنويسي نهايي به مرحله پيش‌توليد رسيد. پيش‌توليد 9 ماهه ورزي هم در نهايت در زمستان سال 91 به اتمام رسيد تا پروژه الف ويژه ديگري در صف توليدات رسانه ملي جاي گيرد.

 هرچند كه برآوردهاي زماني از اتمام اين سريال لااقل يك سال پس از آغاز فيلمبرداري سخن مي‌گفتند، اما در نهايت مشكلات مالي كه در سال‌هاي اخير گريبانگير بسياري از پروژه‌هاي تلويزيوني شده، گريبان سريال ورزي را هم گرفت و اطاله روند توليد به آنجايي رسيد كه اين روزها به‌رغم گذشت سه سال از آغاز سريال هنوز هم تصويربرداري آن به اتمام نرسيده باشد و آخرين خبرها از تصويربرداري سكانس‌هاي مربوط به قحطي نان در دوران قوام‌السلطنه مي‌گويند. اينطور كه از شنيده‌ها بر‌ مي‌آيد، مجموعه تلويزيوني معماي شاه به كارگرداني محمدرضا ورزي و تهيه‌كنندگي علي لدني تا به حال از مرز 70 درصد گذشته است و پس از فيلمبرداري قسمت‌هاي مربوط به قحطي نان پس از جنگ جهاني دوم و اوايل دهه 20 ضبط مي‌شود.

سريال «معماي شاه» كه زندگي محمدرضا پهلوي را از زمان بازگشت از سوئيس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصوير مي‌كشد، اين روزها با اضافه شدن جعفر والي، ‌روح‌الله‌خالقي و محمد نادري در نقش غلامحسين بنان فيلمبرداري خود را ادامه مي‌دهد و اينطور كه از برنامه‌ريزي‌هاي مديران رسانه ملي بر‌مي‌آيد، معماي شاه قرار است از اول پاييز، جمعه شب‌ها از شبكه يك سيما پخش شود، اما از آنجايي كه معمولاً برنامه‌ريزي زماني در پروژه‌هاي تاريخي تلويزيوني تا به امروز همواره با بدقولي و تأخير‌هاي مكرر روبه‌رو بوده نمي‌توان اطمينان داشت كه معماي شاه پس از سه سال بالاخره به آنتن نيمه دوم سال 94 شبكه اول سيما برسد.

نمونه متأخر اين ماجرا در جريان توليد كلاه پهلوي اتفاق افتاد، سريالي كه توليد آن 10 سال به طول انجاميده بود. در هر حال اما اقبال مردم به سريال‌هاي تاريخي به خصوص سريال‌هايي كه در دوران تاريخ معاصر روايت مي‌شود، مي‌تواند نويددهنده مخاطباني گسترده براي آخرين سريال ورزي باشد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس